Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Hulgimüüjad koondavad ladusid

    Aasta tagasi sulges hulgifirma Jungent viimase vahelao endisest üle-eestilisest laovõrgust. Ladude sulgemine oli edukas logistiline reform.
    Jungenti logistikadirektori Peep Piiber oli võtnud eeskujuks muu maailma kogemused. Nüüd on Jungentis mitme laoseisu asemel vaja pidada arvet vaid ühe laoseisu üle. Vähenenud laoseisude arvel on vabanenud käibevahendid. Eesti mõõtmed on Piiberi hinnangul piisavalt väiksed, et suuta sellele territooriumile jaotada kaupa vaid ühest kesklaost.
    Tänaseks on sarnaselt Jungentiga hakanud laopindasid vähendama ka teised hulgifirmad.
    Trend on ladude vähendamisele. Kui meil oli eelmisel aastal Eestis neli ladu, siis praegu on neid kaks.
    Reegel on, et lao müügikate ei tohi olla väiksem, kui lao ülalpidamiskulud. Sulgesime seetõttu eelmise aasta lõpus lao Pärnus. Leidsime, et majanduslikult on kasulikum Pärnu linna ja maakonda teenindada Tallinnast, saates autoga kaupa Pärnusse kas või iga päev.
    Kesklao asukoht sõltub müügikäibe jaotumisest. Kui kolmandik kuni pool käibest on Tallinnas, siis on mõttekas ladu hoida Tallinnas, kuigi geograafiliselt on soodsaim paik võib-olla Paide. Hadleri keskladu on Tallinnas, Lõuna-Eesti klientide teenindamiseks on vaheladu Tartus.
    Ladude arv ja paigutus sõltub kaubagrupist: kas on kiiresti käibiv tootegrupp, näiteks toiduained, või on ladustatav kaup elektroonika ja valgustusseadmed, nagu meil. Philips Eestil on ainult üks keskladu.
    Kui väiksed laod on üle Eesti põhikohtades -- Tallinnas, Tartus, Pärnus, Narvas -- lähevad kulud suureks. Iga ladu tähendab lisakulutusi ka inimeste suhtes, kes ladu haldavad ja laooperatsioone teevad.
    Philipsis käib laoteenuse osutamise juurde ka tellimiskeskuse teenus ehk kliendi arvete käsitlemine, kliendi teenindamine tellimuskeskuses.
    Sellise väikese riigi puhul nagu Eesti ei ole mõeldav, et laod on mööda Eestit laiali.
    Esimene tingimus on, kui kiiresti klient kaupa vajab. 12--18 tunniga alates tellimuse saamisest on võimalik kaup Tallinnas asuvas kesklaos komplekteerida ja viia sihtpunkti.
    Teine oluline tingimus on piirkonnas müüdava kauba kogus. Kui kiirus pole määrav ja kaubavood on väikesed, on mõistlik kaubad kellegagi ühitada. Tallinnas komplekteeritud kaubad viiakse partnerfirmasse, kes paneb need oma saadetiste juurde ja viib kohale.
    Samuti on lao asemel otstarbekam hoida kohapeal terminaali -- sile ümberlaadimispind. Suur auto toob kauba kesklaost terminaali. Seal tõstetakse koorem ümber väikestele autodele, mis jaotavad kauba laiali.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Tesla halbadele tulemusele vaatamata lõpetasid USA indeksid tugevalt rohelises
Wall Street lõpetas teisipäevase kauplemispäeva üle ootuste tugevalt: S&P 500 tõusis +1,20%, Dow 30 kerkis +0,69% ning Nasdaq edenes +1,59%. USA turge vedasid tehnoloogiasektori aktsiad, millele keskendunud investorid valmistuvad „maagilise tehnoloogiaseitsmiku” tulemusteks ning ei lasknud end kohutada Teslast, kellelt oligi oodata halbu kvartalinumbried.
Wall Street lõpetas teisipäevase kauplemispäeva üle ootuste tugevalt: S&P 500 tõusis +1,20%, Dow 30 kerkis +0,69% ning Nasdaq edenes +1,59%. USA turge vedasid tehnoloogiasektori aktsiad, millele keskendunud investorid valmistuvad „maagilise tehnoloogiaseitsmiku” tulemusteks ning ei lasknud end kohutada Teslast, kellelt oligi oodata halbu kvartalinumbried.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.