Nii mõnelgi transporditeenust osutaval ettevõttel on klientide andmebaasis firmade taga tärnid. Üks tärn -- selle firmaga on olnud kunagi mingi jama, kaks tärni -- selle firmaga peab olema ettevaatlik, kolm tärni -- selle firmaga enam asja ei aja.
Kolme tärni omanike hulka jõuda on lihtne, kui proovida järgnevaid soovitusi.
Esitage ekspedeerijale tellimus ning nõustuge veolahendiga, mille ekspedeerimisfirma teile pakub. Päev enne kokkulepitud aega teatage aga, et soovite transporti päeva või kahe võrra edasi lükata. Kogu senine ekspediitori töö muutub mõttetuks. Ta peab hakkama otsima uut transpordivõimalust. Pealegi muutuvad teravaks tema suhted veofirmaga, kelle auto jääb nüüd pooltühjaks, sest sealt puudub teie kaup, mida ekspedeerija talle lubas.
Leppige kokku transporditava kauba mahus. Kui aga auto laadimisele jõuab, hakake kindlasti kokkulepitud kolme meetri asemel peale suruma viit meetrit kaupa. Ärge huvituge autojuhi väidetest, et teie poolt röövitud kaks meetrit oli lubatud teisele kliendile, kellel on samuti vaja kaup õigel ajal sihtpunkti toimetada. Las autojuht koos oma ülemustega nuputab ise, kuidas ta teise firma kaks meetrit kaupa kohale toimetab.
Venemaale kaupa saates ärge huvituge, kellele te kaupa saadate. Te jõuate paar korda saata kaupa riiulifirmadele, kes hiilivad kõrvale tollimaksudest ning kes ka vahele jäävad.
Löögi alla satub veofirma, kelle auto piiril arestitakse. Kindlasti loobub ta koostööst teiega enne, kui on jõudnud enamiku oma autopargist Venemaa tollile «kinkida».
Neljandaks võite proovida mängida maksetähtaegadega. Leppige kokku 30päevases maksetähtajas. Kui makseaeg kätte jõuab, öelge, et ajad on rasked, ning paluge transpordifirmal kahe nädala pärast uuesti helistada, võib-olla on siis võimalik midagi maksta.
Maksetähtaegadega peab venitama hästi pikalt ja mitu korda, sest see on transpordis juba liiga levinud võte ning nõrganärvilisi, kes ennast sellest kergelt häirida lasevad, on vähe järele jäänud.
Klient on kuningas, keda oodatakse. Seetõttu leiate pärast mõne firma andmebaasis kolme tärnini jõudmist endale kindlasti uue koostööpartneri. Kõik tahavad ju omal nahal läbi proovida, kas te tõesti olete nii paha, et teiega ei anna raha teenida, vaid kaotada.
Ainult, kui olete jõudnud välja vihastada paar Eesti tippekspedeerimisfirmat, jääb üle kasutada vaid keskmisi ja allapoole keskmist taset töötavaid firmasid. Nende seas võib olla ka firmasid, kes üllatavad teid sellega, et unustavad mõnikord teie kauba peale võtta või kaotavad selle mõneks nädalaks jne.
Arvatavasti tuleb selliste transpordifirmade ringkonda sattunud kliendil hakata samuti andmebaasi pidama ning teeninduse taseme järgi firmade nime taha tärne märkima.
Seotud lood
Sujuv makseprotsess on ülimalt tähtis osa e-poe ostukogemusest. Kogu vaev ja pingutus kliendile meeldiva ostukogemuse pakkumisest võib minna luhta, kui toote eest tasudes tabab klienti mõni ebameeldiv üllatus või takistus. Selleks võib olla nii soovitud makseviisi puudumine, tehnilised takistused toimingu lõpuleviimiseks kui ka ebamugav makse kinnitamise protsess.
Hetkel kuum
Tagasi Äripäeva esilehele