• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 10.08.98, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Maja ettevalmistamine müügitehinguks

Tänases turusituatsioonis, kus eramute müügipakkumine on hakanud ületama nõudlust ja valikuvõimalused suurenevad iga kuuga, võib sarnaste pakkumiste korral ostmisele määravaks saada mõni esmapilgul väheoluline detail või emotsioon. Selleks, et vaekauss enda poole kallutada, on müüjal kasulik osata esitleda maja potentsiaalsele ostjale.
Teil tuleb ajutiselt loobuda mõningatest harjumuspärastest mugavustest. Põhiline majamüügi «nipp» on teha maja võimalikult puhtaks, valgusküllaseks ja avaraks, et ostja hakkaks end selles ette kujutama.
Interjöör:

Artikkel jätkub pärast reklaami

- avarus stimuleerib ostjas positiivseid emotsioone. Et maja tugevad küljed mõjule pääseksid, eemaldage ruumidest kõik üleliigne. Pakkige korralikult kastidesse nipsasjakesed, fotod ja suveniirid. Teie isiklikud mälestused ei ole ostja jaoks sama väärtuslikud;
- segadus ja korratus jätavad kehva mulje, kuigi maja ise võib hea olla. Kleepuva köögipõranda, laialipillutud mänguasjade või luitunud mööbliga ülekuhjatud tuppa ei taha end küll keegi elama kujutada. Kellelegi ei meeldi tolmused aknad või koerakarvadega kaetud diivanialused;
- puhas ja sile kodu veenab ostjat selles, et majaga on heaperemehelikult ümber käidud;
- visake rõdult minema vanad surnud taimedega lillepotid, korvid jm;

Artikkel jätkub pärast reklaami

- pange vannitoas silma alt ära mittehädavajalikud kosmeetikatarbed, puhastusvahendid ja mustapesukorv;
- õhutage põhjalikult kõik ruumid. Ei teeks paha tekitada üks korralik tuuletõmbus;
- enne maja näitamist tühjendage kõik prügikastid;
- tõmmake akende eest kõik kardinad ja laske valgusel tuppa voolata. Kui aknast avaneb ehmatav vaade vastasmaja seinale, aitab pooleli allalastud rulookardin;

Artikkel jätkub pärast reklaami

- maja näidates lülitage eelnevalt sisse kõik tuled, eriti nendes soppides, kuhu loomulik päevavalgus ei pääse.
Eksterjöör:
- hea oleks minna majast välja, näiteks teisele poole teed, ja proovida vaadata maja läbi ostja nõudlike silmade. Mida ütleb teie värske, objektiivne pilk?
- maja peaks olema eemalt nähtav. Vajadusel pügada hekk ning piirata puid-põõsaid. See laseb ka rohkem päikest tuppa ja muudab toad rõõmsamaks;

Artikkel jätkub pärast reklaami

- vahel võib imet teha maja ülevärvimine. See tähendab küll lisakulusid, kuid ettevõtmine on seda väärt;
- sissepääs loob esmamulje, seepärast tuleks pöörata erilist tähelepanu välisustele;
- vaadake oma maja kriitilise pilguga üle ning teostage viivitamatult vajalikud kohendus- ja parandustööd. Keerake kinni logisevad kruvid ukselingil, peske uksepiitadelt sõrmejäljed, eemaldage põrandatelt plekid -- tehke lõpuks ära kõik see, mida seni edasi lükanud olete.
Maja positiivsete külgede rõhutamine ei ole mingil juhul ostja eksiteele juhtimine. Pigem aitate te potentsiaalsel ostjal näha neid atraktiivseid külgi, mis aastaid tagasi teile sama maja soetamiseks tõuke andsid.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 22 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele