Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Wal Mart vallandab hinnasõja
Briti 55 miljonit elanikku võivad aga rõõmustada 10--15 protsenti soodsamate hindade üle väga erinevates kaubagruppide lõikes, alates toidust ja kosmeetikatoodetest kuni rõivaste ja majapidamiskaupadeni.
Selline oli esimene reaktsioon pommuudisele, et 138 miljardi dollarilise aastakäibega Ühendriikide jaemüügigigant plaanib ära osta Briti suuruselt komanda jaemüügiketi Asda.
Uudis tuli üllatusena, kuna varem pidas Asda liitumisplaani teise Briti firma Kingfisheriga. Tulemuseks oleks olnud Euroopa turu liider.
Wal Mart on Asda eest valmis maksma 6,7 miljardit naela, ehk 25 protsenti rohkem, kui pakkus Kingfisher.
Enne Suurbritanniat on Wal Mart Euroopas laienenud vaid Saksamaale, kus ta ostis ära Spar- ja Wertkauf-keti kauplused.
Kokku on Wal-Martil umbes 3600 kauplust, millest enamus asub USAs. Firma annab tööd enam kui 900 000 inimesele.
Asdal on Suurbritannias 230 kauplust ja 78 000 töötajat.
Wal Marti strateegiaks on äärmine ökonoomsus ja odavad hinnad.
Briti jaemüüjatel on igati alust Wal Marti tulekut peljata. Viimased uurimused näitavad, et 80 protsenti Briti ostjaskonnast leiab, et toidukaupade ning värske aiavilja hinnad on Suurbritannias kõrgemad kui mujal. Sama arvamus on ka osade tarbekaupade kohta.
«Saksamaal alanesid enam kui 1500 kaubaartikli hinnad,» ütles SPP Investment Management analüütik Tony MacNeary.
«Keegi ei saa hinna osas Wal Martiga konkureerida,» ütles ta.
Peamist konkurentsi pakub Wal Mart neile kaupluskettidele, kelle ostjad on eelkõige huvitatud soodsamates hindadest. Seevastu need, mis teevad panuse kõrgele teenindustasemele ja kvaliteedile saavad Wal Martiga sõbralikult kõrvuti eksisteerida.
Autor: ÄP