Tiit Elner • 23 september 1999

Millal lõpeb pangapäev Internetis?

Aasta tagasi surid Tallinna Panga tehniliste süsteemidega ühendamisel mitmeks päevaks välja Ühispanga kaardiautomaadid ja panga Internetiteenus. Pool aastat tagasi pidi lõpule jõudma Hoiupanga ja Hansapanga infosüsteemide ühendamine, selle korralikust toimimisest pole senini asja saanud.

«Mina kui endine hästi toiminud Hoiupanga panganeti ja nüüdne Hansa Interneti-panga kasutaja olen ka vihane,» räägib Neeme Raidvere Hansapanga avalike suhete osakonnast.

«Ühendamine tekitas süsteemis ebastabiilsuse,» põhjendab probleeme Hansapanga tele- ja internetipanganduse direktor Timo Mitt. «Üritame rahulolematutele klientidele midagi kompensatsiooniks välja töötada.»

Mitt ei julge lubada, millal kõik panga infotehnoloogia probleemid lahenduse leiavad. «Asi on juba mõnevõrra leevenemas,» lisab ta.

Mitt ütleb, et ta võib garanteerida pangasisese makse laekumise saaja kontole samal õhtul, kui maksekorraldus saadetakse ära enne kella 20.00. Praktikas on viimane tähtaeg kell 22, lisab ta.

«Tegelikult on keskmine pangasisese elektroonilise makse laekumise aeg saaja kontole 25 minutit, kaks tundi on kvaliteedistandardiks seatud maksimumaeg,» lausub Mitt.

Hansapanga elektronpanga paremuseks reaalajas toimuvate ülekannetega võrreldes peab Mitt väiksemat riski ja vigade parandamise võimalikkust.

Ühispanga U-Net töötab panga infotehnoloogia arendusjuhi Heino Talviku sõnul pangasiseste ülekannete puhul ööpäevaringselt reaalajas. «Kontonumber peab olema täiesti täpne, saaja nimes peab kokkulangevus olema vähemalt 70 protsenti,» loetleb Talvik ülekande toimumiseks vajalikke tingimusi.

Rahaülekanded pankade vahel pole aga kiirust juurde saanud. Timo Miti sõnul jõuab reedel kell 18 Hansapangast interneti teel sooritatud makse Ühispanka saaja kontole alles esmaspäeva pealelõunal. Seadus lubab endiselt kulutada raha päraletoimetamiseks maksja pangal ühe ja saaja pangal teise ööpäeva.

Hetkel kuum