Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Autoäri liigub interneti suunas
ASi BFK Ford varuosakeskuse direktor Tõnu Siirus sõnas, et Fordi varuosade tellimine interneti kaudu algab veel selle aasta jooksul. «Praegu on varuosade online-süsteem lepinguliste edasimüüjatega hästi käima läinud. Pärast mõningate muudatuste sisseviimist saab programm kättesaadavaks ka autoomanikele,» kinnitas ta.
ASi BFK Ford juhataja Peeter Sergo ütles, et Põhja-Euroopas kujuneb autode online-müügi pilootmaaks Soome. Vähem kui nädala pärast hakatakse tema sõnul seal arutama online-süsteemi juurutamist Eestis. Soomes saab online-süsteemis osta Fordi ja General Motorsi sõidukeid selle aasta algusest. Sergo sõnul peaks süsteem tervikuna Eestis toimima hakkama järgmise aasta jooksul.
Volvo ja Renault' sõidukitega kaupleva ASi Info-Auto juhatuse esimees Viktor Siilats lausus, et ettevõte on autode internetis müügi projektiga aktiivselt tegelenud. «Meie laos olevaid kaupu on internetis müügis olnud, praegu kaalume panna müüki ka auto, mis tuleb internetiäri reklaamimiseks soodushinnaga,» ütles Siilats. Internetimüük peaks käivituma selle aasta lõpus või järgmise alguses. Siilatsi sõnul kavatsetakse firma kodulehekülje online-süsteemis pakkuda ka võimalust reserveerida töökoja kasutamise aega.
Mercedeseid müüva ASi Silberauto PR-juht Üllar Born lausus, et plaanid online-süsteemi rakendamise suunas liiguvad, kuid enne on vaja hulk pisiasju lahendada. «Vaadates maailma mastaabis, siis võib süsteem tööle minna kiiremini, kui keegi oskaks arvata, lisaks on Eestis internet väga kiiresti arenenud,» ütles Born. «Ma arvan, et see võib juhtuda juba järgmisel aastal,» ütles ta.
Nissani sõidukeid müüva ASi Fakto juhatuse esimees Toivo Urva ütles, et tema autoäri online-süsteemi ei usu. «Tööle saaks see hakata vaid siis, kui müüdaks laojääke, mitte tellitavat kaupa,» leidis Urva.
Lääne juhtivate autotöösturite hinnangul on autode müümisel interneti vahendusel võimalik hoida kokku kuni 20% kulusid. Hiljuti tutvustasid Ford Motor Co ja General Motors uusi programme, tänu millele hakkab järgmise aasta alguses liikuma internetis tellimusi saja miljardi dollari väärtuses.