• OMX Baltic−0,81%299,94
  • OMX Riga−0,77%880,03
  • OMX Tallinn−0,35%2 056,17
  • OMX Vilnius0,12%1 193,99
  • S&P 500−0,03%5 980,87
  • DOW 30−0,1%42 171,66
  • Nasdaq 0,13%19 546,27
  • FTSE 100−0,39%8 808,58
  • Nikkei 225−1,02%38 488,34
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%89,89
  • OMX Baltic−0,81%299,94
  • OMX Riga−0,77%880,03
  • OMX Tallinn−0,35%2 056,17
  • OMX Vilnius0,12%1 193,99
  • S&P 500−0,03%5 980,87
  • DOW 30−0,1%42 171,66
  • Nasdaq 0,13%19 546,27
  • FTSE 100−0,39%8 808,58
  • Nikkei 225−1,02%38 488,34
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%89,89
  • 30.11.99, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Vedajad määravad mõistlikku veohinda

Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni (ERAA) veo omahinna komisjon on jõudnud järeldusele, et ausat ärieetikat ja veondusreegleid järgides on madalaim võimalik veohind kliendile 10,4 krooni/km.
Autovedajad peavad hoiduma kiusatusest sõlmida väljaarvutatud hinna baasil ühiskokkuleppe veo piirhinna kehtestamiseks.
Vedajate väitel aitaks piirhind kaasa veoteenuse kvaliteedi tõusule, sest konkurents madalama hinna pärast ei sunniks enam vedajat kõrvale hiilima kindlustusmaksetest, juhtide töö- ja puhkeaja järgimisest jne. Ekspedeerijate hinnangul aga veoturul vedajatele praegu nende soovitud hinda ei pakuta ja sellist hinda nõudes läheks kaup üle konteineritesse ja välismaa vedajatele.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Autovedajate hulgas kostab rohkelt hääli, kes kutsuvad üles kokkuleppele hinnasõja lõpetamiseks ja panevad ette määrata lõpuks hinnapiirid. ERAA ametlik seisukoht nii äkiline õnneks pole. Madala hinnaga vedajad võetakse teravadatud tähelepanu alla. Kui vedaja aga täidab kõiki seadustega kehtestatud nõudeid, ei tehta takistusi madalama hinnaga veoteenuse osutamiseks. Kui avastatakse aga seaduserikkumisi, antakse informatsioon edasi maksuametile, tööinspektsioonile või majanduspolitseile.
Taoline lähenemine on õige. See eemaldab turult ebaõigete võtetega tegutsevad veofirmad. Samas jääb aga hinnakonkurents -- kes suudab seadusi järgides pakkuda madalaimat hinda, sellele takistusi ei tehta.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 28 p 15 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele