15. detsember 1999 • 2 min
Jaga lugu:

Internetti eiravad firmad kaovad turult

Interneti kasutajate arv on Eestis poole aastaga kiirelt kasvanud ja moodustab viiendiku Eesti elanikest. Selle näitajaga oleme Euroopas kuuendal kohal ja jääme alla ainult Põhjamaadele.

Äripäeva arvates on need ettevõtjad, kes praegu ei arvesta interneti kiire arenguga, paari aasta pärast turult välja tõrjutud ning sunnitud oma tegevuse lõpetama.

Üle poole 15--19aastastest ning kolmandik kuni 30aastastest eestlastest kasutab internetti. BMF Gallup Media uuring näitab aga, et arvutivõrk ei ole ainult noorte huvi. Poole aastaga on kõige kiiremini kasvanud ehk kahekordistunud interneti kasutamine 40aastaste Eesti elanike seas.

Nendest arvudest järeldub, et paari aasta pärast moodustavad valdava osa firma klientidest inimesed, kellele arvuti ja internet on igapäevased suhtlusvahendid. On ainult aja küsimus, millal hakatakse arvutivõrgu vahendusel toidukauplust või autoremonditöökoda külastama.

Kui ettevõtja interneti kasutuse kiire arenguga oma toodete ja teenuste turustamisel ei arvesta, siis peab ta pillid kokku panema, sest ei suuda püsida konkurentsis. Esiteks on tal raske meelitada enda juurde kliente, aga veelgi olulisem on see, et tema kulud toodete turustamisel on konkurentidega võrreldes suuremad. Interneti üks võludest seisneb selles, et minimaalsete kulude ja peaaegu ilma algkapitalita on võimalik suhelda ehk pakkuda teenust või kaupa miljonitele inimestele.

Konservatiivsemad lugejad väidavad, et arvuti ei ole meie elus A ja O, vaid üks abivahend paljude hulgas, mistõttu on tark vältida eufooriasse sattumist. See, et inimene hakkab kasutama internetti, ei tähenda veel, et tema elustiil ja harjumused muutuvad. Ta käib endiselt poes sisseoste tegemas, sirvib hommikukohvi kõrvale paberkandjal ilmuvat ajalehte ning raamatu, mida ta õhtul enne uinumist loeb, võtab ta raamaturiiulist.

Nõus, kuid kui räägime, et elustiil ja harjumused ei muutu, siis mõtleme praeguse tööealise elanikkonna peale. Momendil koolipingis istuvate eestlaste elustiili keskmes on aga arvuti, ning esmane kanal, kust nad infot hangivad, on internet.

Interneti kasutamine on üks väheseid positiivseid fakte, millega võime suurte ja võimsate Euroopa riikide ees uhkustada. See fakt tuleb enda kasuks pöörata ja maksimaalselt teenima panna. Eeskätt on see võimalus väikefirmadele, kes on otsuste langetamisel kindlasti paindlikumad kui suurfirmad.

Jaga lugu:
Hetkel kuum Äripäevas

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt