Tõnu Tramm • 23 detsember 1999

626 muutus mazdalikumaks

Uue 626 esiosa võimaldab auto ilmeksimatult ära tunda juba kaugelt -- iluvõre on sarnaselt Premacyle ja MPV-le viiekandiline ning suure Mazda embleemiga. Võrreldes eelmise mudeliga on muudetud veidi ka kapoti kuju, samuti esi- ja tagatulesid ning pampreid.

Kui esitulede muutus on suhteliselt vaevumärgatav, siis tagatuled on uuel mudelil laiemad, tagumise käigu tulede valge osa on vormitud ümaramaks ning tõstetud tuledepaneeli alumisest servast üles. Samuti on sedaan ja luukpära eelmistest mudelitest 15 mm pikemad.

Veidi küsitav uuendus on pagasiruumi avamine ainult väljast. Kui seni sai seda teha salongist, käsi määrimata, siis nüüd on vähemalt ühe sõrme mustaks saamine tagatud. Samuti on luukpäraga auto pagasiluugi väljaulatuv nupp silmatorkavalt robustne, sedaanil seevastu jääb nupp pagasiruumi kaanega ühele tasapinnale.

Meeldivamate uuenduste kilda võib lugeda paranenud salongimaterjale, põhivarustusse lisandunud elektrilist antenni, nelja kõlarit, laiemat juhi käetuge, salongi aldehüüd-värskeõhu filtrit õietolmu vastu allergilistele inimestele, vähenenud mürataset salongis, juhiakna turvalülitust, telgedevahelise koormusjaotusega EBD-pidureid jms.

Veidi olulisem muudatus on toimunud auto kapoti all. Nimelt lisati senisele 1,8liitrisele ja 90hobujõulisele bensiinimootorile juurde kümme hobujõudu ja suurendati pöördemomenti. Kui vanal mootoril oli see 145 Nm 2500 pöörde juures minutis, siis uuel mootoril 152 Nm/4000 pm. See lisab autole erksust just suurematel pööretel, kuid neljanda käiguga sõites on piisavalt hea «tõmme» isegi 2500 pöörde juures. Vanal 1,8liitrise mootoriga 626 saavutas paigalt 100 km/h 12,6 sekundiga, uus mootor ajab sama asja joonde 11,8 sekundiga. Mõistagi pole 1,8liitrine jõuallikas ainus. Lisaks on saadaval 2liitrine bensiini- ja turbodiiselmootor, kuid need mingeid muudatusi üle ei elanud.

Uus auto tõi kaasa uued varustustähised. Kui varem oli tähiseid kaks (GL ja GLX), siis nüüd on neid kolm (Basic, Comfort ja Exclusive). Basic vahetas välja GLi ja Exclusive GLXi, Comfort on uus nähtus. Võrreldes Basicuga on tal baasvarustuses ka veojõukontroll (TCS) ja kõrvalistuja turvapadi.

Ehkki 626 põhivarustuse loetelu on laienenud, ei ole sellega hind tõusnud. Pigem vastupidi. Kallim on vaid uuenenud 1,8liitrise mootoriga variandid, kõik ülejäänud on kuni 13 000 krooni odavamad. Uue Mazda 626 baashinnad ulatuvad 209 900 kroonist ja 279 000 kroonini.

Hetkel kuum