• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 20.04.00, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Seat astub rahvaautole kannale

Mõlemad autod sõidavad välja Hispaanias asuva Martorelli tehase väravast (nagu ka Seat Inca ja VW Caddy), mõlemal on ühesugused VW mootorid, rääkimata muudest agregaatidest. Vahet võib näha peaasjalikult vaid esi- ja tagaosa disainis ning sisekujunduses. Ning kui VW müügiargumendiks on nimi, siis Seat pakub selle asemel ostjale ohtralt lisavarustust.
Cordoba esiots erineb ?volkarist? esile tõusva nelinurkse kujuga keskosa ja tulede poolest, tagatuled on ümaramad ja laiemad, numbrimärgi koht ei asu pagasiruumi luugil, vaid tagapampril. Kõikidel Cordobadel on baasvarustuses tagaspoiler, mis rõhutab auto sportlikkust. Ja just viimane on Cordoba üks olulisim iseloomujoon. Uus 100hobujõuline 1,6-liitrine bensiinimootor liigutab väikest autot edasi vilkalt ning madal pöördemoment võimaldab linnas vabalt ka neljanda käiguga sõita. Jõuline kiirendus kuni 6500 pöördeni minutis ning mitte just parim heliisolatsioon tekitavad sõites eht sportautoliku tunde.
Suurte kiiruste jaoks on auto vedrustus siiski liiga pehme ning alates 150?160km tunnikiirusest muutub juhtimine meie teedel suhteliselt ebakindlaks. Seevastu on kiirusvaru 100hj Cordobal veel piisavalt suur ning ehkki tehnilistes andmetes on piirkiiruseks märgitud 188 km tunnis, pole siledal teel ka 200 km/h sugugi kättesaamatu.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Sisekujunduse osas ei ole Seatil samuti midagi häbeneda. Eriti eksklusiivne on keskkonsoolis asuv televiisorikujuline tabloo, kuhu on välja toodud ülevaade digitaalse juhtimisega küttesüsteemi, raadio ja pardakompuutri tööst. Põnevaid tehnilisi lahendusi on Cordobal veelgi. Näiteks kui sõita päevatuledega, pritsib pesusüsteem vett ainult tuuleklaasile, kui tuled sisse lülitada, hakkab sekund hiljem tööle ka tulepesur. Teisisõnu, pesur jõuab lasta esiklaasile piisavalt vett enne, kui tulepesur vett surve all raiskama hakkab.
Keskmise varustusega 100hj Seat Cordoba baashind on 90 krooni kõrgem kui sama mootoriga Polo Classicul, kuid varustustase on rahvaautost üle. Baasvarustuses on eesistmete soojendus, kaks turvapatja ja palju muud.
Cordobaga koos jõudis Eestisse ka Cordoba Vario (universaal) ja Seat Ibiza. Nii oma esiosa kui ka sisemuse poolest on Ibiza Cordobaga täiesti sarnane, kuid tegemist on lühema ning vaid kolme uksega väikeautoga.
- Volkswageni 100hj mootor hea kiirenduse ja pöördemomendiga

Artikkel jätkub pärast reklaami

- õnnestunud disain
- rikkalik baasvarustus

Artikkel jätkub pärast reklaami

- soodne hinna ja kvaliteedi suhe
- väikeauto kohta piisavalt ruumikas

Artikkel jätkub pärast reklaami

- parem tahavaatepeegel liiga väike
- kõrge tagaosa tõttu halba väljavaadet tagaaknast varjab veelgi tagaspoiler

Artikkel jätkub pärast reklaami

- müratase salongis on sõidu ajal pisut kõrge
- suurel kiirusel veidi pehme vedrustus

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 7 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele