Vaatamata ühiskonnas välja kujunenud dogmadele naiste äärmiselt kõrgest ohtlikkusest liikluses, on näiteks Soome statistika järgi nende tehtud avariide arv palju väiksem. Sestap on mitmed kindlustusseltsid naistele auto kindlustamisel madalama riskigrupi tõttu soodsamad hinnad kehtestanud.
BICO-Leks Kindlustuse liikluskindlustuse projekti juht Andrus Kroon teatab äratundvalt, et ka tema on lugenud uurimusi Soome liikluspsühholoogidelt, kus väidetakse, et naised võtavad liikluses vähem riske, on korrektsemad ning teevad seetõttu vähem avariisid. Eriti just rasketesse avariidesse satuvad nad oluliselt harvemini. Nii tundub naistele madalama riskikoefitsiendi määramine igati loogiline.
Kuid maailmas on kentsakamaid näitajaid kindlustuspreemia määramisel. Kroonile meenub juhtum Eestist Ameerikasse emigreerinud inimesega, kes pärast pikaajalist ühesuguste autokindlustuse maksete maksmist järsku hoopis suurema arve sai. Seltsist aru pärima minnes vastati talle, et tema naabruskonda on kolinud väga kõrge riskiga naisterahvas ning see on kindlasti vaid päevade küsimus, mil ta Eestist pärit mehe auto ära äestab.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Ka liikluskindlustuse fondi peaaktuaarile Enno Lelumehele meenuvad väited, et Ameerikas võib kindlustuspreemia sõltuda naabrinaise temperamendist.
Liikluskindlustuses pole Eestis aga seni erisusi kaalutud, omaniku vastutusele rajatud liikluskindlustus meestel, naistel ning nende vanustel vahet ei tee. Kõik alustavad oma riskikoefitsientide skoori võrdselt 120 punktilt.
Küll aga liigub kasko- ehk vabatahtlik autokindlustus ka Eestis üha enam individuaalsetele alustele, tunnistab Lelumees. ?Arvutid ja andmebaasid täiustuvad pidevalt, kindlasti hakatakse kindlustust rohkem isikukeskselt võtma,? lausub ta.
Ka Kroon nõustub, et Eestis hakatakse juba nüanssidele tähelepanu pöörama. ?Vaieldamatult püütakse iga isikut rohkem uurida ja diferentseerida kõiki teda puudutavaid tingimusi,? räägib ta. ?Seetõttu tegeletakse otseselt tema taustauuringuga.?
Kroon lisab, et vaevalt muidugi Eestis lähitulevikus just kindlustusseltside klientide elukaaslaste ja naabrite järel nuhkima hakatakse. ?Aga kui individuaalne lähenemine inimese preemiates kajastub, siis laias laastus ei tohiks midagi tal selle vastu olla, kui tema ümbrust ja tema isikutingimusi paremini tundma õpitakse.?
Tulika Takso taksojuht Helju Teras tunnistab, et tema oleks naistele madalama riskikoefitsiendi määramisega päri. Alates 1955. aastast pidevalt taksoroolis olnuna pole ta oma süül suurt avariid teinud. Vaid paar kõksu manööverdamisel.
?Kui mõned alguses pelgavad taksosse istuda, siis pärast kiidavad, et ma sõidan nii sujuvalt ja rahulikult, et kohvitasski armatuurlaual ei kõiguks,? räägib ta. ?Vahest öeldakse, et sõidan paremini kui professionaalsed meesjuhid.?