• OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−0,76%39 681,75
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,68
  • OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−0,76%39 681,75
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,68
  • 13.09.00, 08:02
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tallinna transpordikaardi konkursil kahtlusevari

Riigihangete amet pikendas Tallinna ühistranspordi maksekaardi hankekonkursi tähtaega, sest konkursil osalev firma süüdistab võidu mängimist konkurendile, kirjutab Eesti Päevaleht.
'Konkursitingimusi lugedes pole mingit kahtlust, et eelistatakse kindlat firmat, sest Tallinnale tahetakse osta liialt kallist ja põhjendamatult kõrgetasemelist kiipkaarti,' lausus riigihankekonkurssi tingimused vaidlustanud RTT ASi tegevdirektor Ain Aitsam.
Aitsam viitab protestis, et Tallinna transpordiameti koostatud konkursitingimuste kohaselt soovib linn 16kilobaidise mälumahuga kaarti. Sellele tingimusele vastavad senitoodetavatest kaartidest vaid Soome firma SETEC OY kaardid. SETEC OY on Tallinna-projektis andnud kaardi kasutamisõiguse Soome firmale Tieto Enator, kes maksekaardi konkursil on RTT ASi konkurent.
Aitsami sõnul pole ühistranspordi maksekaardile nii suurt mälumahtu vaja, piisab kaheksabaidilisest mälumahust. Samuti on soomlaste kaart 4-5 korda kallim tegelikult majaminevast. 'Teiste sõnadega soovib linn soetada Opeli asemel Jaguari,' lausus Aitsam.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Riigihankekonkursi tähtaega kuu võrra pikendanud riigihankeameti asetäitja Tom Allikvee sõnul ei oska ta kommenteerida, kas Aitsami kriitika transpordiameti kohta on paikapidav. 'Selle hindamisega tegeleb transpordiamet ning võimalik, et nad korrigeerivad tingimusi,' lausus Allikvee.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 5 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele