Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Nõukogude-aegsed juhiload tuleb poole aastaga uute vastu vahetada
Riigikogult eile heakskiidu saanud liiklusseadus sunnib inimesi poole aasta jooksul uute vastu välja vahetama nõukogudeaegsed juhiload, mida võib kasutusel olla 30 000?40 000, kirjutab Eesti Päevaleht.
Lisaks vanadele juhilubadele kaotavad 1. juulist kehtivuse ka kõik enne 1993. aasta 1. novembrit välja antud sõidukite tehnilised passid ja talongid ning -registreerimistunnistused.
Riigi autoregistrikeskuse (ARK) direktori asetäitja Juhan Kaarpalu sõnul on viimastel kuudel käinud lubade ja muude dokumentide vahetus stabiilses rütmis. ?Peaasi, et vahetus ei kuhjuks juuni lõppu. Kui kõik selle viimasele hetkele lükkavad, tulevad meie ukse taha suured järjekorrad,? lausus Kaarpalu. ?Praegu mingeid järjekordasid pole.?
Tähtajatute juhilubade kehtetuks muutumise järel saab nende vastu veel terve aasta vältel uusi lube eksameid tegemata. Uue juhiloa saamiseks tuleb tasuda 380 krooni riigilõivu. ARK säilitab vanu lubasid oma arhiivis viis aastat, seejärel need hävitatakse.
Üle seitsme aasta vanuseid tehnilisi passe ja muid autodokumente on kasutusel umbes 100 000 , millest ARKi prognoosi kohaselt vahetatakse ümber ligi 20 000. Kõik need liiklusvahendid, mille dokumente pole suudetud 2002. aasta 1. jaanuariks ümber vormistada, kustutatakse registrist.
Kaarpalu sõnul on ARKi andmebaaside puhastamine vajalik, sest see annab selge pildi, kui palju autosid ja mootorrattaid Eesti teedel ringi sõidab. ?Tehniliste ülevaatuste põhjal arvame, et praegu on hingekirjas 80 000?100 000 ?surnud? sõidukit,? lausus ta.