• OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 225−0,17%39 694,46
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,1
  • OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 225−0,17%39 694,46
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,1
  • 15.12.00, 08:17
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Nõukogude-aegsed juhiload tuleb poole aastaga uute vastu vahetada

Riigikogult eile heakskiidu saanud liiklusseadus sunnib inimesi poole aasta jooksul uute vastu välja vahetama nõukogudeaegsed juhiload, mida võib kasutusel olla 30 000?40 000, kirjutab Eesti Päevaleht.
Lisaks vanadele juhilubadele kaotavad 1. juulist kehtivuse ka kõik enne 1993. aasta 1. novembrit välja antud sõidukite tehnilised passid ja talongid ning -registreerimistunnistused.
Riigi autoregistrikeskuse (ARK) direktori asetäitja Juhan Kaarpalu sõnul on viimastel kuudel käinud lubade ja muude dokumentide vahetus stabiilses rütmis. ?Peaasi, et vahetus ei kuhjuks juuni lõppu. Kui kõik selle viimasele hetkele lükkavad, tulevad meie ukse taha suured järjekorrad,? lausus Kaarpalu. ?Praegu mingeid järjekordasid pole.?
Tähtajatute juhilubade kehtetuks muutumise järel saab nende vastu veel terve aasta vältel uusi lube eksameid tegemata. Uue juhiloa saamiseks tuleb tasuda 380 krooni riigilõivu. ARK säilitab vanu lubasid oma arhiivis viis aastat, seejärel need hävitatakse.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Üle seitsme aasta vanuseid tehnilisi passe ja muid autodokumente on kasutusel umbes 100 000 , millest ARKi prognoosi kohaselt vahetatakse ümber ligi 20 000. Kõik need liiklusvahendid, mille dokumente pole suudetud 2002. aasta 1. jaanuariks ümber vormistada, kustutatakse registrist.
Kaarpalu sõnul on ARKi andmebaaside puhastamine vajalik, sest see annab selge pildi, kui palju autosid ja mootorrattaid Eesti teedel ringi sõidab. ?Tehniliste ülevaatuste põhjal arvame, et praegu on hingekirjas 80 000?100 000 ?surnud? sõidukit,? lausus ta.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 4 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele