Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Lapsed kui reklaami ohvrid

    ?Ema, ema, vaata mis õpetaja meile täna eesti keele tunnis andis!? oli laps eelmise neljapäeva õhtul õnnelik, tirides ranitsast välja kilekoti reklaambukleti, Safeguardi seebi ja kaht liiki ?ampoonipadjakestega. Selle kõigega käis kaasas kiri lapsevanemale, kus seisis, et tegu on teismelistele mõeldud juuste- ja nahahooldusprogrammiga ?Enesekindlus?. Asjale kaalu lisamiseks oli paberile tuntud kaubamärkide Pantene, Secret, Old Spice ja Safeguard kõrvale lisatud ka Eesti Tervisekasvatuse Keskuse nimi.
    Keskuse direktori Anu Kasmeli sõnul on neil tõesti firmaga Procter & Gamble käivitatud seksuaalkasvatuse programm, mille käigus jagatakse tütarlastele ka Alwaysi hügieenisidemeid. Seepidest ja peapesuvahenditest ei teadnud ta aga midagi. Ehkki ka esimesel juhul tekib küsimus, et miks just Always ja mitte näiteks Libresse või siis hoopis mitme eri firma tooted korraga, on sellise kauba tutvustamine naisehakatistele tõepoolest tervitatav nähtus, aga seebid
    Tallinna Üldgümnaasiumi õppealajuhataja Malle Ling ütles, et hambapuhastusvahendid, hügieenisidemed ja seebid, mida koolis jagatud, kuuluvad terviseõpetuse programmi juurde ja need illustreerivad inimeseõpetuse tunde.
    Jakob Westholmi Gümnaasiumi direktor Kalle Niinas tunnistas, et koole on reklaamis ära kasutatud küll. ?Esialgu pole see nännijagamine veel nii massiline, et probleemi tekitaks, aga suund on sinnapoole,? märkis ta. Õpetajaile oma kaupa pakkuvate rändkaupmeeste ees on Westholmi kool juba oma uksed sulgeda suutnud, kuid mitmesuguste programmide sildi all lastele lähenemise suhtes lubas direktor alles seisukoha võtta. Kosmeetikavahenditele lisaks on selles koolis tasuta jagatud ka Zingo limonaadi.
    Reklaamiseadus ütleb, et reklaamis ei tohi ära kasutada laste loomulikku kergeusklikkust ja kogemuste puudust. Samuti ei tohi lastele suunatud reklaam sisaldada teavet, et mõne toote omandamine või kasutamine muudab lapse teistest samaealistest paremaks või et selle puudumisel on vastupidine mõju. Mine võta kinni, kas enesehinnangu tõstmine meeldiva välimuse abil, mis reklaamlehel kirjas, kuulub siia alla või mitte. Igal juhul mõjutab see lapsi edaspidi haarama poeletilt mällu sööbinud kaubamärke.
    Vatson & Vatsoni tegevjuhi Rain Teimanni sõnul ei tohi reklaami hea tava koodeksi järgi laste kergesti mõjutatavust ja usaldust kurjasti ära kasutada. Täiesti taunitav on tema hinnangul margieelistuste kujundamine koolides. Nii näiteks ei tohiks õppeasutustes olla ka Coca-Cola joogiautomaate. Teimanni sõnul ei järgi paljud lääne firmad Eestis oma toodete tutvustamisel kogu maailmas tunnustatud eetikareegleid.
  • Hetkel kuum
Toomas Kiho: mõelgem ka sellele, kas Nõmmest või Lasnamäest võiks saada eraldi omavalitsus
Tallinna linnavalitsus peab paratamatult mõtlema terve riigi peale, kirjutab kultuuriajakirja Akadeemia peatoimetaja Toomas Kiho vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Tallinna linnavalitsus peab paratamatult mõtlema terve riigi peale, kirjutab kultuuriajakirja Akadeemia peatoimetaja Toomas Kiho vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Müügikuu mai algas USA aktsiaturul langusega
Wall Streeti folklooris soovitatakse aktsiad mais maha müüa; soovitusele kohaselt liikusid USA aktsiaturud mai esimesel kauplemispäeval allapoole.
Wall Streeti folklooris soovitatakse aktsiad mais maha müüa; soovitusele kohaselt liikusid USA aktsiaturud mai esimesel kauplemispäeval allapoole.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Arco Vara juht lahkub ametist
Arco Vara juhatuse esimees Miko Niinemäe lahkub ettevõttest ning nõukogu on alustanud ettevõttele uue juhatuse liikme otsimist, kes hiljemalt aasta lõpuks juhtimise üle võtab.
Arco Vara juhatuse esimees Miko Niinemäe lahkub ettevõttest ning nõukogu on alustanud ettevõttele uue juhatuse liikme otsimist, kes hiljemalt aasta lõpuks juhtimise üle võtab.
"Palun vabastada Eesti vahemikus ....–.... loodusõpetuse tunnist"*
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Auto|Piloot. Uus Škodiaq on kohal. Kas nüüd tasub vana sissemaksuks anda?
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Raadiohommikus: kinnisvarast ja planeeringutest
Äripäeva raadio neljapäevane hommikuprogramm võtab luubi alla kinnisvaraturu erinevad tahud ning heidab pilgu ka Tallinna linnaplaneeringule.
Äripäeva raadio neljapäevane hommikuprogramm võtab luubi alla kinnisvaraturu erinevad tahud ning heidab pilgu ka Tallinna linnaplaneeringule.
Eesti tegi hinnatõusuga naabritele silmad ette
Euroala harmoneeritud tarbijahinnaindeks püsis aprillis aastatagusel ehk 2,4% tasemel, selgub Eurostati andmetest.
Euroala harmoneeritud tarbijahinnaindeks püsis aprillis aastatagusel ehk 2,4% tasemel, selgub Eurostati andmetest.