Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Miljonivõlad Bergmanni vastu vaidlustati

    Miljoninõuded Bergmanni vastu vaidlustas reedel toimunud võlausaldajate koosolekul välismaal registreeritud Norton Corporation, keda esindas advokaat Jüri Leppik.
    Norton Corporationi üle 6 miljoni kroonise nõude vaidlustas omakorda pankrotis olev ERA Pank, kes on suurima, 173 miljoni kroonise nõude omanik. ERA Liisingu, nagu ka pankrotis oleva Polaris Elu nõue Bergmanni vastu on 52 miljonit krooni. Samuti pankrotis oleva Polaris Vara võlanõue ulatub 42 miljoni kroonini.
    ?Asjade edasine käik oleneb võlausaldajatest,? sõnas pankrotihaldur Siim Nõmmoja. ?Neil on võimalik kohtus nõuda vaidlustatud nõude tunnustamist.?
    Samas on pankrotistunud Andres Bergmann Nõmmoja andmetel peaaegu varatu ja võlausaldajate ainus lootus mingi osa kokku 341 miljoni krooni suurusest võlast tagasi saada on nõuete esitamine kolmandate isikute vastu. ?Oleme seda võimalust pankrotitoimkonnaga arutanud,? ütles Nõmmoja.
    Teine võimalus on halduri sõnul üritada leida veel mingit vara, kuid see on vähetõenäoline. ?Kõik lennukid, kaatrid, jahid ja majad, mida Andres Bergmanniga seostatud on, pole kuulunud temale kui eraisikule,? kinnitas pankrotihaldur. Mootorsaangi, mida kolme tulirelva kõrval on loetud Andres Bergmanni ainsaks varaks, kuulub väidetavalt Saaremaa suurärimehele Vjat?eslav Leedole.
    ?Ostsin selle saani aastaid tagasi,? kinnitas Leedo. ?Millal täpselt, ei mäleta enam, sest see oli küllalt ammu.? Leedo kinnitusel on tal olemas ka saani ostuleping. Registrist, kus saan võiks Bergmanni nimel arvel olla, ta ei teadnud. Siim Nõmmoja sõnul pole saani küsimus siiski üheselt otsustatud. ?See nõuab põhjalikku uurimist,? sõnas ta.
    Veel omab Bergmann revolvrit ja kaht jahirelva, viimaseid on aga oma 100 000kroonise võlanõude tagatisena nimetanud Aavo Kaal, ainus eraisik, kes omab nõuet Andres Bergmanni vastu.
    Pankrotihalduri väitel pole Bergmanni ja Kaalu vahelise 100 000kroonise laenulepingu näol tegemist siiski pandilepinguga ja seetõttu ei kuulu Kaalu nõue mitte esimesse, vaid viiendasse rahuldamisjärku. ?Pantida relvi ei saagi, relvaseadus ei luba,? kinnitas politseiameti pressiesindaja Aet Truu. Tulirelvad ise on hetkel hoiul Tallinna politseiprefektuuris.
    Bergmannile 100 000 krooni laenanud Kaalu nimetab mitu allikat mehena, kes töötas Bergmanni autojuhina. ?Ka mina olen kuulnud autojuhi-teemalisi jutte, kuid ei oska neid kommenteerida,? sõnas pankrotihaldur Siim Nõmmoja.
    Bergmanni kui eraisiku võlgnikest hoopis suuremad lootused on ERA Panga võlausaldajatel. Panga pankrotihalduri Jaak Annuse sõnul on praegu võimalik, et võlausaldajate nõuded ERA Panga vastu rahuldatakse veerandi ulatuses. ?Protsent võib olla isegi kõrgem,? ütles Annus.
    Teistest võlausaldajatest suurem on Hüvitusfondi nõude rahuldamise protsent, sest pandiga tagatud nõude omanikuna saab ta kogu raha, mis laekub ERA Panga peahoone müügist. ?Hüvitusfondi nõude ülejäänud osa rahuldatakse teistega võrdsetel alustel,? ütles Annus.
    Paljuski sõltub nõuete rahuldamine sellest, kuidas kulgeb kohtuvaidluste lahendamine nende nõuete suhtes, mille suhtes taotlevad võlausaldaja staatust Andres Bergmanniga seotud äriühingud.
    Nimetatud vaidluste tulemus võib selguda aga alles riigikohtu lahenditega. ?Kui nõudeid tuleb juurde, on nõuete rahuldamise protsendid hoopis väiksemad,? sõnas Annus. Tunnustatud nõudeid ERA Panga vastu on hetkel umbes 320 miljoni krooni ulatuses.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.