Ego pani end turul maksma

Tiiu Värbu 06. veebruar 2001, 00:00

Juba 1996. aastast tiksub Hansa Liisingu toodete portfellis järelmaks. Vene kriisi mõjutustel ning liisingu töötajate kõhkluste tõttu (?liiga palju paberitööd? ja ?ei tea, kas inimesed ikka maksavad tagasi?) pakutakse järelmaksu toodet loiult. Ometigi, kolmeaastane kogemus näitab, et need, kes pabereid täita viitsivad, maksavad pangale ka korralikult tagasi. Kindlust annab juurde ka Põhjamaade kogemus, kus 60?90% mööbli- ja kodumasinate müüjate käibest annavad järelmaksuga ostetud kaubad.

Hansapanga peakontori seitsmenda korruse nõupidamiste ruumi kogunevad väikefinantseerimisega kokku puutuvad juristid, arendajad, turundajad ja müüjad. Ikka selleks, et ühiselt mõelda, kuidas toote käivet kasvatada. Vähem paberite määrimist, väiksem sissemakse, pikem järelmaksuperiood, kättesaadavus müügikohtades, üliõpilased kaupmeestele appi toodet tutvustama ning ohtralt müügimaterjale poodidesse ? osalejad on üksmeelel. Nimi ? väikeliising? Tarbijafaktooring? Järelmaks? Ei mingeid keerulisi finantstermineid ega järelmakse, leiab turundusjuht. Pealegi peab nimi poes asjade virr-varrist eristuma.

Nime leidmine tehakse ülesandeks reklaamibüroole, kes panga konservatiivsusest sissevõetuna ei suuda kuidagi sobivat nime leida. Ühel õhtul seletab reklaamibüroo assistent, et neil oli mõttes ka nimi ?Ego?, kuna see aga liialt julge tundus, ei hakatud seda välja käima. Ego tundub aga turundusjuhile just see õige olevat.

Maikuus, aastal 2000, tuleb järelmaks tunnuslausega ?pane Ego maksma? turule. Peamiselt müügitoetusmaterjalidele ning kaupmeeste abistamisele kulub 400 000 krooni.

Ego maksab hästi ? ühes kuus sõlmitakse enam kui 3000 lepingut. Suvel hakkab Hansa Liising Hansapanga oskusteavet ära kasutades Ego kaarti välja töötama. Novembri keskel tuleb kaart turule. Reklaamikampaaniatele ja müügitoetusele kulub 1,7 miljonit krooni. Toote arenduse ja tehnilised kulud küündivad 350 000 kroonini. Aasta lõpuks kogub Ego järelmaksu kaart 12 500 klienti.

1999. aasta lõpus peetud ajurünnaku ideedest on rakendunud 90 protsenti. ?Mina nimetaksin seda Hansa Liisingu ajaloos üheks kõige efektiivsemaks ürituseks,? rõõmustab Agnes Makk rohkem kui aasta hiljem tulemusliku ajurünnaku üle.

200 turunduspraktiku, majandusajakirjaniku, koolitaja ja uuringuettevõtte esindaja hinnangul on just Ego järelmaksu ja kaardi lansseerimine 2000. aasta silmapaistvaim, eesmärgipäraseim ja kõige tulemuslikum turundustegu.

On 2000. aasta lõpp. Emori andmetel kasvas tarbimine aasta jooksul 15 protsenti, sissetulekud aga 10 protsenti. Kui 1999. aastal säästeti inimese kohta kuus keskmiselt 35 krooni, siis 2000. aastal kulutati keskmiselt 78 krooni rohkem kui teeniti.

Järelmaksukaardi turule toomise osas oleme küll plaane teinud, kuid kindlat otsust ei ole veel langetatud.

Nii Ego kui ka teiste sarnaste toodete edukus sõltub toote lihtsusest ja läbipaistvusest. Hansa Liising on sellega hästi hakkama saanud.

Teiseks edukuse võtmeks oli muidugi äärmiselt hea ajastatus.

Järelmaksukaart ja krediitkaart on täiesti konkureerivad tooted.

Erinevuseks on see, et krediitkaart nõuab taotlejalt enamasti suuremat sissetulekut, järelmaksukaardi puhul aga küsitakse ilmselt kõrgemat intressi.

Krediitkaarti võib mingis mõttes ka hea elujärje sümboliks pidada, järelmaksukaardil ei ole vähemalt Eestis sellist imagot tekkinud.

Erinevalt võib-olla Hansapangast Ühispangas need kaks omavahel ei konkureeri, kuna on koondatud ühte tootesse ? tavalisesse krediitkaarti. Oleme seisukohal, et kliendi jaoks on mugavam mitte kanda kaasas erinevaid kaardiplastikuid. Seepärast oleme võtnud eesmärgiks siduda võimalikult palju erinevaid funktsioone ühe kaardiga. Järelmaksu võimalus on olemas kõigil Ühispanga krediitkaartidel.

Meie hinnangul on Ego kaart klassikaline panga toode ? tegemist on krediitkaardiga, mille haldamisega tegeleb pank. Kui tavaliselt võetakse ühe kuu jooksul krediitkaardiga makstud summa maha maksepäeval korraga, siis Ego kaardi puhul ajatatakse maksmine mingile kindlale perioodile. Ühispangal on makse ajatamise võimalus kõikidel krediitkaartidel. Seetõttu ei pidanud me vajalikuks Ühispanga tootele konkureerivat toodet turule tuua.

Krediitkaardi järelmaks on kliendi jaoks väga mugav toode, seda nii Ühispanga krediitkaardi järelmaksu kui ka Hansa Liisingu pakutava Ego kaardi puhul. Ego populaarsuse on taganud võimas kampaania meedias ja kaupmeeste juures. Samuti mängib rolli Hansapanga ja ka liisingu suur turuosa. Ka on toode lihtsalt pakendatud ja kõikidele klientidele arusaadav. Rõhutakse kuumaksele, mis on üheselt mõistetav suurus. Paljud kliendid ilmselt ei mõtlegi kõrgele intressile selle pakendi taga. Olgu lisatud, et sellise toote väga massilise müügi puhul tuleb siiski arvestada kõrge riskiga.

Raadio ettevõtlikule inimesele

Äripäeva raadio 92.4

Hetkel eetris

Kava

    Vaata kogu kava
    Äripäev https://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
    06. December 2011, 19:34
    Otsi:

    Ava täpsem otsing