Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ego pani end turul maksma

    Juba 1996. aastast tiksub Hansa Liisingu toodete portfellis järelmaks. Vene kriisi mõjutustel ning liisingu töötajate kõhkluste tõttu (?liiga palju paberitööd? ja ?ei tea, kas inimesed ikka maksavad tagasi?) pakutakse järelmaksu toodet loiult. Ometigi, kolmeaastane kogemus näitab, et need, kes pabereid täita viitsivad, maksavad pangale ka korralikult tagasi. Kindlust annab juurde ka Põhjamaade kogemus, kus 60?90% mööbli- ja kodumasinate müüjate käibest annavad järelmaksuga ostetud kaubad.
    Hansapanga peakontori seitsmenda korruse nõupidamiste ruumi kogunevad väikefinantseerimisega kokku puutuvad juristid, arendajad, turundajad ja müüjad. Ikka selleks, et ühiselt mõelda, kuidas toote käivet kasvatada. Vähem paberite määrimist, väiksem sissemakse, pikem järelmaksuperiood, kättesaadavus müügikohtades, üliõpilased kaupmeestele appi toodet tutvustama ning ohtralt müügimaterjale poodidesse ? osalejad on üksmeelel. Nimi ? väikeliising? Tarbijafaktooring? Järelmaks? Ei mingeid keerulisi finantstermineid ega järelmakse, leiab turundusjuht. Pealegi peab nimi poes asjade virr-varrist eristuma.
    Nime leidmine tehakse ülesandeks reklaamibüroole, kes panga konservatiivsusest sissevõetuna ei suuda kuidagi sobivat nime leida. Ühel õhtul seletab reklaamibüroo assistent, et neil oli mõttes ka nimi ?Ego?, kuna see aga liialt julge tundus, ei hakatud seda välja käima. Ego tundub aga turundusjuhile just see õige olevat.
    Maikuus, aastal 2000, tuleb järelmaks tunnuslausega ?pane Ego maksma? turule. Peamiselt müügitoetusmaterjalidele ning kaupmeeste abistamisele kulub 400 000 krooni.
    Ego maksab hästi ? ühes kuus sõlmitakse enam kui 3000 lepingut. Suvel hakkab Hansa Liising Hansapanga oskusteavet ära kasutades Ego kaarti välja töötama. Novembri keskel tuleb kaart turule. Reklaamikampaaniatele ja müügitoetusele kulub 1,7 miljonit krooni. Toote arenduse ja tehnilised kulud küündivad 350 000 kroonini. Aasta lõpuks kogub Ego järelmaksu kaart 12 500 klienti.
    1999. aasta lõpus peetud ajurünnaku ideedest on rakendunud 90 protsenti. ?Mina nimetaksin seda Hansa Liisingu ajaloos üheks kõige efektiivsemaks ürituseks,? rõõmustab Agnes Makk rohkem kui aasta hiljem tulemusliku ajurünnaku üle.
    200 turunduspraktiku, majandusajakirjaniku, koolitaja ja uuringuettevõtte esindaja hinnangul on just Ego järelmaksu ja kaardi lansseerimine 2000. aasta silmapaistvaim, eesmärgipäraseim ja kõige tulemuslikum turundustegu.
    On 2000. aasta lõpp. Emori andmetel kasvas tarbimine aasta jooksul 15 protsenti, sissetulekud aga 10 protsenti. Kui 1999. aastal säästeti inimese kohta kuus keskmiselt 35 krooni, siis 2000. aastal kulutati keskmiselt 78 krooni rohkem kui teeniti.
    Järelmaksukaardi turule toomise osas oleme küll plaane teinud, kuid kindlat otsust ei ole veel langetatud.
    Nii Ego kui ka teiste sarnaste toodete edukus sõltub toote lihtsusest ja läbipaistvusest. Hansa Liising on sellega hästi hakkama saanud.
    Teiseks edukuse võtmeks oli muidugi äärmiselt hea ajastatus.
    Järelmaksukaart ja krediitkaart on täiesti konkureerivad tooted.
    Erinevuseks on see, et krediitkaart nõuab taotlejalt enamasti suuremat sissetulekut, järelmaksukaardi puhul aga küsitakse ilmselt kõrgemat intressi.
    Krediitkaarti võib mingis mõttes ka hea elujärje sümboliks pidada, järelmaksukaardil ei ole vähemalt Eestis sellist imagot tekkinud.
    Erinevalt võib-olla Hansapangast Ühispangas need kaks omavahel ei konkureeri, kuna on koondatud ühte tootesse ? tavalisesse krediitkaarti. Oleme seisukohal, et kliendi jaoks on mugavam mitte kanda kaasas erinevaid kaardiplastikuid. Seepärast oleme võtnud eesmärgiks siduda võimalikult palju erinevaid funktsioone ühe kaardiga. Järelmaksu võimalus on olemas kõigil Ühispanga krediitkaartidel.
    Meie hinnangul on Ego kaart klassikaline panga toode ? tegemist on krediitkaardiga, mille haldamisega tegeleb pank. Kui tavaliselt võetakse ühe kuu jooksul krediitkaardiga makstud summa maha maksepäeval korraga, siis Ego kaardi puhul ajatatakse maksmine mingile kindlale perioodile. Ühispangal on makse ajatamise võimalus kõikidel krediitkaartidel. Seetõttu ei pidanud me vajalikuks Ühispanga tootele konkureerivat toodet turule tuua.
    Krediitkaardi järelmaks on kliendi jaoks väga mugav toode, seda nii Ühispanga krediitkaardi järelmaksu kui ka Hansa Liisingu pakutava Ego kaardi puhul. Ego populaarsuse on taganud võimas kampaania meedias ja kaupmeeste juures. Samuti mängib rolli Hansapanga ja ka liisingu suur turuosa. Ka on toode lihtsalt pakendatud ja kõikidele klientidele arusaadav. Rõhutakse kuumaksele, mis on üheselt mõistetav suurus. Paljud kliendid ilmselt ei mõtlegi kõrgele intressile selle pakendi taga. Olgu lisatud, et sellise toote väga massilise müügi puhul tuleb siiski arvestada kõrge riskiga.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Harju Elektri müügitulu kasvas, kuid kasum vähenes
Harju Elekter alustas aastat tagasihoidlikumate tulemustega võrreldes eelmise aastaga, kuid juhatuse sõnul oli esimene kvartal pikemas võrdluses siiski tugev.
Harju Elekter alustas aastat tagasihoidlikumate tulemustega võrreldes eelmise aastaga, kuid juhatuse sõnul oli esimene kvartal pikemas võrdluses siiski tugev.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Fazer tahab kogu Balti pagariäri Lätti kolida
Soome toidutootja Fazer kaalub oma Baltikumi pagaritööstuste liitmist üheks tootmisüksuseks Lätis.
Soome toidutootja Fazer kaalub oma Baltikumi pagaritööstuste liitmist üheks tootmisüksuseks Lätis.