• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,59%39 576,13
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,59%39 576,13
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 12.10.01, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kus on võrdsus ja õiglus?

Alates käesoleva aasta 1. jaanuarist muudeti valitsuse määrusega nr 453 kinnitatud töölähetusega seotud sõidukulude hüvitamise korda, mis oli kinnitatud 18.01.2000 määrusega nr 18. Määruses nr 18 oli sätestatud §5 lg 2, et lähetatu poolt esitatud sõidupiletite alusel hüvitatakse kulud, kuid mitte üle reisirongi kupeevaguni, laeva I klassi kajuti ja lennuki turismiklassi koha või muu samaväärsesse hinnaklassi kuuluva pileti hinna. Osa aga, mis ületas selle summa, läks tulumaksu alla kui erisoodustus.
Miks muudeti kiiresti selline säte, aga seetõttu, et kõrged ülemused sõitsid ülikallites sõiduvahendites ja tuli maksta tulumaksu, mis ei olnud vastuvõetav.
Endiselt jäeti sisse ainult nn autojuhte puudutav säte, et nende päevaraha ei tohi olla siseriiklikul lähetusel üle 50 krooni ja välislähetuste puhul üle 350 krooni päevas, kui ületab, siis on tegemist erisoodustusega ja maksustatakse tulumaksuga.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Miks teised lähetatud on privilegeeritud seisundis, kas nad tõesti vajavad seda enam kui rasked, riskantsed ja vastutusrikast tööd tegevad ning vastutust kandvad autojuhid (rasked liiklustingimused, materiaalsete väärtuste veoks vastuvõtmine, vedu, tollid, dokumentide vormistamine jne). Siit nähtub, et autojuhi töö on mitmeid kordi raskem kui tavalisel lähetuses viibival töötajal.
Uue presidendi ametisse astumise kõnes kõlas, et tuleb kaotada privilegeeritud rikkad ja vaesed, tuleb nende vahet vähendada, võrdsustada. Tuleks ikka viia võrdsesse seisundisse töökähetuste kulude hüvitamisel nii kõrged ametnikud kui lihttöötajad (autojuhid, ekspediitorid).
Miks kõrge ametnik peab saama maksuvabalt päevaraha kas 80 või 500 krooni päevas ja teised ainult 50 ja 350 krooni. Tippametnike palk on tihti mitmeid kordi kõrgem kui autojuhtidel, kes pidevalt kodust eemaloleku tõttu kulutavad söögi-joogi ja muu muretsemiseks enam raha. Autojuhtidele makstavad päevarahad ei kata tegelikke kulutusi, sest hinnad aina tõusevad ja inflatsioon sööb aina enam. Kas see on võrdsus ja demokraatia? Ei, kaugelt mitte!
Valitseja mõelge ikka ka lihtinimese elule ja olule, ärge unustage ära, et tuleb kord aeg, kui teie olete lihttöötaja seisuses. Mõelge ikka autojuhi töötingimustele, võrrelge oma seisusega, siis näete, kui rasked ja vastutusrikkad on autojuhi tööolud.
Loodame, et leiate õiglase lahendi autojuhtide osas ja lõpetate nende diskrimineerimise, muudate ka valitsuse määrust kui tegite endale sõiduvahendite kasutamisel ja sõidukulude hüvitamisel.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 9 p 24 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele