• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kus on võrdsus ja õiglus?

    Alates käesoleva aasta 1. jaanuarist muudeti valitsuse määrusega nr 453 kinnitatud töölähetusega seotud sõidukulude hüvitamise korda, mis oli kinnitatud 18.01.2000 määrusega nr 18. Määruses nr 18 oli sätestatud §5 lg 2, et lähetatu poolt esitatud sõidupiletite alusel hüvitatakse kulud, kuid mitte üle reisirongi kupeevaguni, laeva I klassi kajuti ja lennuki turismiklassi koha või muu samaväärsesse hinnaklassi kuuluva pileti hinna. Osa aga, mis ületas selle summa, läks tulumaksu alla kui erisoodustus.
    Miks muudeti kiiresti selline säte, aga seetõttu, et kõrged ülemused sõitsid ülikallites sõiduvahendites ja tuli maksta tulumaksu, mis ei olnud vastuvõetav.
    Endiselt jäeti sisse ainult nn autojuhte puudutav säte, et nende päevaraha ei tohi olla siseriiklikul lähetusel üle 50 krooni ja välislähetuste puhul üle 350 krooni päevas, kui ületab, siis on tegemist erisoodustusega ja maksustatakse tulumaksuga.
    Miks teised lähetatud on privilegeeritud seisundis, kas nad tõesti vajavad seda enam kui rasked, riskantsed ja vastutusrikast tööd tegevad ning vastutust kandvad autojuhid (rasked liiklustingimused, materiaalsete väärtuste veoks vastuvõtmine, vedu, tollid, dokumentide vormistamine jne). Siit nähtub, et autojuhi töö on mitmeid kordi raskem kui tavalisel lähetuses viibival töötajal.
    Uue presidendi ametisse astumise kõnes kõlas, et tuleb kaotada privilegeeritud rikkad ja vaesed, tuleb nende vahet vähendada, võrdsustada. Tuleks ikka viia võrdsesse seisundisse töökähetuste kulude hüvitamisel nii kõrged ametnikud kui lihttöötajad (autojuhid, ekspediitorid).
    Miks kõrge ametnik peab saama maksuvabalt päevaraha kas 80 või 500 krooni päevas ja teised ainult 50 ja 350 krooni. Tippametnike palk on tihti mitmeid kordi kõrgem kui autojuhtidel, kes pidevalt kodust eemaloleku tõttu kulutavad söögi-joogi ja muu muretsemiseks enam raha. Autojuhtidele makstavad päevarahad ei kata tegelikke kulutusi, sest hinnad aina tõusevad ja inflatsioon sööb aina enam. Kas see on võrdsus ja demokraatia? Ei, kaugelt mitte!
    Valitseja mõelge ikka ka lihtinimese elule ja olule, ärge unustage ära, et tuleb kord aeg, kui teie olete lihttöötaja seisuses. Mõelge ikka autojuhi töötingimustele, võrrelge oma seisusega, siis näete, kui rasked ja vastutusrikkad on autojuhi tööolud.
    Loodame, et leiate õiglase lahendi autojuhtide osas ja lõpetate nende diskrimineerimise, muudate ka valitsuse määrust kui tegite endale sõiduvahendite kasutamisel ja sõidukulude hüvitamisel.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Roheelektrifirma uuendas börsiga tõotusi
Enefit Greeni börsile tulekuks on üliviljaka pinnase ette valmistanud nii pensionireform kui elektri kõrge hind, aga kas sellele langev tera on kasvujõuline, see alles hakkab selguma, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Enefit Greeni börsile tulekuks on üliviljaka pinnase ette valmistanud nii pensionireform kui elektri kõrge hind, aga kas sellele langev tera on kasvujõuline, see alles hakkab selguma, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Tarneahela probleemide tõttu jääb tänavu tootmata ligi 8 miljonit autot
Globaalsed autotootjad võivad tänavu kaotada tarneahelatega seotud probleemide tõttu 210 miljardit dollarit käibest, mida on kaks korda rohkem kui aasta alguses prognoositi, teatas konsultatsioonifirma Alixpartners.
Globaalsed autotootjad võivad tänavu kaotada tarneahelatega seotud probleemide tõttu 210 miljardit dollarit käibest, mida on kaks korda rohkem kui aasta alguses prognoositi, teatas konsultatsioonifirma Alixpartners.
Enefit Green võib täna avaldada uudise börsile mineku kohta
Eesti Energia kontserni kuuluv taastuvaenergiaettevõte Enefit Green korraldab täna kell 11 pressikonverentsi, kus tahab jagada ettevõtte hetkeseisu ja arenguplaane.
Eesti Energia kontserni kuuluv taastuvaenergiaettevõte Enefit Green korraldab täna kell 11 pressikonverentsi, kus tahab jagada ettevõtte hetkeseisu ja arenguplaane.
Ruth Oltjer: börsilt raha küsida on minu jaoks liiga aeglane ja kohmakas
Tippjuht Ruth Oltjer kirjeldas Äriplaan 2022 konverentsil tagasivaatavalt, kuidas tema ettevõttele oli koroonakriisis prioriteediks Eesti riik. Ta ütles, et kriisi ajal oli tal riigiametitega suurepärane koostöökogemus, kuid mõned otsustamatud ametnikud on siiski tõrvatilgaks meepotis.
Tippjuht Ruth Oltjer kirjeldas Äriplaan 2022 konverentsil tagasivaatavalt, kuidas tema ettevõttele oli koroonakriisis prioriteediks Eesti riik. Ta ütles, et kriisi ajal oli tal riigiametitega suurepärane koostöökogemus, kuid mõned otsustamatud ametnikud on siiski tõrvatilgaks meepotis.