Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Lennufirmad lisasid kaubaveo hinnale turvatasu

    Terrorismiohu tõttu tagasilööke kannatanud lennufirmad alustasid turvatasu küsimist juba nädal aega tagasi. Eilsest kehtestasid lisamaksu suurematest lennukompaniidest ka Air France ja SAS.
    Keskmine tasu suurus on 0,15 eurot kilogrammi kohta. Seega on näiteks ühe tonni kauba eksportimine 1200 krooni võrra kallim.
    Ekspedeerimisfirma Air Cargo Estonia tegevjuhi Külli Seppari sõnul on tegemist sisuliselt hinnatõusuga. Hinnatõusu ebameeldivaim külg on Seppari hinnangul aga lennufirmade erinev lähenemine turvatasule ? eri lennufirmadel on tariif erinev ja erinev on ka see, kas tariifi arvutamise aluseks võetakse mahukaal või reaalkaal. ?Näib, et lennufirmad on mõelnud eelkõige oma riskide maandamisele, mitte klientidele lihtsalt arusaadava hinnastruktuuri peale,? ütleb Seppar. Ta lubab, et kui kogu info lennufirmade lisatasude kohta on laekunud, siis vaatab Air Cargo Estonia ise, kas on võimalik klientidele ühtlasemat hinnastruktuuri pakkuda.
    Ameerikast lennutranspordiga arvutiosi transportiva AS Microlink Arvutid logistikajuht Gertu Konga-Käär ütleb, et neid ei ole hinnatõusust informeeritud. Hinnatõusu mõju tuleb iga kaubagrupi puhul eraldi analüüsida, kui suure osa see moodustab kauba omahinnast. Microlink Arvutite keskmine lennukiga transporditav kaubasaadetis kaalub 100?200 kilogrammi. Väidetav keskmine hinnatõus 0,15 eurot kilogrammi kohta ei ole aga Gertu Konga-Kääri sõnul nii suur, et tuleks hakata firma logistikas midagi ümber vaatama.
    Külli Seppar möönab, et ekspedeerija võib lennufirmade kehtestatud turvatasu võtta ka enda kanda. Tema sõnul sõltub kõik sellest, kuidas on võimalike lisatasude kandmine sätestatud ekspedeerimisfirma ja tema kliendi vahelises lepingus. Ta lisab siiski, et ei usu, et mõni ekspedeerimisfirma võtab kehtestatavaid lisatasusid määramatuks ajaks enda kanda. Kogemused on näidanud, et lennufirmad jätavad esialgu, justkui ajutiselt kehtestatud lisatasud kehtima pikemaks ajaks. Näiteks 1999. aastal kehtestatud kütuse lisatasu kehtib siiani, kuigi kütuse hinnad on tänaseks juba oluliselt langenud.
    Kohe pärast terrorirünnakuid taotlesid mõned Tallinnasse lendavad lennufirmad ka lennukitega transporditavate kaubasaadetiste (mitte pagasi) läbivalgustamist, ehk lennueelset turvakontrolli.
    AS Tallinna Lennujaam kavatseb edaspidi ka lennukitega saadetavad kaubasaadetised röntgeniga läbi valgustada. Selle protseduuri plussiks on kahtlemata suurem julgestusgarantii, miinuseks aga suurem raha -ja ajakulu. Tallinna lennujaama puhul ei kujune ajakulu vast nii suureks probleemiks, kuivõrd Tallinna lennujaama läbivad kaubamahud on küllaltki tagasihoidlikud. Kindlasti tekitab see aga probleeme suuremates maailma (kauba)lennujaamades. Sest on ju üheks kauba lennukiga saatmise eeliseks ja eesmärgiks just tarnete kiirus.
  • Hetkel kuum
Raivo Hein: sotsid valetavad alati, aga jõudu neile Tallinnas! Vene- ja Savisaare-aegsetel lahendustel olgu lõpp
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Caterpillar kohandab ootusi pärast USA ehitusbuumi jahenemist
Neljapäeval teatas Caterpillar, et ootab käesolevas kvartalis müügi langust, kuna nõudlus nende ehitusseadmete järele on eelmise aasta buumiga võrreldes raugenud.
Neljapäeval teatas Caterpillar, et ootab käesolevas kvartalis müügi langust, kuna nõudlus nende ehitusseadmete järele on eelmise aasta buumiga võrreldes raugenud.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Kriis pani juhid liikuma. „Rahapakiga enam kedagi üle ei osta“
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Bolt lobistas Eesti kaudu vastuseisu Euroopa platvormide direktiivile Lisatud Bolti kommentaar
Tänavu vastuvõetud platvormitöö direktiivile seisis Eesti alul raevukalt vastu, mida kujundas Bolt ja esitles majandusministeeriumile isegi kirju, mida Eesti võiks esitada enda seisukohtade pähe.
Tänavu vastuvõetud platvormitöö direktiivile seisis Eesti alul raevukalt vastu, mida kujundas Bolt ja esitles majandusministeeriumile isegi kirju, mida Eesti võiks esitada enda seisukohtade pähe.