• OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • 15.10.01, 08:20

Mustvees alustati euroopaliku sadama ehitamist

Septembris alustati Mustvee sadama renoveerimist. Sadama valmimine peaks Mustveesse tooma senisest märksa rohkem turiste ja soodustama ka uute töökohtade loomist, kirjutab Vooremaa.
Kui poliitilised olud võimaldavad, avab sadam laevatee Eesti ja Venemaa vahel.
Kaasaegse sadama ehitamisel Mustveesse on pikk eellugu. Idee sadama uuendamiseks tekkis juba nõukogude võimu aastatel.
'1998. aastal kiitis linnavolikogu heaks linnavalitsuse otsuse tellida projekt sadama põhjalikuks renoveerimiseks. Selleks vajaliku raha saamiseks aitas kaasa tollane keskkonnaminister Villu Reiljan. Ehitaja leidmiseks korraldatud riigihankekonkursil osales kolm firmat. Võitjaks tunnistati Tallinna ettevõte OÜ Bauwerk, kes lubas teha esimese etapi tööd valmis 3,6 miljoni krooniga,' rääkis Mustvee linnapea Pavel Kostromin.
'Vajalikust 3,6 miljonist kroonist 2,5 miljonit saime Keskkonnainvesteeringute Keskusest, 700 000 krooni Regionaalarengu Sihtasutusest ja 405 000 krooni eraldasime linna eelarvest,' selgitas meer.
Sadama renoveerimise esimesel etapil teeb aktsiaselts Bauwerk süvendustöid. Ujukkraanaga pumbatakse välja muda. Esmaetapi lõpuks 30. detsembriks peab olema valmis 50 meetrit kaid.
Sadama uuendamise teine etapp algab tuleval aastal, siis korraldatakse uus riigihanke konkurss. Vajaliku raha saamiseks esitas Mustvee taas taotluse Keskkonnainvesteeringute Keskusele.
?Mustvees valmib sadam, kus saavad randuda kõikvõimalikud Peipsil sõitvad laevad,? ütles Kostromin.
Mustvee linnavolikogu liikme Jevdokia Abakanova arvates muudab uus sadam elu linnas märksa hoogsamaks, põnevamaks ning majanduslikult paremaks. 'Meie linna hakkavad külastama sajad turistid ja sadamasse saab luua mitmeid uusi töökohti,' lausus ta.
'Kui poliitilised suhted võimaldavad, avatakse tulevikus võibolla laevaliiklus ka Mustvee ja meie sõpruslinna Oudova vahel. Praegu peame sinna sõitma Pihkva kaudu, sellepärast tuleb läbida 300 kilomeetrit. Kaht linna ühendava veetee pikkuseks oleks aga ainult 42 kilomeetrit,' rääkis Pavel Kostromin.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 24.07.24, 15:46
Eesti inimesed eelistavad suvel üha enam alkoholivaba õlut, siidrit või longdrinki
Käes on suur suvi ning põhiline puhkuste aeg. Ekslikult arvatakse, et soe suveaeg kipub paljudele eestlastele koos alkoholiga mööduma. Aastast aastasse on kasvanud aga just alkoholivabade toodete populaarsus ning seda mitte üksnes suvel, vaid üleüldiselt – kasvanud on nii alkoholivabade toodete hulk kui ka tarbijate nõudlus.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele