Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Metanoolitragöödia kasvatas hüppeliselt poeviina müüki
Eesti suurima alkoholitootja ASi Liviko kange alkoholi müük on kasvanud oktoobris võrreldes möödunud aastaga ligi kaks korda enam kui 400 000 liitrini. Septembris oli müük 242 000 liitrit, ligi 60% enam kui möödunud aastal. Eesti viinatootjate müük tervikuna on kasvanud ligi 30%.
Liviko juht Udo Themas ütles, et müük on paremini läinud alates septembri algusest. ?Alati on septembri müük üks väiksemaid, sest lapsed lähevad kooli ja raha läheb mujale, aga sel aastal läks hästi,? ütles Themas.
Themase sõnul toetab Liviko müüki viinapudeli korgi turvahologramm, mille abil on võimalik salaviina ehtsast lihtsalt eristada.
Liviko müügi kahekordne kasv toob riigieelarvesse aktsiisina juurde ühes kuus 11 miljonit krooni, aastas 140 miljonit. Kui arvestada juurde teiste tööstuste kasv, võib poeviina suurenenud populaarsus tuua eelarvesse juurde üle 200 miljoni krooni lisaraha.
Harjumaal Kuusalu vallas Kiiul asuva ASi Remedia juht Indrek Kirss ütles, et Remedia müük on pärast metanoolimürgitusi kolmandiku võrra suurenenud. Tema sõnul selguvad tulemused novembri algul avaldatavast Viina Liidu ülevaatest kõigi tootjate kohta. Samas tunnistas Kirss, et inimese mälu on lühike ja kui jõuludeni püsib poeviina müügi kõrge foon, siis võib alates jaanuarist taas suureneda salaviina osa, sest inimestel on raha otsas.
Viljandi viinatootja ASi Liiwi Heliis juht Kalle Kütt ütles, salaviina probleem jääb püsima ajani, mil kehtib praegune riigi aktsiisipoliitika. Praegu on aktsiis pudeli 40kraadise viina pealt 29 krooni, salaviinapudeli saab kätte 25 krooni eest.
Kütt ütles, et metanooli joomisega juhtunud õnnetused on teinud inimesed ettevaatlikumaks, aga päriselt pole salaviina joomine kadunud. Endiselt hõlmab salaviin ligi poole viinaturust. Küti sõnul on Liiwi Heliisi toodete müük septembris ja oktoobris pisut kasvanud.
ASi Ofelia toodete müügiga tegeleva ASi Havistra Eesti juht Evald Pärni ütles, et tema hinnangul kasvas Ofelia toodete müük seoses mürgitusjuhtumitega 5?10 protsenti. ?Tarbija on muutunud nõudlikumaks, vaatab, kas korgid peal,? kirjeldas ta olukorda.
Pärni sõnul on Ofelial raskem mürgituste mõju hinnata, kuna firmal oli septembris hinnakampaania ?Viin 22?. Pärni lisas, et Saaremaa viinale on mõju väiksem, peamiselt avaldub mõju alumises viina hinnaklassis, kus pudel maksab 42?45 krooni.
Viina Liidu juht, ASi Onistar juht Aleksandr Skoblov ütles, et Onistari müügis oktoobris suurt hüpet ei tule, sest ettevõte tõstis viina hinda.
Eestis tohib müüa kuni 80kraadise kangusega viina. Alates selle aasta algusest ei tohi enam müüa piiritust seoses Euroopa Liidu sellekohaste nõuetega.