Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Lennutransport rahuldab kiirenenud tarnevajadusi

    Konkurentsis püsimisel muutub tootjatele ajafaktor üha tähtsamaks. Edu võtmeks on saamas konkurentidest kiirem tootearenduse produktide turuletoomine. Elektroonika- ja telekommunikatsioonitööstus on siinkohal vaid mõned näidetest.
    Pidevalt uuenevate toodete konkurentsis määrab müügiedu tarneahela kiirus ja töökindlus. Kiirenemistrendi toetab IT areng, mis pakub pidevalt uusi võimalusi odavamate ja paremate toodete turulepaiskamiseks. Väiksemad mahud või sagedasemad saadetised koos lühemate tarneaegadega on samaaegselt nii laovarude vähendamise, klienditeeninduse parandamise kui sortimendi tõstmise vahendiks. Kaupmehed avaldavad tootjatele järjest suuremat survet, et nad kohandaksid oma produktid kaubanduse müügimudelile. Tarnedistsipliin läheb üha enam hinda, sest sellega välditakse ärajäänud müüki või ebavajalikku reservladu.
    Suured ekspedeerimiskontsernid arendavad globaalvõrgustikke, kus kasutatakse kaubavoogude juhtimisel transpordiliikide integratsiooni, sealhulgas kiiret lennutransporti. Võrgustikku omavatel ekspedeerijatel liiguvad teenindatavad kaubavood paljudesse sihtpunktidesse ning nad haldavad tervet kliendi logistikaahelat ning sellega seotud kulusid. Konsolideeritud saadetised liiguvad globaalses võrgustikus ühtsete infosüsteemide ja otsekontaktide tõttu märgatavamalt kiiremini ja väiksema käsitlemisvigade arvuga kui väljaspool võrgustikke. Ekspedeerimiskontserni erinevates esindustes, kus on ühtsed teenindusstandardid, mõistavad kõik teenusele esitatud kvaliteedinõudeid ja ajapiiranguid ühtmoodi. Teenindussektori võidukäiguga loovad paljud tootjad transpordi- ja logistikaettevõtetega partnersuhteid, mille eesmärgiks on professionaalide kaasamise abil ettevõttele võimalikult efektiivsete terviklahenduste leidmine.
    Lennutransporti seostatakse Eestis tihti ekslikult vaid kalli transpordiliigiga. Äritegevuses on suhteliselt vähetuntud lahendused, kus lennutranspordi kiirust kasutades saavutatakse tugevad konkurentsieelised. Tihedas konkurentsis on kõigil turuosalistel soov muutuda atraktiivsemaks - lennutransport pakub selleks mitmeid võimalusi.
    Teadlikumad ettevõtted ei osta ekspedeerijalt mitte lennutransporti, vaid tarneaega. Kui vajatakse tarnet 1-2 päeva jooksul, küsitakse sellele vastava transporditoote hinda. Suuremad ekspedeerijad on välja töötanud standardtooted vastavalt nõutavale tarneajale, on selleks siis 1-2, 3-4 või 5-6 päeva. Paljud lõpptarbijad on auto varuosade puhul kiire tarne eest nõus maksma tunduvalt rohkem, sest juhul kui nende auto kaks nädalat tarbetult seisab, kuhjuvad liisingu- kindlustus- jt püsikulud, kuid töö jääb ikkagi tegemata. Kokkuvõttes on kulud kordades suuremad, kui paaripäevase tarneaja võimalust kasutades, auto remonditult tagasi saades. Mitmed autoteenindused on kiiret varuosade tarnet pakkudes oma teenindustaset tõstnud ning klientidele sobivaid valikuid pakkudes neid enda külge kinnistanud. Pikaajaline partnerleping lennukauba ekspedeerijaga võimaldab koondkulude vähendamise ja paranenud teeninduskvaliteedi näol majanduslikku efekti kõigis majandussektorites.
    Eesti firmadel on halb harjumus raisata palju aega igapäevastele lennutranspordiga seotud hinnakauplemistele, mistõttu väheneb nende potentsiaal põhiäriga tegelemiseks. Lennutranspordis on ajutised hinnaalandused levinud nähtus. Mingi tasemeni on see aktsepteeritav, kuid üle teatud piiri minnes hakkab teenuse kvaliteet paratamatult langema. Tarneaegadest mitte kinnipidamine võib kliendile lõppkokkuvõttes osutuda ülimalt kulukaks, sest täpse tarnega on seotud kõik transpordi tellija ärieduga seotud turuosalised, lõpetades hulgi- ja jaemüüjatega. Kiiret ja täpset tarnet tuleb osata vastavalt väärtustada, sest sellest sõltub otseselt ettevõtte usaldusväärsus.
    Autor: Gunnar Aru
  • Hetkel kuum
IT-ettevõtte juht: tehisaru tuleb taltsutada
Tehisintellekt, mis tänavu hakkab mõjutama mitut valdkonda meditsiinist julgeoleku ja keskkonnani, aitab teha hüppe, mis toob Eesti taas digitaalse arengu eesliinile, kirjutab Tietoevry Create’i Baltikumi juht Valērija Vārna.
Tehisintellekt, mis tänavu hakkab mõjutama mitut valdkonda meditsiinist julgeoleku ja keskkonnani, aitab teha hüppe, mis toob Eesti taas digitaalse arengu eesliinile, kirjutab Tietoevry Create’i Baltikumi juht Valērija Vārna.
Indrek Kasela astub tagasi, juhatus jätkab kahe liikmega
Kalatootja PRFoodsi juht Indrek Kasela astus ettevõtte juhi kohalt tagasi, samuti lahkus ta tütarühingute Saaremere Kala ja Saare Kala Tootmine juhatustest.
Kalatootja PRFoodsi juht Indrek Kasela astus ettevõtte juhi kohalt tagasi, samuti lahkus ta tütarühingute Saaremere Kala ja Saare Kala Tootmine juhatustest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Graafikud: võrdle, kuidas sinu maakonnas ärid hakkama saavad
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Eelarvenõukogu: riigivõlg kasvab kiirelt
Eelarvepuudujääk ulatub järgmistel aastatel koguni 5%ni SKPst ja riigivõlg jätkab kiiret kasvu. Selline eelarvepoliitika seaks ohtu Eesti majanduse stabiilse arengu ega vastaks eelarvereeglitele, selgub pressiteatest.
Eelarvepuudujääk ulatub järgmistel aastatel koguni 5%ni SKPst ja riigivõlg jätkab kiiret kasvu. Selline eelarvepoliitika seaks ohtu Eesti majanduse stabiilse arengu ega vastaks eelarvereeglitele, selgub pressiteatest.
Uus linnavõim vahetas välja Tallinna Hambakliiniku nõukogu ja juhi
SA Tallinna Hambakliiniku nõukogu kutsus alates tänasest tagasi juhatuse esimehe Maksim Volkovi, kelle juhitud linnaasutuses paljastas audit autoritaarse juhtimise ja lepingud omadega.
SA Tallinna Hambakliiniku nõukogu kutsus alates tänasest tagasi juhatuse esimehe Maksim Volkovi, kelle juhitud linnaasutuses paljastas audit autoritaarse juhtimise ja lepingud omadega.