• OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • 30.10.01, 00:00

Lennutransport rahuldab kiirenenud tarnevajadusi

Konkurentsis püsimisel muutub tootjatele ajafaktor üha tähtsamaks. Edu võtmeks on saamas konkurentidest kiirem tootearenduse produktide turuletoomine. Elektroonika- ja telekommunikatsioonitööstus on siinkohal vaid mõned näidetest.
Pidevalt uuenevate toodete konkurentsis määrab müügiedu tarneahela kiirus ja töökindlus. Kiirenemistrendi toetab IT areng, mis pakub pidevalt uusi võimalusi odavamate ja paremate toodete turulepaiskamiseks. Väiksemad mahud või sagedasemad saadetised koos lühemate tarneaegadega on samaaegselt nii laovarude vähendamise, klienditeeninduse parandamise kui sortimendi tõstmise vahendiks. Kaupmehed avaldavad tootjatele järjest suuremat survet, et nad kohandaksid oma produktid kaubanduse müügimudelile. Tarnedistsipliin läheb üha enam hinda, sest sellega välditakse ärajäänud müüki või ebavajalikku reservladu.
Suured ekspedeerimiskontsernid arendavad globaalvõrgustikke, kus kasutatakse kaubavoogude juhtimisel transpordiliikide integratsiooni, sealhulgas kiiret lennutransporti. Võrgustikku omavatel ekspedeerijatel liiguvad teenindatavad kaubavood paljudesse sihtpunktidesse ning nad haldavad tervet kliendi logistikaahelat ning sellega seotud kulusid. Konsolideeritud saadetised liiguvad globaalses võrgustikus ühtsete infosüsteemide ja otsekontaktide tõttu märgatavamalt kiiremini ja väiksema käsitlemisvigade arvuga kui väljaspool võrgustikke. Ekspedeerimiskontserni erinevates esindustes, kus on ühtsed teenindusstandardid, mõistavad kõik teenusele esitatud kvaliteedinõudeid ja ajapiiranguid ühtmoodi. Teenindussektori võidukäiguga loovad paljud tootjad transpordi- ja logistikaettevõtetega partnersuhteid, mille eesmärgiks on professionaalide kaasamise abil ettevõttele võimalikult efektiivsete terviklahenduste leidmine.
Lennutransporti seostatakse Eestis tihti ekslikult vaid kalli transpordiliigiga. Äritegevuses on suhteliselt vähetuntud lahendused, kus lennutranspordi kiirust kasutades saavutatakse tugevad konkurentsieelised. Tihedas konkurentsis on kõigil turuosalistel soov muutuda atraktiivsemaks - lennutransport pakub selleks mitmeid võimalusi.
Teadlikumad ettevõtted ei osta ekspedeerijalt mitte lennutransporti, vaid tarneaega. Kui vajatakse tarnet 1-2 päeva jooksul, küsitakse sellele vastava transporditoote hinda. Suuremad ekspedeerijad on välja töötanud standardtooted vastavalt nõutavale tarneajale, on selleks siis 1-2, 3-4 või 5-6 päeva. Paljud lõpptarbijad on auto varuosade puhul kiire tarne eest nõus maksma tunduvalt rohkem, sest juhul kui nende auto kaks nädalat tarbetult seisab, kuhjuvad liisingu- kindlustus- jt püsikulud, kuid töö jääb ikkagi tegemata. Kokkuvõttes on kulud kordades suuremad, kui paaripäevase tarneaja võimalust kasutades, auto remonditult tagasi saades. Mitmed autoteenindused on kiiret varuosade tarnet pakkudes oma teenindustaset tõstnud ning klientidele sobivaid valikuid pakkudes neid enda külge kinnistanud. Pikaajaline partnerleping lennukauba ekspedeerijaga võimaldab koondkulude vähendamise ja paranenud teeninduskvaliteedi näol majanduslikku efekti kõigis majandussektorites.
Eesti firmadel on halb harjumus raisata palju aega igapäevastele lennutranspordiga seotud hinnakauplemistele, mistõttu väheneb nende potentsiaal põhiäriga tegelemiseks. Lennutranspordis on ajutised hinnaalandused levinud nähtus. Mingi tasemeni on see aktsepteeritav, kuid üle teatud piiri minnes hakkab teenuse kvaliteet paratamatult langema. Tarneaegadest mitte kinnipidamine võib kliendile lõppkokkuvõttes osutuda ülimalt kulukaks, sest täpse tarnega on seotud kõik transpordi tellija ärieduga seotud turuosalised, lõpetades hulgi- ja jaemüüjatega. Kiiret ja täpset tarnet tuleb osata vastavalt väärtustada, sest sellest sõltub otseselt ettevõtte usaldusväärsus.
Autor: Gunnar Aru

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 23.07.24, 12:25
30 aastat zombi-majandust: Jaapani valuutakriis kogub hoogu
Jeeni kurss kukkus dollarisse värske, 38 aasta madalaima tasemeni. Viimati kauples jeen nii nõrgal tasemel 1986. aastal. Riigis on alanud valuutakriis, mis on just praegu hoogu kogumas ning paneb valitsuse ja keskpanga väga raskete otsuste ette.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele