Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Lennutransport rahuldab kiirenenud tarnevajadusi

    Konkurentsis püsimisel muutub tootjatele ajafaktor üha tähtsamaks. Edu võtmeks on saamas konkurentidest kiirem tootearenduse produktide turuletoomine. Elektroonika- ja telekommunikatsioonitööstus on siinkohal vaid mõned näidetest.
    Pidevalt uuenevate toodete konkurentsis määrab müügiedu tarneahela kiirus ja töökindlus. Kiirenemistrendi toetab IT areng, mis pakub pidevalt uusi võimalusi odavamate ja paremate toodete turulepaiskamiseks. Väiksemad mahud või sagedasemad saadetised koos lühemate tarneaegadega on samaaegselt nii laovarude vähendamise, klienditeeninduse parandamise kui sortimendi tõstmise vahendiks. Kaupmehed avaldavad tootjatele järjest suuremat survet, et nad kohandaksid oma produktid kaubanduse müügimudelile. Tarnedistsipliin läheb üha enam hinda, sest sellega välditakse ärajäänud müüki või ebavajalikku reservladu.
    Suured ekspedeerimiskontsernid arendavad globaalvõrgustikke, kus kasutatakse kaubavoogude juhtimisel transpordiliikide integratsiooni, sealhulgas kiiret lennutransporti. Võrgustikku omavatel ekspedeerijatel liiguvad teenindatavad kaubavood paljudesse sihtpunktidesse ning nad haldavad tervet kliendi logistikaahelat ning sellega seotud kulusid. Konsolideeritud saadetised liiguvad globaalses võrgustikus ühtsete infosüsteemide ja otsekontaktide tõttu märgatavamalt kiiremini ja väiksema käsitlemisvigade arvuga kui väljaspool võrgustikke. Ekspedeerimiskontserni erinevates esindustes, kus on ühtsed teenindusstandardid, mõistavad kõik teenusele esitatud kvaliteedinõudeid ja ajapiiranguid ühtmoodi. Teenindussektori võidukäiguga loovad paljud tootjad transpordi- ja logistikaettevõtetega partnersuhteid, mille eesmärgiks on professionaalide kaasamise abil ettevõttele võimalikult efektiivsete terviklahenduste leidmine.
    Lennutransporti seostatakse Eestis tihti ekslikult vaid kalli transpordiliigiga. Äritegevuses on suhteliselt vähetuntud lahendused, kus lennutranspordi kiirust kasutades saavutatakse tugevad konkurentsieelised. Tihedas konkurentsis on kõigil turuosalistel soov muutuda atraktiivsemaks - lennutransport pakub selleks mitmeid võimalusi.
    Teadlikumad ettevõtted ei osta ekspedeerijalt mitte lennutransporti, vaid tarneaega. Kui vajatakse tarnet 1-2 päeva jooksul, küsitakse sellele vastava transporditoote hinda. Suuremad ekspedeerijad on välja töötanud standardtooted vastavalt nõutavale tarneajale, on selleks siis 1-2, 3-4 või 5-6 päeva. Paljud lõpptarbijad on auto varuosade puhul kiire tarne eest nõus maksma tunduvalt rohkem, sest juhul kui nende auto kaks nädalat tarbetult seisab, kuhjuvad liisingu- kindlustus- jt püsikulud, kuid töö jääb ikkagi tegemata. Kokkuvõttes on kulud kordades suuremad, kui paaripäevase tarneaja võimalust kasutades, auto remonditult tagasi saades. Mitmed autoteenindused on kiiret varuosade tarnet pakkudes oma teenindustaset tõstnud ning klientidele sobivaid valikuid pakkudes neid enda külge kinnistanud. Pikaajaline partnerleping lennukauba ekspedeerijaga võimaldab koondkulude vähendamise ja paranenud teeninduskvaliteedi näol majanduslikku efekti kõigis majandussektorites.
    Eesti firmadel on halb harjumus raisata palju aega igapäevastele lennutranspordiga seotud hinnakauplemistele, mistõttu väheneb nende potentsiaal põhiäriga tegelemiseks. Lennutranspordis on ajutised hinnaalandused levinud nähtus. Mingi tasemeni on see aktsepteeritav, kuid üle teatud piiri minnes hakkab teenuse kvaliteet paratamatult langema. Tarneaegadest mitte kinnipidamine võib kliendile lõppkokkuvõttes osutuda ülimalt kulukaks, sest täpse tarnega on seotud kõik transpordi tellija ärieduga seotud turuosalised, lõpetades hulgi- ja jaemüüjatega. Kiiret ja täpset tarnet tuleb osata vastavalt väärtustada, sest sellest sõltub otseselt ettevõtte usaldusväärsus.
    Autor: Gunnar Aru
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Alphabeti head tulemused tekitasid järelturul ralli
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.