Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Firmakink kannab turundussõnumit

    Reklaamkingitusi jagades toimub sihtgrupi selekteerimine vahetult, st kingitusi jagav ettevõte saab igale sihtgrupile valmistatud kingituse ka temale edastada ja veenduda, et see jõuab õige adressaadini, ütles OÜ Reklaamkink müügijuht Riho Vaher. Näiteks telereklaamil selline selekteerimise võimalus puudub, millega kaasneb liigne infomüra ja ressursside ebaefektiivne paigutamine, nentis Vaher. Reklaamkingitused võimaldavad aga sõnumit edastada soovitud grupile täpsemalt ning seda korduvalt eksponeerida, ilma täiendavaid ressursse kasutamata.
    Konsultatsiooni- ja koolitusfirma Mercuri International Eesti konsultandi Aet Leppiku sõnul on reklaamkink siiski personaalne, mille kasu ei saa rahas mõõta. Kindlasti on kingituse puhul oluline see ?jutt?, mis asja üleandmisel räägitakse, ehk kuidas kingitus seotakse saajaga. Samuti ei saa kingituse eesmärk olla klienti ?ära osta?. Ka ei asenda kingitus personaalset tööd kliendiga. Sel puhul kaotaks ta oma väärtuse. Mercuri kingib üldjuhul firma poolt kirjastatud raamatuid, millele lisanduvad veel väiksemad asjad, nagu saunalinad, T-särgid, fliisid, kompvekid jne. Kallimaid kingitusi jagab konsultatsioonifirma Mercuri kas konkreetse kliendi tähtpäeval, mingi üritusega seoses või kursuslastele ? Star Clubi liikmeks saamise puhul. Väiksemaid kingitusi tehakse aga parimale kursuslasele.
    Tallinna Autobussikoondise (TAK) suhtekorraldusjuhi Sirje Rohu sõnul pole TAK turundusettevõte ja ei tegele toodangu otseturustamisega selle klassikalises mõttes. ?Seetõttu ei tee me turunduskampaaniaid ja ei kasuta reklaamkingitusi müügitoetuseks. TAK on allhankeline ettevõte ja osutab Tallinna linnale liiklusteenust. Samuti puudub meil spetsiaalne turundus- ja reklaamiüksus,? ütles Roht.
    Vaatamata sellele on TAKil olemas mõned firma identiteeti väljendavad logoga meened, nagu lipsunõel, logoga pastapliiatsid, rinnamärk, mis tutvustavad ettevõtte tegevusvaldkonda. Lipsunõel kuulub nt bussijuhi vormirõivastuse komplekti. Need ärimeened on mõeldud partnerfirmadele, näiteks naaberriikide bussiettevõtete esindajatele. Ka on kasutatud väikesi meeneid (logoga õhupallid) linna korraldatavatel ühistransporti populariseerivatel üritustel, nt autovaba päev septembris.
    Ärimeenete mahtu TAKis ei planeerita, see sõltub ettetulevatest ärikohtumistest või üritustest, lisas Roht.
    Radiolinja suhtekorraldusjuhi Helena Lõhmuse sõnul on reklaamkingituste valik küllalt suur. Alates tänaseks peaaegu kõigis firmades kasutusele võetud firma sümboolikaga pastakatest, õhupallidest kuni riietusesemeteni välja.
    Radiolinja on jaganud kingid hinnaklassidesse, mis annab võimaluse aastaplaane tehes rahaliselt arvestada orienteeruvat kingituste summat erinevate sihtgruppide tarvis. Teisalt jätab selline hinnaklassidesse jagamise süsteem võimaluse reklaamkingituste tellijatele (reklaamiosakonnale) vabaduse muuta aastate lõikes kingitusi. Selline süsteem välistab kingituste rutiinsuse ja ebameeldiva olukorra, kus kellelegi kingitakse mitu aastat järjest vihmavari. Kinkimisel lähtutakse sihtgruppidest, kelleks on töötajad, kliendid, koostööpartnerid ning külalised.
    Kingituste tegemise eesmärgid võib jagada kaheks: kinkimise emotsionaalne mõju (tänukingitus, tähtpäeva kingitus, üllatuskink) ning Radiolin-ja kui kaubamärgi laiem ja meediast väljuv kõlapind.
    Kaubamärgi emotsionaalne tutvustamine reklaamkinkide vahendusel annab võimaluse valitud sihtgrupiga ?rääkida? kaubamärgi sisust viisil, mida meediareklaam teenust tutvustades ei pruugi edasi anda. Seepärast ei saa reklaamkingituste edastavat sõnumit otseselt võrrelda ega asendada tasulise reklaamiga. Tegemist on pigem sünergilise efektiga, kus lisaks reklaamile ja kingitustele on muid turunduslikke võtteid kaubamärgi tutvustamiseks. Lõhmuse sõnul ei saa reklaamkingitustele kulutatavad summat võrrelda otseselt saadava tuluga. ?Kingitustel võib olla kaudne mõju kingi saajale, mis võib väljenduda erinevates otsustes, lojaalsuses, teenuste tarbimises jms. Kindlasti annab suurema emotsionaalse mõju originaalne kingitus, tavatu või ootamatu üllatuskink,? lisas Lõhmus. Radiolinja kingib oma töötajatele sünnipäevaks firma sümboolikaga kingitusi, samuti kasutatakse reklaamkinke töötajate premeerimisel või lihtsalt tänamisel.
    Lisaks reklaamkinkidele teeb Radiolinja ka koostööpartneritele ja klientidele tähtpäevadega seotud kingitusi (näiteks jõulud, halloween).
    Saku turundusdirektori Karin Sepa sõnul kasutab Saku reklaamkingitusi peamiselt ketikampaaniate auhindadena ning kingitustena koostööpartneritele. Tootega seotud kingitusi on tehtud nii uue toote tutvustamise raames kui ka jõuludeks. Igal juhul on tegemist personaalse turundusinstrumendiga, mis ei asenda reklaami meedias, vaid pigem täiendab seda.
    Suurimat võimalust näeb Saku aga hoopis firma või kaubamärgi sümboolikaga varustatud toodete pakkumises. Emotsionaalses õlleäris pakub lahedalt disainitud reklaamese tarbijale võimalust lausa oma lojaalsust ja n-ö kuuluvust välja näidata. See aga eeldab, et kaubamärgi omanikud ei saa enam piirduda üheülbaliste ilmetu logoga T-särkidega, vaid peavad rohkem pingutama. Stiilsed ja oma kujunduselt konkreetsesse kaubamärgi maailma sobivad reklaamesemed (nt Saku Rocki T-särgid, võtmepaelad, nokamütsid, pearätid, joped jne) on meeldivaks boonuseks nii koostööpartneritele kui ka lõpptarbijaile.
    Kui palju Sakul erinevatel aastatel reklaamkingitustele raha kulub, on raske hinnata, nentis Sepp. Kuigi reklaamkinkidele kuluvat summat ei soostunud Sepp avalikustama, lisas ta, et iga aastaga on Sakus reklaamrõivaste kujundamisele, tootmisele ja jaotamisele suunatud reklaamikulud suurenenud.
    Muud reklaamkingiga seotud kulutused sõltuvad juba kliendiürituste ja uute toodete arvust aastas, lisas Sepp.
  • Hetkel kuum
Dmitri Fefilov: mida rohkem edasi, seda ohtlikumaks läheb
Euroopa Keskpank jättis eile ootuspäraselt intressimäärad muutmata – ja seda hoolimata euroala majanduse väga süngest olukorrast ja peaaegu ideaalsele tasemele jõudnud inflatsioonimäärast. Kuid tundub, et kriis pole piisavalt tugev, et EKP jõulise otsuse ära teeks, kirjutab börsitoimetaja Dmitri Fefilov.
Euroopa Keskpank jättis eile ootuspäraselt intressimäärad muutmata – ja seda hoolimata euroala majanduse väga süngest olukorrast ja peaaegu ideaalsele tasemele jõudnud inflatsioonimäärast. Kuid tundub, et kriis pole piisavalt tugev, et EKP jõulise otsuse ära teeks, kirjutab börsitoimetaja Dmitri Fefilov.
Tururiskid tõusevad: Lähis-Ida kriis eskaleerub, inflatsioon ja majandustulemused survestavad Wall Streeti
Kõik üksteist S&P 500’sse kuuluvat sektorit lõpetasid reede kahjumis. Aktsiaturud takerdusid peale raportit potentsiaalsest Iraani rünnakust Iisraeli vastu.
Kõik üksteist S&P 500’sse kuuluvat sektorit lõpetasid reede kahjumis. Aktsiaturud takerdusid peale raportit potentsiaalsest Iraani rünnakust Iisraeli vastu.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Graafikud: võrdle, kuidas sinu maakonnas ärid hakkama saavad
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Nike juht süüdistab kehvas innovatsioonis kaugtööd
Turul on keeruline ellu viia suurt muutust, kui inimesed töötavad kodukontoris, põhjendas Nike tegevjuht John Donahoe ettevõtte mahajäämust innovatsioonis.
Turul on keeruline ellu viia suurt muutust, kui inimesed töötavad kodukontoris, põhjendas Nike tegevjuht John Donahoe ettevõtte mahajäämust innovatsioonis.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
IMFi juht sai heakskiidu järgmiseks ametiajaks
Rahvusvahelise Valuutafondi (IMF) senine juht Kristalina Georgieva võtab ette uue viis aastat kestva ametiaja.
Rahvusvahelise Valuutafondi (IMF) senine juht Kristalina Georgieva võtab ette uue viis aastat kestva ametiaja.
Suur ühisturu ümberkorraldus võiks süstida majandusse 300 miljardit aastas
Itaalia ekspeaminister Enrico Letta sai Euroopa Komisjonilt ülesande ühisturg päriselt toimima panna. Tema uurimisreisi viimane sihtkoht oli Tallinn.
Itaalia ekspeaminister Enrico Letta sai Euroopa Komisjonilt ülesande ühisturg päriselt toimima panna. Tema uurimisreisi viimane sihtkoht oli Tallinn.