• OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • 29.11.01, 00:00

Nokia prognoosi langetamise taga turuosa kaotus

Nokia kärpis tänavuse mobiiltelefonide turu prognoosi varasemalt 390 miljonilt 380 miljonile, samal ajal kui Siemens, Motorola ja Ericsson ootavad, et mobiiltelefonide turg jääb 400 miljoni tasemele.
Eelmisel nädalal hindas Gartner Dataquest, et III kvartalis on Nokia turuosa langenud 33,4 protsendile, II kvartalis oli Nokia turuosa 34,8 ja esimeses 35,3.
Tegelikult ei tea keegi täpselt, kui palju mobiiltelefone maailmas müüakse, sest telefone toodetakse mustalt, lisaks ei suudeta näiteks Hiinas müügi üle korralikult arvet pidada.
Dresdner Kleinwortt Wassersteini analüütik Per Lindberg hindab selle aasta mobiiltelefonide turu mahuks 415 mln.
Mobiiltelefonide tootjatel on kalduvus maailmaturu müüginumbreid hinnangutes vähendada vastavalt sellele, kui palju neil endil õnnestub müüa, püüdes enda turuosa näidata võimalikult suurena.
Teisalt on ka konkurendid huvitatud maailmaturu tugevuse näitamisest, et sellega Nokia turuosa vähendada.
Nokia pressiesindaja seevastu kinnitab, et Nokia mitte ei kaota, vaid suurendab turuosa.
Nokia teatel oli nende turuosa kolmandas kvartalis 34 ja poolaasta lõpus 35 ning aasta lõpuks loodab Nokia oma turuosa kasvatada 40 protsendile.
Autor: ÄP Online

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 24.07.24, 15:46
Eesti inimesed eelistavad suvel üha enam alkoholivaba õlut, siidrit või longdrinki
Käes on suur suvi ning põhiline puhkuste aeg. Ekslikult arvatakse, et soe suveaeg kipub paljudele eestlastele koos alkoholiga mööduma. Aastast aastasse on kasvanud aga just alkoholivabade toodete populaarsus ning seda mitte üksnes suvel, vaid üleüldiselt – kasvanud on nii alkoholivabade toodete hulk kui ka tarbijate nõudlus.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele