• OMX Baltic1,52%298
  • OMX Riga0,02%868,54
  • OMX Tallinn1,95%1 877,9
  • OMX Vilnius0,37%1 147,82
  • S&P 500−0,95%6 025,99
  • DOW 30−0,99%44 303,4
  • Nasdaq −1,36%19 523,4
  • FTSE 100−0,31%8 700,53
  • Nikkei 225−0,72%38 787,02
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%100,17
  • OMX Baltic1,52%298
  • OMX Riga0,02%868,54
  • OMX Tallinn1,95%1 877,9
  • OMX Vilnius0,37%1 147,82
  • S&P 500−0,95%6 025,99
  • DOW 30−0,99%44 303,4
  • Nasdaq −1,36%19 523,4
  • FTSE 100−0,31%8 700,53
  • Nikkei 225−0,72%38 787,02
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%100,17
  • 04.01.02, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

BMW on aktsiana autost tugevam

Autotootja Bayerische Motoren Werke AG ehk lühendatult BMW ajalugu ulatub enam kui 80 aastat tagasi. Esimese maailmasõja ajal oli BMW tuntud ja hinnatud oma lennukimootorite töökindluse poolest.
1923. aastal ehitas firma esimese mootorratta ning 1928. aastal esimese auto ? litsentsi alusel Austin Seveni.
BMW on kasumlik ettevõte, seda vaatamata Roveri ostule ja müügile, mis on mõjunud firmale halvasti.
Kuigi 2002. aasta on alanud, ei ole veel võimalik kasutada 2001. aasta majandustulemusi, mistõttu siintoodud numbrid pärinevad 2000. aastast.
2000. aastal toodeti 1,027 mln autot, mis näitas väikest tagasiminekut võrreldes 1999. aasta 1,147 mln autoga, kuna 2000. aastal müüs BMW ära Roveri ja Land Roveri tootmise.
Müüdud autode arv oli 2000. aastal toodetud autode arvust väiksem, küündides 1,012 mln autoni võrreldes 1999. aasta 1,18 mln autoga.
Mootorrataste tootmine kasvas 1999. aasta 69 000-lt 2000. aastal 74 000-le. Mootorrattaid müüdi 2000. aastal 74 600 ning 1999. aastal 65 200.
BMW-le oli 2000. aasta edukas ? firma püstitas uue võimsa tegevuskasumi rekordi pärast 1997. aasta rekordit, teenides 1,663 mld eurot, mis on aasta varasemast tulemusest 49,7% enam. Firma muutus 2000. aastal efektiivsemaks, tõstes müüki 11,8% võrra, 62 307 eurole töötaja kohta, kahandades samal ajal tööjõukulusid 3,25% võrra, 5,976 mld eurole.
Lõviosa BMW kasumist tuli autotootmise segmendist, mille kasum kasvas 2000. aastal 13% võrra, 2,38 mld eurole. Käive kasvas 21,9% võrra, 24 mld eurole. Tuntuim turustatud auto oli BMW 3. seeria, mis kasvas 12,6% võrra, 511 000 autole, ületades esmakordselt 0,5 miljoni auto künnise.
Firma mootorrataste segment näitas üles järsku kasvu. 2000. aastal kasvas firma kasum 50% võrra, 27 mln eurole ning käive 20,7% võrra.
Suurt kasumit teenis firma finantsteenuste osutamisega, mis kasvas 9% võrra, 345 mln eurole ning käive 14,6% võrra. Roveri/Land Roveri segment tõi firmale 762 mln eurot kahjumit.
BMW grupi tähtsaim turg on Euroopa, kus müüdi 58,8% toodangust, sealhulgas Saksamaal 25% kogu grupi müügist. Tänu tugevale dollarile kasvas järsult müük ka Põhja-Ameerika turul ? varasemalt 23,5 protsendilt 28 protsendile. BMW autosegment müüs 29% autodest Saksamaal, 23% USAs, 8% Suurbritannias, 5% Itaalias, 4% Prantsusmaal, 4% Jaapanis ning 27% mujal.
Kuigi Eesti lootis saada siia oma BMW tehase, jäigi see kenaks unistuseks, sest firma otsustas uue tehase rajada kodumaale Leipzigisse, kus luuakse pikemas perspektiivis kuni 10 000 töökohta.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 06.02.25, 16:00
Mida toob aasta 2025 väikeinvestoritele?
Alanud aasta tõotab tulla väikeinvestorite jaoks tegus, sest turge juhivad mitmed tehnoloogilised uuendused, regulatiivsed muudatused ja makromajanduslikud suundumused. Freedom24 analüütikud annavad näpunäiteid, millele tähelepanu pöörata.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Äripäeva TOPid

Tagasi Äripäeva esilehele