Pihuarvutite müük Euroopas langes 2001. aasta neljandas kvartalis võrreldes eelmise aastaga 30,2 protsenti, teatab uudisteagentuur Reuters.
Kogu 2001. aasta müük kasvas tänu esimese kvartali tugevale müügile 8 protsenti.
Pihuarvutite turuliider on endiselt USA pihuarvutite tootja Palm <GR#US.PALM>, kellele kuulus neljandas kvartalis 38% turust. Võrreldes eelmise aasta sama perioodiga, mil turuosaks oli 49%, on turuosa tunduvalt vähenenud.
Turuosalt teisel kohal oli arvutitootja Compaq <GR#US.CPQ> 18 protsendiga, eelmisel aastal oli tema turuosa 8%.
Oluliselt suutsid turuosa kasvatada ka arvutitootja Hewlett-Packard <GR#US.HWP> ja telekommunikatsiooniseadmete tootja Nokia <GR#US.NOK>.
Hewlett-Packard suurendas turuosa aastaga 5 protsendilt 10-le. Nokia turuosa kasvas aastaga 4 protsendilt 9-le, seda eelkõige tänu eelmise aasta alguses uuendatud värviekraaniga Communicatori müügi paranemisele.
Seotud lood
Olen veendunud, et tehisintellekt (AI) on saamas meie elu lahutamatuks osaks, kuigi selle juurutamine ja kasutuselevõtt võib võtta kauem aega, kui paljud eeldavad. Oleme juba näinud, kuidas AI suudab tõhusalt lahendada äärmiselt keerukaid ülesandeid. Samas on see tehnoloogia veel üsna kaugel täielikust äriprotsessidesse integreerimisest, mis nõuab põhjalikku tööd ja aega.