USA suurimaks kiirtoiduketiks, mis töötab ühe kaubamärgi all, sai Subway Restaurants, mis ületab söögikohtade arvu poolest pikaajalist turuliidrit McDonaldsit, kirjutab Wall Street Journal.
31.detsembri seisuga 2001 on Subway"l, mis kuulub kompaniile Doctor"s Associates, USAs 13 247 asutust, mis on 148 võrra rohkem, kui McDonald"sil.
McDonalds hoidis liidrikohta USA turul peaaegu veerand sajandit, alates 1978 aastast, kui neil õnnestus edestada oma konkurenti Kentucky Fried Chicken"it (praegu tuntud kui KFC) 236 restorani võrra.
Praegu on globaalseks liidriks toidukohtade arvu poolest Tricon, millele 8.septembri seisuga 2001 kuulus kogu maailmas 30 326 KFC, Pizza Hut ja Taco Bell restorani ja kiirsöögikohta.
Eelmisel aastal avas McDonald"s USAs 295 uut restorani, samal ajal kui Subway suurendas oma toitlustusasutuste arvu 904 võrra.
Müügimahtude poolest jääb McDonald"s sellegipoolest esikohale, müües põhikaubamärgi all 20 mld dollari eest. Lisaks kuulub korporatsioonile veel umbes 1000 toitlustusasutust teiste nimede all - näiteks Boston Market ja Donatos Pizza.
McDonald"si esindajate sõnul oli nende 2001 aasta läbimüük maailmas 40,63 mld dollari eest - 8 korda rohkem kui Subway"l.
Subway Restaurants asutati 1965 aastal Fred DeLuca poolt. Firmaroaks on hiigelsuured võileivad. 1999 aastal leidis Subway tõelise kullasoone tänu erakordselt edukale reklaamikampaaniale reaalse persooni osavõtul - Jared"i nimeline noormees kinnitas, et suutis kaalust alla võtta 120 kg toitudes ainult Subway võileibadest.
<#Vedomosti=http://www.vedomosti.ru/stories/2002/02/04-44-02.html>
Seotud lood
Maailmamajanduse jõujooned on kiiresti muutumas – seda tõestab BRICSi ja lääneriikide majanduste mahu pikajaaline võrdlus. Tektoonilised muutused globaalses majanduses toovad arvatavasti kaasa ka suured muutused geopoliitikas ja maailma finantskorras.