• OMX Baltic−0,22%307,38
  • OMX Riga−0,48%871,29
  • OMX Tallinn0,28%2 052,28
  • OMX Vilnius−0,33%1 207,15
  • S&P 500−0,67%5 802,82
  • DOW 30−0,61%41 603,07
  • Nasdaq −1%18 737,21
  • FTSE 100−0,24%8 717,97
  • Nikkei 2250,47%37 160,47
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%90,2
  • OMX Baltic−0,22%307,38
  • OMX Riga−0,48%871,29
  • OMX Tallinn0,28%2 052,28
  • OMX Vilnius−0,33%1 207,15
  • S&P 500−0,67%5 802,82
  • DOW 30−0,61%41 603,07
  • Nasdaq −1%18 737,21
  • FTSE 100−0,24%8 717,97
  • Nikkei 2250,47%37 160,47
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%90,2
  • 19.03.02, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Hea reklaam ei pea palju maksma

Tellijad oskavad agentuuridelt rohkem oodata ning kampaaniad on muutunud integreeritumaks ja huvitavamaks. ?Kui varem telliti eelkõige trükireklaami, siis nüüd kasutatakse lisaks ka välireklaami, internetti ning viimasel ajal eriti kiiresti arenenud otsepostitust,? sõnas Kontuur Leo Burnetti loovjuht Urmas Villmann. ?Samas pole klientide eelarved suurenenud, nii et raha jaguneb erinevate kanalite vahel,? põhjendas Villmann low budget trendi.
Telereklaami kategoorias võitis Kontuur Leo Burnett ETV imagokampaaniaga. ?Loeb idee,? põhjendas võitu agentuuri copywriter Kaido Veermäe. Kampaania tulemusi ei osanud Veermäe hinnata, sest uuringuid ei ole tehtud. Hõbemuna sai populaarne Frederiku õlle reklaam, mille teostas Age.
Kui keskmiselt maksab teleklipp ideest teostuseni umbes 300 000 krooni, siis low budget reklaamid jäävad 30 000?100 000 krooni piiresse. Kallimate telereklaamide eest tuleb välja käia ligikaudu miljon krooni. Kallimatest meenub EMT reklaamiklipp, kus filmimas käidi Hispaanias ning kasutati Moby hitti.
Kõige enam esitati sel aastal reklaamikonkursile töid trükireklaami kategoorias (109). Kuldmuna sai Reval Hotel Olümpias asuva restorani l?Artiste imagoreklaam, mille teostas Idea AD. Reklaamil on kujutatud peakokk Imre Koset, kes suure kunsti nimel on maskeerunud Vincent van Goghiks kuulsal autoportreel. Reklaami idee on seotud restorani kontseptsiooniga, kus valmistatakse toitu kui kunsti ning kus olulist rolli mängib pühendunud peakokk.
Idea klienditeeninduse juhi Paavo Pettai sõnul sünnib hea reklaam koostöös kliendiga. ?Klient ja agentuur peavad toodet sarnaselt mõistma. Kui kokkulepe sünnib kiiresti, siis on tõde lähedal ja tuleb hea reklaam,? põhjendas Pettai. ?Eristuv imago on restoranile loodud,? on Pettai rahul reklaami tulemustega.
Trükireklaami puhul jääb low budget reklaam ideest teostuseni hinnavahemikku 10 000?20 000 krooni.
?Kuldmuna on ainus reklaamikonkurss Eestis, kus tegijad saavad ülevaate, mis aasta jooksul on tehtud, ja võrrelda end teistega,? põhjendas konkursi olulisust Eesti Reklaamiagentuuride Liidu president Mark Eikner. Reklaamikonkurss aitab populariseerida reklaamindust ka avalikkuses. Neljandat aastat Eesti Reklaamiagentuuride Liidu (ERAL) poolt korraldatavale konkursile saatsid reklaamiagentuurid rekordilise arvu töid ? üle 550 reklaami üheksas kategoorias: tele-, trüki-, väli-, sotsiaal-, raadio-, otsepostitus-, pakendi-, digitaalne reklaam ja firmagraafika.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele