• OMX Baltic0,73%307,03
  • OMX Riga0,2%870,38
  • OMX Tallinn1,38%2 035,86
  • OMX Vilnius0,12%1 213,57
  • S&P 5000,7%5 958,38
  • DOW 300,78%42 654,74
  • Nasdaq 0,52%19 211,1
  • FTSE 1000,59%8 684,56
  • Nikkei 2250,00%37 753,72
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%90,5
  • OMX Baltic0,73%307,03
  • OMX Riga0,2%870,38
  • OMX Tallinn1,38%2 035,86
  • OMX Vilnius0,12%1 213,57
  • S&P 5000,7%5 958,38
  • DOW 300,78%42 654,74
  • Nasdaq 0,52%19 211,1
  • FTSE 1000,59%8 684,56
  • Nikkei 2250,00%37 753,72
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%90,5
  • 10.05.02, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eesti märk säästab ettevõtjate turunduskulusid

Malmstein ütles eile Brand Estonia kontseptsiooni tutvustamisel turundusjuhtidele, et kuna ettevõtted saavad märgi ja sellega seoses väljatöötatud materjalid tasuta, aitab see säästa nende turunduskulusid.
Ühtlasi aitab Eesti riigi tutvustamine piiri taga ettevõtjatel kergemini välisturgudele pääseda, leidis Malmstein. Makromajanduslik efekt väljendub tema sõnul turismi- ja eksporditulude kasvus ja välisinvesteeringute lisandumises. Esialgu hakkab märk ?Welcome to Estonia? käibima paralleelselt koos ?Made in Estoniaga?, kuid hiljem vahetab selle välja. Brand Estonia töögrupi hinnangul on ?Made in Estonial? pigem negatiivne kui positiivne tähendus ja ettevõtjad ei taha seda eriti kasutada.
Malmsteini sõnul sõltub Eesti uue märgi edu sellest, kuidas erasektor selle kasutusele võtab. Ta avaldas lootust, et kontseptsiooni rakendamiseks annavad raha nii Euroopa Liit kui Eesti riik.
Brand Estonia projekti loovjuhi Rain Pikandi hinnangul on Eesti märgi kontseptsioon võrreldav rahareformiga, ehkki nende kahe mahud on erinevad.
Pikandi sõnul on asi väga hästi õnnestunud ja projekti kriitikud kas pole korralikult enda ümber vaadanud või räuskavad niisama. ?Mina ise hakkasin selle töö käigus Eestist palju paremini mõtlema,? märkis ta.
?Bränd pole üksnes märk ?Welcome to Estonia?, vaid sellega kaasas käivad ideed ja vaimsed väärtused,? lausus Pikand.
Pikandi nägemust mööda ostab Eestisse tulev ärimees juba ?Welcome to Estonia? logoga pileti, seejärel vaatab see vastu lennukis tema joogitopsilt ja maandumisel lennujaama terminalilt. Veel võiks külaline saada passi sama märgiga templi ja mobiiltelefonile tervituse. Kõik see looks Pikandi hinnangul võõrastele Eestist mulje kui sõbralikust riigist.
?Kui me ise oleme nii väikesed, et ei suuda maailma minna, siis kutsume maailma siia külla,? võttis Pikand Eesti märgi idee kokku.
Projekti ?Eesti tuntuks!? raames valminud Eesti märgi kontseptsioon leiab esmalt rakenduse Eurovisiooniga seoses.
Brand Estonia projektijuhi Evelin Int-Lamboti sõnul paigaldatakse välireklaam kontseptsiooni käigus koostatud fotode ja märgiga ?Welcome to Estonia? juba lähipäevil Tallinna tänavaile.
Valminud on ka Eestit tutvustav CD, mille saavad kõik lauluvõistlusel osalevad ajakirjanikud. Lisaks on erinevatel üritustel võimalik näidata hulka nõndanimetatud terefilme ja slaide. Selleks ajaks saab valmis ka kogu kontseptsiooni haarav brändiraamat.
Int-Lambot ütles, et Ettevõtluse Arendamise Sihtasutus korraldab Eesti tutvustamiseks Eurovisioonil ka rea pressikonverentse.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele