Tolliameti andmetel on tegemist perioodilise deklareerimise õigusega. Aktsiisikaupa vedavatest firmadest on Milstrand tolli andmetel üks vähestest sellise õigusega ettevõtetest.
N-ö plommi all sõidavad Milstrandist välja rasked, 25-tonnised veokid aktsiisist vabastatud punkerkütusega, mis sadamates laevadele mootorikütuseks pumbatakse. Viimsi kütuseterminal Milstrand, mis tegutseb ühtlasi tollilaona, on tolliametilt laevade tankimise kiirendamiseks välja kaubelnud n-ö rohelise erakoridori. See seisneb loas, et kütuseautosid tohivad plommida terminali autojuht või turvamees.
Autojuhtidel on vahel plommid kastiga lihtsalt istme all.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Milstrand ise laadib seega aktsiisimaksuvaba punkerkütuse terminalist autodesse, ise plommib tsisternid ning toll sekkub alles sadamas, kus vaatab üle, et kütus laeva laaditakse. Milstrandi viimaste aastate käive küünib 200 miljoni kroonini.
Tolliameti pressiesindaja Aivar Pau kommentaaridest nähtub, et kõik on seaduslik. Ükski Eestis kehtiv õigusakt ei käsi tollialust kaupa plommida just tolliametnikul. Mingisuguseid erilisi nõudeid kauba plommi kohta tolliseadus ei sisalda.
?Kõik tuleneb seadusest, plomm peab olema ühekordne ja identifitseeritav kas numbri või tähise abil,? märkis Pau. ?See on lihtsalt tollitöö lihtsustamiseks, kui lao plomme arvestatakse, samas keegi ei keela tolliametnikul neid plomme eemaldada ja oma tõkendeid asetada.?
Milstrandist hangib punkerdamiskütuse Eesti suurim laevade tankimisega tegelev firma NT Marine. Kütust veab Milstrandist sadamasse NT Marine jaoks töötav omaette firma, AS Paakauto, mis käsutab viit suurt tsisternveokit.
?See on igapidi kooskõlastatud protseduur,? rääkis punkerdamisfirma NT Marine turundusjuht Andres Lukin kiirest tolliläbimisest. ?Lihtsustatud protseduuri on vaja, kuna meie punkerdame kiirlaevu.?
Küsimusele, kas nimetatud kokkulepe on reisilaevade kiiremaks teenindamiseks tolliga ka kuidagi kirjalikult vormistatud, jäi Lukin vastuse võlgu. Teised ettevõtjad ei peaks Lukini arvates NT Marine peale kadedust tundma, sest teised nii suurtes kogustes punkerdamisega ei tegele.
Tema andmetel on päevas 10?15 punkerdamiskorda. Keskmiselt jõuab laevade kütusemahutitesse päevas 200 tonni kütust. See tähendab, et üks suur paakveok peaks päevas täislastis 8 korda sadama vahet sõitma.
Nii Milstrand kui NT Marine kuuluvad N-Terminal Gruppi.