Moskva instituut selgitab kahe kuu jooksul toimuvatel katsetustel Eesti Raudtee poolt Ameerikast ostetud vedurite kõlblikkuse.
Homme saadab Venemaa raudteetranspordi teadusliku uurimise instituut Moskvas Raudteeametile hinnapakkumise kahe Ameerika veduri testimiseks, ütles raudteeameti peadirektor Oleg Epner.
Kahe kuu jooksul Venemaa tippasjatundjate poolt Eesti raudteedel läbi viidavad katsed lähevad maksma alla 6 miljoni krooni. Venelased kontrollivad enda poolt kahe erivaguniga kaasa toodavate seadmetega nii liini- kui ka manöövervedurit. Katsetuste käigus paigutatakse vedurile ligi 150 andurit, mis mõõdavad veduri mehhanismide ja sõlmede tööd.
Epneri ütlust mööda esitab raudteeamet venelaste mõõtmiste põhjal Eesti Raudteele põhjaliku ettekirjutuse vedurite Eestis tööle lubamiseks. ?Ameerika vedurid pole praegu veeremi registrisse kantud ning nende kasutamine toimub Eesti Raudtee omal vastutusel,? ütles Epner.
Reedel kohtuvad Eesti Raudtee juhid Epneriga, et vastavalt venelaste hinnapakkumisele määrata katsetuste ajagraafik.
Seni Ameerika veduritel ilmnenud vigadest mainis Epner rattaprofiilide sobimatust Eestis kasutatava nn Ukraina standardiga, välistulede värvi ja suuruse sobimatust, raadioside puudulikkust ja mitmete osade mittekäivitumist või tõrkumist.
Eesti Raudtee ostis tänavu Ameerikast 74 ligi 20 aastat kasutatud kuid remonditud vedurit, mis maksid ligi 700 miljonit krooni.
Eesti Raudtee peab Ameerika vedurite liiga suure teljekoormuse tõttu investeerima täiendavalt kuni 300 miljonit krooni, et suurendada ligi 400 silla ja truubi kandevõimet. Eesti raudteesillad on ehitatud kuni 28tonnist teljekoormust silmas pidades, kuid Ameerika vedurite teljekoormus on 30 tonni. Raudteel praegu kasutatavate Venemaa päritolu vedurite teljekoormus ulatub 25 tonnini.
Seotud lood

11% intressimäär ja kord kvartalis väljamakse: võlakirju saab märkida kuni 22. maini