• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−1,01%40 077,96
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,18
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−1,01%40 077,96
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,18
  • 13.08.02, 11:39
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Venelased testivad Eesti Raudtee vedureid

Moskva instituut selgitab kahe kuu jooksul toimuvatel katsetustel Eesti Raudtee poolt Ameerikast ostetud vedurite kõlblikkuse.
Homme saadab Venemaa raudteetranspordi teadusliku uurimise instituut Moskvas Raudteeametile hinnapakkumise kahe Ameerika veduri testimiseks, ütles raudteeameti peadirektor Oleg Epner.
Kahe kuu jooksul Venemaa tippasjatundjate poolt Eesti raudteedel läbi viidavad katsed lähevad maksma alla 6 miljoni krooni. Venelased kontrollivad enda poolt kahe erivaguniga kaasa toodavate seadmetega nii liini- kui ka manöövervedurit. Katsetuste käigus paigutatakse vedurile ligi 150 andurit, mis mõõdavad veduri mehhanismide ja sõlmede tööd.
Epneri ütlust mööda esitab raudteeamet venelaste mõõtmiste põhjal Eesti Raudteele põhjaliku ettekirjutuse vedurite Eestis tööle lubamiseks. ?Ameerika vedurid pole praegu veeremi registrisse kantud ning nende kasutamine toimub Eesti Raudtee omal vastutusel,? ütles Epner.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Reedel kohtuvad Eesti Raudtee juhid Epneriga, et vastavalt venelaste hinnapakkumisele määrata katsetuste ajagraafik.
Seni Ameerika veduritel ilmnenud vigadest mainis Epner rattaprofiilide sobimatust Eestis kasutatava nn Ukraina standardiga, välistulede värvi ja suuruse sobimatust, raadioside puudulikkust ja mitmete osade mittekäivitumist või tõrkumist.
Eesti Raudtee ostis tänavu Ameerikast 74 ligi 20 aastat kasutatud kuid remonditud vedurit, mis maksid ligi 700 miljonit krooni.
Eesti Raudtee peab Ameerika vedurite liiga suure teljekoormuse tõttu investeerima täiendavalt kuni 300 miljonit krooni, et suurendada ligi 400 silla ja truubi kandevõimet. Eesti raudteesillad on ehitatud kuni 28tonnist teljekoormust silmas pidades, kuid Ameerika vedurite teljekoormus on 30 tonni. Raudteel praegu kasutatavate Venemaa päritolu vedurite teljekoormus ulatub 25 tonnini.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 16 p 0 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele