Keset Soome lahte merehätta sattunud kaatri mootori seiskas kütuse hulgas olnud vesi.
?See on vana nali, et (Pirita) Alexelast saab veesegust jõuvett,? kinnitab hädalised üleeile päästnud aluse kapten SL Õhtulehele.
Üleeile lõuna paiku seiskus keset Soome lahe peegelsiledat vett Tallinnast Helsingisse sõitnud kiirkaater Bayliner Capri 212. Aluse mootor suri pärast võimsuse langust ning detoneerimist lihtsalt välja.
Kuigi aktsiaseltsi Balti Merekaatrid tegevjuht Tõnu Kirs üritas firmale kuuluva paadi mootorit mitu korda käivitada, ei võtnud jõuallikas enam pöördeid üles. ?Hirmu me ei tundnud. Pigem käis peast läbi, et võiks ujuma minna, sest vesi oli mõnusalt soe!? ütleb Kirs.
6,5meetrise Baylineri meeskond ei jõudnud kuigi kaua merehädas olla, sest varsti ruttas neile appi teine Helsingisse sõitnud kaater ja korjas nad pardale.
Merehädalised päästnud kapteni Hanno arvates on vahejuhtumi põhjus lihtne: ?Seda teavad paljud, et Pirita Alexelast saab veega segatud bensiini.? Temagagi olevat seda mitu korda juhtunud. ?Läheme ja õiendame küll, aga kes siis meiesuguseid kuulab. Öeldakse, et kõik on kontrollitud - oma viga, et keset merd seisma jäite!?
Hättajäänud Baylineri omanikfirma turundusjuht Tiit Lillipuu, ütles samuti, et arvatavasti peitub põhjus viletsas kütuses. Enne Soome-reisi tangiti kaatrit Pirita jahisadama Alexela (paadi)tanklas bensiiniga 95 Ekstra.
Alexela Oili jaemüügijuht Aivar Räim kinnitab, et tanklakett pole Pirita sadama bensiinijaama kohta ühtki kaebust saanud.
Pistelisel kontrollimisel pole sealt seni ka praakkütust leitud. ?Kõik Pirital müüdavad kütused on laboris kontrollitud ja kvaliteedisertifikaadiga. Iga päev mõõdame, et kütuses poleks kondensvett ega muud,? väidab Räim. ?Miskipärast on nii, et kui kaater või auto on hooldamata, siis on selles süüdi kütusemüüja.?