Meediareklaamiturg kasvab aasta lõpuks tänu valimistele ja kohustusliku pensionikindlustuste reklaamikampaaniatele kuni kaheksa protsenti.
Kui käesoleva aasta I kvartal kasvas võrreldava perioodiga vaid 3%, siis teine kvartal juba 8%, selgub EMORi uuringust. %. Esimese kvartali reklaamikäive oli 164 miljonit krooni ning teises kvartalis 221 miljonit krooni. Poolaasta käive kokku 385 miljonit krooni, mis andis 6% kasvu võrreldes 2001. I poolaastaga.
Emori suunajuhi Esta Kaalu sõnul muutus mõnevõrra turu jaotus meediatüüpide vahel. Ajakirjad, raadio ja välimeedia säilitasid oma aastataguse osakaalu - vastavalt 13%, 8% ja 5%.
Televisioon haaras I poolaasta seisuga 26% meediaturust, mis on 4% enam kui aasta tagasi mil reklaamikanalina tegutsesid veel TV1 ja RTR Eesti. Kasv tuli ajalehtedelt, kes loovutasid oma liidrikoha osakaalust ligi 4% televisioonile.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Muutuse tingisid mitmed faktorid: suuremate trükiväljaannete mitmed hinnatõusud 2001. aasta jooksul, trükimeediat põhimeediana kasutanud telekommunikatsiooni ja infotehnoloogia vähenenud reklaamiaktiivsus, suursündmuste (sport, Eurovisioon) kajastamine televisioonis, mis ei tõmmanud otseselt ära raha teistelt telekanalitelt vaid kasvatas oluliselt ETV reklaamikäivet.
Juulis augustis oli traditsiooniliste meediate reklaamikäive ligikaudu 111 miljonit krooni, mis eelmise aasta sama perioodiga näitab ainult 3% kasvu. Käesoleva aasta september ei tohiks põhjustada meediareklaami kahu kasvu langust. Eesti meediaturul on põhjust tänada valimisi, mis annavad arvestatava lisapanuse. Finantsteenuste sektori taset peaks toetama kohustusliku pensionikindlustuste reklaam oktoobris. Nimetatute panus tähendab ligi 30 miljoni kroonist lisaraha meediaturule. Eeldusel, et teised sektorid säilitavad oma eelmise aasta taseme, võib eeldada, et aastalõpus saame siiski rääkida meediareklaamituru 4% kuni 8% kasvutempost.