Eesti Raudteelt kaubaveo tegevusloa võtmise oht ja muud probleemid on jõudnud Eesti Raudtee ja teiste transiidifirmade välispartnerite kõrvu.
Halvimal juhul võivad väliskliendid kauba Eestist mööda suunata. Praegu ripub Eesti Raudtee kohal oht, et raudteeamet võtab ära kaubaveo tegevusloa. Seaduse kohaselt ei saa seda luba enam tagasi taotleda, kirjutab Eesti Päevaleht.
Kui luba ära võetakse, kannataksid ka tavalised inimesed. Eesti Raudtee veab Eesti Elektrijaama põlevkivi. Kui loa äravõtmisel see vedu katkeks, jääksid sajad kodud ning ettevõtted elektri ja soojata ning suur hulk inimesi tööta.
Eesti Raudtee kommunikatsioonijuht Margus Värav ütles, et transiidis on kauba kogus varakult täis märgitud. Seetõttu pole Eesti Raudtee segaduse tõttu veel kahju kandnud. ?Päevapealt meie juurest ära ei karata,? ütles Värav.
?Mõju võib avalduda mõne aja pärast. Tulemata ta ei jää,? arvas Värav. Tema sõnul on siiski raske prognoosida, kui suur oleks sel juhul Eesti Raudtee kahju.
?Imid?is oleme me nagunii juba kaotanud. Kas ka rahas, see selgub hiljem,? kommenteeris Pakterminali juhatuse esimees Raivo Vare. ?Meie partnerid tunnevad meie olukorra vastu tõsist huvi. Konkurendid hoolitsevad selle eest, et info võimendatuna klientideni jõuaks. Sõnum on see, et kaubavedu mitte ainult ei või peatuda, vaid peatub.?
Raudteefirma kommunikatsioonijuhi sõnul on ettevõte kinnitanud klientidele, et püüab iga hinna eest ning võimalikult kiiresti täita raudteeameti ettekirjutused.
Majandus- ning teede- ja sideministri nõuniku Heido Vitsuri hinnangul on vähetõenäoline, et kaubavedu ning rongiliiklus raudteel peatub.
Raivo Vare sõnul peaks aga riik mõtlema praegu sellele, kuidas võimalikult kiiresti raudteefirma maine välisklientide silmis puhtaks pesta. Eesti Raudtee ponnistused ei pruugi vilja kanda.