• OMX Baltic0,21%302,67
  • OMX Riga−0,29%868,62
  • OMX Tallinn0,25%1 991,72
  • OMX Vilnius0,16%1 207,41
  • S&P 5000,85%5 893,64
  • DOW 30−0,47%42 212,57
  • Nasdaq 1,71%19 028,72
  • FTSE 100−0,02%8 602,92
  • Nikkei 2251,43%38 183,26
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%89,22
  • OMX Baltic0,21%302,67
  • OMX Riga−0,29%868,62
  • OMX Tallinn0,25%1 991,72
  • OMX Vilnius0,16%1 207,41
  • S&P 5000,85%5 893,64
  • DOW 30−0,47%42 212,57
  • Nasdaq 1,71%19 028,72
  • FTSE 100−0,02%8 602,92
  • Nikkei 2251,43%38 183,26
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%89,22
  • 24.09.02, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Valimisralli koormab erakondade eelarvet

Selle nädala lõpuks on enamik erakondi oma reklaamikampaaniaga kohalike omavalitsuste valimisel häälte võitmiseks startinud. ASi Emor reklaamikulutuste uuring AdEx näitab, et septembri kahel esimesel nädalal olid valimisreklaami mahud trükimeedias ja televisioonis suurimad Mõõdukatel, Reformierakonnal ja Keskerakonnal. Aasta algusest augustini Reformierakonna kõrval teise suurema reklaamikulutajana silma paistev uustulnukas Res Publica polnud selle nädala alguseks valimiskampaaniaga veel alustanud.
Kuigi enamik tööd reklaamikampaaniate ettevalmistamisel ja mahtude planeerimisel on juba tehtud, tunnistavad suurerakonnad, et kampaania käigus tuleb pidevalt jälgida konkurentide käitumist ning vastavalt vajadusele oma mahtusid suurendada. Seetõttu ei välistata, et enese reklaamimiseks planeeritavad summad võivad kampaania käigus prognoosimatult suureneda.
Mõõdukate meediakoordinaator Olari Koppel ütles, et esialgse plaanis erakond oma valimiskampaaniaga jääda 5 miljoni krooni piiresse. ?Kuid see võib kokkuvõttes olla ka suurem, sest peame kogu aeg jälgima, mis ümberringi toimub. Kui konkurendid otsustavad kulutada rohkem, peame ka meie vastavalt reageerima ja võib-olla kulutusi suurendama,? lausus Koppel.
Res Publica meediajuht Allar Tankler teatas, et nende valimiskampaania saab alguse alles sellel nädalal. ?Teeme oma asja veidi teisiti kui konkurendid. Välireklaam stardib meil selle nädala keskel, televisioon nädala lõpus,? lausus ta. Kokku on valimiskampaaniale kavas kulutada veidi alla 7 miljoni krooni, kuhu erinevalt teistest erakondadest on umbes 2 miljoni krooniga sisse planeeritud ka piirkondade rahalised toetused. Tankler tõdes, et nimetatud eelarve on kindlasti paindlik ja võib kampaania jooksul muutuda. ?Vaatame kas või Keskerakonda, kes juunis teatas vist 8 miljoni kroonisest eelarvest, kuid juba praegu on näha, et nad on seda kõvasti suurendanud,? rääkis Tankler.
Ka Reformierakonna avalike suhete juht Triinu Rajasalu tunnistas, et kampaania on pidevas muutumises ja arengus. ?Ühegi plaani ja idee kohta ei saa veel öelda, et see on meil lõplikult lukku löödud, kui kellelgi hea idee tuleb, läheb see ka kohe käiku,? kirjeldas ta. Reformierakonna esialgne valimisreklaami eelarve on 5,3 miljonit krooni.
Isamaaliidu kampaaniajuhi Heiki Kivimaa sõnul on planeeritud 5,3 miljoni krooni suurusest reklaamieelarvest praeguseks kulutusi tehtud umbes poole osas. ?Selleks, et üles riputada, tuleb enne pinda osta,? lisas ta samas lähemalt täpsustamata, millal erakond oma valimisplakatitega avalikkuse ette tuleb.
Keskerakonna infojuht Evelyn Sepp ütles, et praeguses kontekstis pole võimalik eraldi välja tuua, kuidas jaotub reklaamiraha valimiseesel perioodil. ?Opereerime viie kuni seitsme miljoni krooniga ? see võib millegi arvel kasvada või ka väheneda,? lisas ta.
Seda, kas valimiskampaania maksumus võiks ületada 7 miljonit krooni, võiks Sepa hinnangul nimetada puhtaks spekulatsiooniks. ?Siht on nn vahemikku ära mahtuda,? lausus ta, tõdedes samas, et tegelik elu võib aga hoopis teisiti kujuneda.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele