?Kui eelmise Audi A6 puhul pidid vargad ühendama spetsiaalse seadme, mis immobili-saatori kahjutuks teeb, armatuurlaua näidikuteploki juhtmega, siis uuel A6-l on kohe spetsiaalne ühendus välja toodud. Selle avastamiseks ja vastava seadme loomiseks läks varastel aega umbes pool aastat,? nentis kogenud autovaraste jälitamisega tegelev politseiametnik, kes arusaadavatel põhjustel ei soovi oma nime ega nägu leheveergudel avaldada. Autovarastel on politseiniku sõnul juba olemas ka seadmed, kuidas uuemate BMWde immobilisaatoreid kahjutuks teha. See puudutab eeskätt 3. seeria BMWsid. Hetkel nende autode seas veel suurt varguslainet märgata ei ole ja ilmselt tegeldakse nn turustuskanalite rajamisega. Teine võimalus on, et oodatakse odavate veeuputuse alla jäänud autode saabumist Saksamaalt, et neile siis doonoreid hankima hakata.
Seda versiooni pidas üsna tõenäoliseks ka OÜ E-Autoline juhataja Peeter Toomsoo, kelle sõnul pakutakse Saksamaal uputuse alla jäänud autosid umbes viis korda turuhinnast odavamalt. ?Nende sisu ja kõik muu on täiesti korralik. Nende autode ainus viga on hävinud elektroonikasüsteem, mille väljavahetamine läheks liiga kalliks. Varastatud autodelt neid ümber tõsta on küll variant, mis tundub usutavana,? märkis Toomsoo.
Politseile teevadki hetkel kõige suuremat peavalu just Saksa päritolu autode vargused. Kõige rohkem uued VW-Audi kontserni kuuluvad autod, mille tehase immobilisaatorid ei pea enam vargaid kinni. Audi A4 ja A6 ning VW Passat on kindel riskirühm, mille omanikud peavad kindlasti paigaldama lisaimmobilisaatori. Samuti jälgitakse hoolega vanemaid Mercedeseid ja 5-seeria BMWsid, mis reeglina lähevad varuosadeks. Esiteks armastavad kurikaelad ise nendega ringi sõita, teiseks on varuosade müügi puhul oluliseks turuks taksojuhid, kes on endale soodsalt Saksamaal taksot sõitnud Mercedese hankinud.
Järgmine riskirühm on 5?10 aastat vanad Jaapani autod, mille tagavaraosad on kallid. Üsna hästi lähevad peale 90ndate keskpaiga Nissan Primerad, mille multilink-vedrustus on kallis ja millele alati turgu leiab. Eriti kõrgendatud valmisolekus peavad aga olema Audi 80 omanikud. Neid autosid läheb Eestis nagu sooje saiu. Skeem sisuliselt kõigil ühesugune: esiteks pakutakse tagasi osta ja kui osta ei taheta, läheb varuosadeks. Autoomanikud, kes on teinud täiskasko kindlustuse, ei hakka sellistele pakkumistele mõistagi reageerima, sest kindlustus hüvitab tekkinud kahju. Ka müügipakkumist alustavad autovargad juba sõnadega: ?Kas auto oli kindlustatud?? Kui jah, siis nägemist ja auto läheb joonelt lammutamisele.
Omaette teema on uuemad Toyota LandCruiserid, mis Venemaal hästi peale lähevad. Kuidas autosid Venemaale viiakse, selleks on erinevaid skeeme. Näiteks on Võrumaal Luhamaa piiripunkti lähedal talu, kus käib usin kerenumbrite ümbertoksimine. Muu hulgas on politsei kõrgendatud tähelepanu all üks Eesti automüügifirma, mille kaudu autod võivad idapiiri taha liikuda, sest ettevõtte vastu hakkas huvi tundma ka juba Vene miilits.
Igatahes on oluliselt väiksema riskirühmaga autodeks väike-keskautod, mida varastatakse suhteliselt harva. Eriti harva esineb Prantsuse ja Korea autode varguseid. Ka uusi Ladasid ei varastata, küll aga lähevad endiselt vanad VAZid. Ka Ford Sierrad, Opel Kadetid jms. Selliseid vanu autosid võtavad kaagid, kes lihtsalt ei raatsi pärast ööklubist väljumist taksoga koju sõita, ja siis auto kusagile linnaserva vedelema jätavad.
Et end turvalisemalt tunda, soovitavad politseinikud oma autole kindlasti paigaldada pisut kallim, lisaimmobilisaatoriga alarm ja võimalusel kleepida aknale mitte sama alarmitootja embleem, vaid mõne teise oma. Kõige kindlam variant on aga paigaldada nn salalukk, mida vaid autoomanik teab.