Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Nokia jääb Samsungile ja LG-le mobiiliturul alla
Tänu sellele, et USA turul suureneb nõudlus värvilise ekraaniga klapiga mobiiltelefonide järele, mis avamisel paljastavad suure ekraani, kasvas Samsungi turuosa globaalsel mobiiltelefonide turul kolmandas kvartalis 11,5 protsendile eelmise aasta sama aja 7,4 protsendilt, kirjutas mainekas majandusleht The Wall Street Journal eile Briti-USA analüüsifirma Strategy Analytics andmetele tuginedes.
Analüüsifirma andmetel kasvas LG turuosa 4,4 protsendile kogu eelmise aasta kokkuvõttes saavutatud 2,5protsendilt, tõstes ettevõtte maailmaturu kuuendaks suuremaks tootjaks.
Vaatamata sellele, et mitmete uute telefonide turule toomine hilineb, suutis Motorola oma turuosa kolmandas kvartalis kasvatada 16,7 protsendile aastataguselt 15,7 protsendilt. Siiski jääb see ettevõtte enda ootustele alla. Nimelt oli Motorola veendunud, et kasvatab turuosa sel perioodil 18 protsendile.
Strategy Analyticsi analüütik Chris Ambrosio lausus, et Samsung ja LG kasutavad laienemiseks tulusal Lõuna-Korea turul teenitud kasumeid. ?Laienemisel toetuvad Samsung ja LG Euroopas ning Põhja-Ameerikas põhiliselt klapiga mudelitele,? lausus ta.
Juhtiv mobiiltelefonide tootja, põhjanaabrite Nokia suutis oma turuosa kasvatada 35,9 protsendile eelmise aasta sama aja 33,7 protsendilt, kuid see põhineb tehastest väljasaadetud telefonidel, mitte lõpptarbijale müügil. Nokia on ka ise oma turuosa hinnanud samal tasemel olevaks.
Ambrosio tõdes, et Nokia tugev üldpositsioon varjab ettevõtte nõrka esitust kiirelt kasvaval CDMA standardit kasutavate mobiiltelefonide turul (seda kasutavad Aasia turud ja USA). Järsk kasv Hiinas ja Jaapanis kasvatas CDMA standardit kasutavate mobiiltelefonide turgu tänavu esimese üheksa kuuga 27. Kogu turul müüdi telefone seejuures vaid 5 enam kui mullu. Nokia turuosa CDMAd kasutavate telefonide turul vähenes aga kolmandas kvartalis 11,1protsendile eelmise aasta kokkuvõttes saavutatud 11,3 protsendilt. Turuosa kaotust põhjendab analüütik asjaoluga, et CDMA turul võimutsevad klapiga mudelid, mis põhinevad Qualcommi toodetavatel pooljuhtidel. Nokia aga arendab enda kiipe ning on pikka aega klapiga mudeleid põlanud, eelistades enda disaini. Ka puudub Nokia CDMA telefonidel värviline ekraan ning uusim telefonide asukoha määramise tehnoloogia põhineb Qualcommi kiipidel. USA üks suuremaid SDMA operaatoreid Spront PCS ei müü Nokia telefone, eelistades Aasia tootjate omi.
Nokiat veel maha kanda ei maksa. Ettevõte üritab oma positsioone tagasi võita ning Qualcommi ja Samsungiga CDMA turul rinda pista. Ettevõte tuli just välja esimese värvilise ekraaniga CDMA telefoniga ning järgmisel aastal loodetakse tutvustada esimest värvilise ekraaniga telefoni.