Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Hea kink paneb saaja mõnusalt muhelema
Eriti oluliseks peavad firmad positiivse emotsiooni tekitamist ja kingisaajal naeratuse näole toomist eriliste tähtpäevade puhul, nagu näiteks jõulud või juubelid. ?Jõulude ajal oleme ise nagu lapsed ja tahame teistele ka rõõmu valmistada ning neile meelde jääda,? räägib ehituse ja projekteerimisega tegeleva firma K&H personalijuht Annika Freiberg, kes peab oluliseks kingitusega kaasnevat üllatusmomenti.
Üllatusmoment tagab aga selle, et kingitus jääb meelde. Kui kingitus jääb meelde, siis salvestub mällu ka firma. ?Kui see meelde jääb, siis on kingitus oma eesmärgi täitnud,? nendib Radiolinja suhtekorraldusjuht Helena Lõhmus.
Lisaks üllatusmomendile teeb kingituse eriliseks kandev idee. Hea, kui seda on võimalik firmaga seostada. Nii näiteks on veokimüügiga tegeleval Scania Eestil olnud meenetena kanistrikujulised põuepudelid ja veokikujulised tulemasinad, Hansapank on aga oma äriklientidele kinkinud lauamängu ?Monopol?.
Põnevat ideed kandvad kingitused sünnivad sageli firmades endas ? kui kollektiiv on tore ja õhkkond mõnus, siis tekivad head ideed iseenesest. ?Kui tegijatel on kingitust valmistades rõõmu olnud, siis õhkub emotsiooni ka kingitusest endast,? usub Scania Eesti reklaamijuht Merit Miller.
Katrin Parve
OÜ Gifthouse konsultant
Kingitusi firmasse valima tulles tuleks eelkõige läbi mõelda, kes on kingituste saajad, millist eluvaldkonda nad esindavad ja millised on nende huvid. Samuti ka see, kas soovitakse, et kingitus asetatakse iluasjana riiulile või on tal praktiline otstarve, kas siis tööülesandeid täites või vaba aega veetes.
Kuna kingitusega soovitakse oma firmat või kaubamärki koostööpartneritele ning klientidele meeldejäävaks teha, siis oleks hea valida asutuse iseloomuga sobiv toode, mis võimaldab kingitust üle andes rääkida sinna juurde mingi ?legendi? või soovituse selle kasutamiseks, juhul kui tegu praktilist laadi kingitusega.
Jõulukingituste puhul võiksid ka firmakingitused olla pisut jõuluhõngulised või siis talvised (fliissall, termokruus, küünlajalg, veinikomplekt vms). Kindlasti tuleks eelnevalt läbi mõelda ka eelarve ? kui palju on vaja kingitusi ning millises hinnaklassis need võiksid olla. Siis on tunduvalt lihtsam jõuda õige toote juurde, mis sobib nii oma olemuselt ka ka hinna poolest.
Ideest kuni teostuseni on pikk tee. See hõlmab näidisega tutvumist, õige toote valimist, kujundusega tegelemist ning personaliseerimist trüki, tikandi või graveeringu näol, kauba kohaletoimetamist ? seetõttu tuleb aega alati varuda rohkem.
Jõulukingituste peale hakatakse paljudes firmades mõtlema kindlasti juba sügise alguses, kui mitte suve lõpus. Palju oleneb ka tootest, mis välja valitakse. Seetõttu kehtib reegel: mida varem tegelema hakata, seda suurem on valik ning parem tulemus. Praegu on aastalõpukingituste tellimiseks juba päris viimane aeg.
Keskmine tellimuse täitmise tähtaeg on 2?3 nädalat. Samas on tooteid, mida saab pakkuda kohe, teisalt ka selliseid, mille tootmine võtab kuni 8 nädalat.
Hansapank
?Monopoli? mäng oli mõeldud kingitusena Hansapanga äriklientidele. Otsiti huvitavat kingiideed, mis oleks ühekorraga nii lõbus kui ka hariv ? siit läks mõte lauamängule ja edasi ?Monopoli? mängule.
Üks aastaid kasutatud valdkondi ärikingituste tegemisel on olnud ka raamatud ? näiteks Hansapanga kevadkonverentsi ajaks on pank välja tulnud mõne Eesti jaoks uue tõlkeraamatuga. Samuti on äripanganduse divisjon kinkinud juhtimisteemalisi raamatuid oma klientidele.
Scania Eesti 10. aastapäeva kingituseks olid töötajate piltidega mängukaardid, kus firma neli osakonda olid tähistatud nelja mastiga. Osakonnajuhid olid kuningad, müügikonsultandid soldatid, emandateks aga firma finantsjuht, personalijuht, reklaamijuht ja sekretär. Juhatuse esimees oli aga jokkeri rollis. Idee viidi ellu nelja päevaga ? neljapäeval tekis mõte, reedel laenutati Linnateatrist kostüümid, esmaspäeval oli pildistamine, teisipäeval kujundamine ja trükkiminek. Lisaks oli 10. aastapäeva kingituseks Scania vein ? Scania isekallaja, mille silt annab teada, et Scania veokivein on valmistatud karmide meeste nõudmisi silmas pidades ja selle kõrvale soovitatakse selliseid jututeemasid nagu uue Scania ost, hoolduse planeerimine, remondi korraldamine, Scania sõidukite supersaavutused, positiivsed elamused Scaniaga ja tulevik Scaniaga.
Radiolinja on oma koostööpartneritele jõuludeks kinkinud näiteks seakujulise singi või jõulukraami täis pehme soki. Halloween?i ajal aga üllatati kliente-koostööpartnereid kõrvitsaga.
K&H kinkis eelmise aasta jõulude ajal on klientidele-koostööpartneritele jõulukomplekti, mis sisaldas firma jõulunapsu ja jõulusakummi, milleks oli purk mulgikapsast. Lisaks oli pakis kaks firma logoga pitsi ja puulusikas. Varem on K&H kingituseks olnud näiteks purk Puhhi mett ja juhtimisraamat Puhhi seeriast. K&H on pidanud oluliseks kasutada kingituseks eestimaist kaupa. Kingitustele on omapära lisanud kunstnik Urmas Nemvaltsi tööd.