Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kalevi kasum kasvas kolmandas kvartalis 17%
Kalevi kolmanda kvartali konsolideeritud puhaskasum kasvas 17 protsendi võrra 4,8 mln kroonini, teatas ettevõte Tallinna börsile.
Ettevõtte konsolideeritud realiseerimise netokäive kasvas 4% võrra 69,7 miljoni kroonini.
Kalevi konsolideeritud brutorentaablus oli kolmandas kvartalis 30,3%, mis on 3,8% võrra väiksem kui eelnenud aasta samal perioodil. Rentaabluse languse peamiseks põhjuseks oli olulise tooraine - kakaoubade - 60-protsendiline hinnatõus võrreldes aasta varasemaga.
Kalevi käivet koduturul elavdas aktiivne turundustegevus, täiendavate müügitöötajate tööleasumine augustis ning klientide arvu kasv seoses otsejaotussüsteemi rakendumisega müügitegevuses. Vaadeldaval perioodil tõi ettevõte turule mitmeid uusi tooteid.
Kalevi toodete kogumüük ulatus 2002. aasta kolmandas kvartalis enam kui 1 500 tonnini, jäädes ligikaudu samale tasemele eelnenud aasta sama perioodiga.
Kogumüügist moodustas 76% müük koduturul ning 24% eksport. Peamisteks ekspordiriikideks olid jätkuvalt Läti ja Ukraina. Lisaks eksportis Kalev oma tooteid Venemaale, Skandinaaviamaadesse ning Ameerika Ühendriikidesse.
Kalevi kogumüügist aasta kolmandas kvartalis moodustasid jätkuvalt üle 60% shokolaadikondiitritooted: kompvekid, tahvlid ja karbid. Suhkrukondiitritoodetest edenes hästi Draakoni nätsukompvekkide, iiriste ja karamellkompvekkide müük.
Võrreldes eelmise aasta sama perioodiga suurenesid ettevõtte turustuskulud 5,8% võrra ja seda eelkõige seoses müügiosakonna koosseisu suurendamisega augustis.
Töötajate keskmine arv vähenes kolmandas kvartalis võrreldes aasta varasemasega 4% võrra 555.