Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Maailma teater Tallinna talveöös
Rahvusvaheline teatrifestival ?Talveöö unenägu? toob 27.?30. detsembrini Tallinnasse väga head teatrit Saksamaalt, Taimaalt, Venemaalt, Kreekast ja Rootsist.
Festivali korraldaja Tallinna Linnateater kutsub aasta viimaseks nädalaks kokku kõik Eestimaa teatrigurmaanid, et pakkuda hõrke palasid maailma teatritegijatelt. Erinevalt esimesest, kaks aastat tagasi toimunud ?Talveöö unenäost? on festival seekord väljunud Linnateatri majadest ning vallutanud ka Vene Draamateatri ja Salme kultuurikeskuse lavad.
Festivali kunstilise juhi Andres Laasiku sõnul on talveöö väga sobiv aeg lugude rääkimiseks, nii on ?lugu? märksõnaks, mis seob kõiki külla kutsutud lavastusi. Läbi kaalutud, vaadatud ja kuulatud umbes 100 etendusest on tänaseks teel Tallinnasse viis lihvitud pärli.
Pakutakse tuntud teoste põnevaid töötlusi ? Berliini Volksbühne mängib Salme kultuurikeskuses ühe praegusaja huvitavama saksa lavastaja Frank Castorfi ?Lõpp-peatus Ameerikat?, mis on tema nägemus Tennessee Williamsi näidendist ?Tramm nimega Iha?, ning Venemaa Rahvuste Teater mängib Vene Draamateatris Andrii Zoldaki lavastust ?Kogemus: kajakas?, mis põhineb Tsehhovi ?Kajakal?.
Ülivisuaalne Kreeka Actorionese trupp pakub Vassilis Langose lavastuses ?kaasaegset antiiki?: Popovichi näidendit ?Agamemmnon ja Tyndareuse tütar?. Eksootikat kingib Tai Patravadi teater tantsulavastusega ?Kogu tõde peamisest?. Suurepärast näitlejateatrit esindab Rootsi Riksteatern Lars Noréni psühholoogilise draamaga ?Vaikne muusika?, mille esimeses osas kantakse elavas esituses ette Mozarti viimane, 23. keelpillikvartett.
Lisaks etendustele on festivali kavas arutelud, töötoad ning Jaan Tätte sümpoosion, kus oma kokkupuudetest tänase Eesti tuntuima ja tõlgituima dramaturgi töödega räägivad Saksa, Soome, Läti ja Eesti teatritegijad.