Suurt osa Eestit läbivast transiidist ähvardab mitmeks nädalaks seiskuda, sest pole suudetud leida lahendust sellele, kuidas rahastada jäälõhkumist.
Eile õhtul levis teade, et Tallinna Sadam ning sadama operaatorfirmad hakkavad edaspidi tasuma jäälõhkumistööde eest ise, kuna riik on keeldunud lisaraha andmast ning kokkulepped selle kohta, kuidas operaatorid ja Tallinna Sadam rahastamist täpselt korraldavad, on sündimas, kirjutab Eesti Päevaleht.
?Sadam peab jääst lahti olema ja me oleme nõus selle eest raha välja käima,? ütles ASi Tallinna Sadam juhatuse esimees Riho Rasmann eile õhtul. ?Riigi seisukoht on, et lisaraha jäämurdetöödeks ei eraldata, kuna niigi on ühele sektorile nii palju raha suunatud,? lausus Rasmann.
Samas ei osanud Rasmann öelda, kui suur on see summa, mis Tallinna Sadamal jäälõhkumistööde peale kulub ning kui palju maksavad operaatorfirmad. ?Täpsed summad selguvad pärast seda, kui me oleme operaatorfirmadega kokku leppinud ning käed löönud,? lisas ta.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seoses jäälõhkumistööde eest tasumisega pidi Tallinna Sadam veeteede ametilt üle võtma jäälõhkuja Tor Viking rendilepingu. ?Meie huvi on see leping üle võtta võimalikult kiiresti,? lausus Rasmann. ?Ise oleme optimistlikud ja loodame, et see juhtub juba selle nädala sees,? lisas ta.
Samas ei teadnud eile õhtul erakorralisele nõupidamisele kogunenud sadamaoperaatorite liidu liikmed Tallinna Sadama plaanidest midagi.
?Imestusega kuulsime uudist, et operaatorfirmad on nõus koos Tallinna Sadamaga jäälõhkumise eest maksma,? ütles liidu tegevdirektor Ago Tiiman pärast nõupidamist.
Tema sõnul ei saa operaatorid ja Tallinna Sadam jäälõhkumistööde eest maksta, kuna selleks seavad piirangud mitmed juriidilised nüansid.
?Mõne päeva pärast lahkub Tor Viking. Kui me enne seda lahendust leida ei suuda, ähvardab sadamaid läbiv transiit mitmeks nädalaks seiskuda,? märkis Tiiman. ?Kahju ulatuks sadadesse miljonitesse kroonidesse,? lisas ta.