• OMX Baltic0,25%300,76
  • OMX Riga0,09%893,82
  • OMX Tallinn0,29%2 074,74
  • OMX Vilnius0,27%1 205,71
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,28%8 798,23
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,93
  • OMX Baltic0,25%300,76
  • OMX Riga0,09%893,82
  • OMX Tallinn0,29%2 074,74
  • OMX Vilnius0,27%1 205,71
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,28%8 798,23
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,93
  • 27.03.03, 08:18
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

EPL: Sadamaid läbiv transiit võib mitmeks nädalaks seiskuda

Suurt osa Eestit läbivast transiidist ähvardab mitmeks nädalaks seiskuda, sest pole suudetud leida lahendust sellele, kuidas rahastada jäälõhkumist.
Eile õhtul levis teade, et Tallinna Sadam ning sadama operaatorfirmad hakkavad edaspidi tasuma jäälõhkumistööde eest ise, kuna riik on keeldunud lisaraha andmast ning kokkulepped selle kohta, kuidas operaatorid ja Tallinna Sadam rahastamist täpselt korraldavad, on sündimas, kirjutab Eesti Päevaleht.
?Sadam peab jääst lahti olema ja me oleme nõus selle eest raha välja käima,? ütles ASi Tallinna Sadam juhatuse esimees Riho Rasmann eile õhtul. ?Riigi seisukoht on, et lisaraha jäämurdetöödeks ei eraldata, kuna niigi on ühele sektorile nii palju raha suunatud,? lausus Rasmann.
Samas ei osanud Rasmann öelda, kui suur on see summa, mis Tallinna Sadamal jäälõhkumistööde peale kulub ning kui palju maksavad operaatorfirmad. ?Täpsed summad selguvad pärast seda, kui me oleme operaatorfirmadega kokku leppinud ning käed löönud,? lisas ta.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Seoses jäälõhkumistööde eest tasumisega pidi Tallinna Sadam veeteede ametilt üle võtma jäälõhkuja Tor Viking rendilepingu. ?Meie huvi on see leping üle võtta võimalikult kiiresti,? lausus Rasmann. ?Ise oleme optimistlikud ja loodame, et see juhtub juba selle nädala sees,? lisas ta.
Samas ei teadnud eile õhtul erakorralisele nõupidamisele kogunenud sadamaoperaatorite liidu liikmed Tallinna Sadama plaanidest midagi.
?Imestusega kuulsime uudist, et operaatorfirmad on nõus koos Tallinna Sadamaga jäälõhkumise eest maksma,? ütles liidu tegevdirektor Ago Tiiman pärast nõupidamist.
Tema sõnul ei saa operaatorid ja Tallinna Sadam jäälõhkumistööde eest maksta, kuna selleks seavad piirangud mitmed juriidilised nüansid.
?Mõne päeva pärast lahkub Tor Viking. Kui me enne seda lahendust leida ei suuda, ähvardab sadamaid läbiv transiit mitmeks nädalaks seiskuda,? märkis Tiiman. ?Kahju ulatuks sadadesse miljonitesse kroonidesse,? lisas ta.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 12 p 18 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele