Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    E-postituskampaaniat saab jälgida reaalajas

    Merit Raju Hamburgi Majanduse ja Poliitika Ülikooli magistrand
    E-postui kui turundusinstrumendi peamine eelis on kampaania detailse analüüsimise võimalikkus. Juba paar tundi pärast emailide väljasaatmist on võimalik teha esimesi järeldusi. Lõplikud tulemused selguvad 3?4 päeva pärast, kui suurem osa sihtrühmast on emaili juba näinud.
    Selle eelduseks on emaili HTML-vorm ja adressaatide käitumise jälgimiseks sobiv tarkvara. Oluline on, et kampaania tulemused poleks anonüümsed vaid, et neid oleks võimalik identifitseerida konkreetse adressaadiga. E-postituse kulgu ja muid tulemusi peaks olema võimalik kujutada graafiliselt ja analüüsida reaalajas.
    Spetsiaaltarkvara nopib vajaliku info kampaania kulu ja edukuse kohta välja reaalajas: millal ja mitu klikki tehti meilil, milliseid linke vaadati ja kas meil üldse avati. Nii, et kui meilinguga seotud kulutused kokku arvestatud, on võimalik arvutada ka edukuse analüüsiks vajaminevaid näitajaid.
    E-postikampaania tulemuste analüüs ? kulutus tellimuse kohta CPO (cost per order), ühe kliki või kontakti hind CPC (cost per click) ja klikkimise protsent CTR (click through rate) ? annab ülevaate kampaania mõttekusest, klientide reaktsioonidest ja kampaania tasuvusest.
    Kampaania tulemusi on muidugi võimalik analüüsida alles siis, kui kampaania eesmärk selge. See võib olla müüginumbrite suurendamine ? sel juhul on kampaania eesmärgi ja tulemuse võrdlus lihtne.
    Kuid eesmärgiks võib olla ka margituntus, kodulehekülje külastused või uudiskirja tellimused. Sel juhul ei saa arvestada otsese rahalise sissetulekuga nagu müügi puhul, vaid peab võrdlema mittemonetaarseid näitajaid. Nt võib tuua klikkide määra, mis on kampaaniati alati erinev ja kõigub 2 ja 40 vahel. Mida suurem , seda parem, kuid samas ei tohi unustada, et klikk meilil ei tähenda veel kliendi võitu.
    CPO puhul (kulutus tellimuse kohta) on konkreetne rahaline alus, kuid CTR abil (klikkijate ) saab anda hinnangu vaid lähtuvalt kogemusest ja andmetest eelnevate kampaaniate kohta. Kulutus tellimuse kohta (CPO) võib olla kõrge ja kulutused klikkija kohta (CPC) madal, kui kampaania eesmärgiks polnud niivõrd ost kuivõrd tähelepanu äratamine ja margituntuse suurendamine.
    Enne kampaania alustamist tuleb arvutada välja tasuvuspunkt, mis arvutatakse enne, teadmaks, mitmendast tellimusest alates kampaania kulutused otseselt ära tasuvad. Pärast kampaaniat saab arvutada ROI (kasum investeeringutest), et teada, kui palju tõi kampaania lõppkokkuvõttes raha sisse.
    Kasutatavate suhtarvude valik sõltub kampaania eesmärgist. Kui eesmärk ei ole müük, vaid tarbija mõtteviisi muutmine, mida on rahas keerulisem mõõta, kuid millel on ehk pikemaajalisem efekt ja turundusstrateegiline tagamõte, tulevad ROI ja BEPi asemel appi CPOd, CPCd ja CTRid.
  • Hetkel kuum
Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
ExxonMobile ja Chevroni tulud põrutavad allamäge
Naftahiiglased Chevron (CVX) ja ExxonMobil (XOM) teatasid esimese kvartali kasumite langusest, mida mõjutasid madalamad maagaasi hinnad ja väiksemad rafineerimise marginaalid.
Naftahiiglased Chevron (CVX) ja ExxonMobil (XOM) teatasid esimese kvartali kasumite langusest, mida mõjutasid madalamad maagaasi hinnad ja väiksemad rafineerimise marginaalid.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Uus tehnoloogia hirmutab? Madalal rippuvad digiõunad toovad kiire võidu
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Oodatud tõusu eelõhtu: kinnisvaraturg lükkas täiskäigu sisse
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.