Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    E-postituskampaaniat saab jälgida reaalajas

    Merit Raju Hamburgi Majanduse ja Poliitika Ülikooli magistrand
    E-postui kui turundusinstrumendi peamine eelis on kampaania detailse analüüsimise võimalikkus. Juba paar tundi pärast emailide väljasaatmist on võimalik teha esimesi järeldusi. Lõplikud tulemused selguvad 3?4 päeva pärast, kui suurem osa sihtrühmast on emaili juba näinud.
    Selle eelduseks on emaili HTML-vorm ja adressaatide käitumise jälgimiseks sobiv tarkvara. Oluline on, et kampaania tulemused poleks anonüümsed vaid, et neid oleks võimalik identifitseerida konkreetse adressaadiga. E-postituse kulgu ja muid tulemusi peaks olema võimalik kujutada graafiliselt ja analüüsida reaalajas.
    Spetsiaaltarkvara nopib vajaliku info kampaania kulu ja edukuse kohta välja reaalajas: millal ja mitu klikki tehti meilil, milliseid linke vaadati ja kas meil üldse avati. Nii, et kui meilinguga seotud kulutused kokku arvestatud, on võimalik arvutada ka edukuse analüüsiks vajaminevaid näitajaid.
    E-postikampaania tulemuste analüüs ? kulutus tellimuse kohta CPO (cost per order), ühe kliki või kontakti hind CPC (cost per click) ja klikkimise protsent CTR (click through rate) ? annab ülevaate kampaania mõttekusest, klientide reaktsioonidest ja kampaania tasuvusest.
    Kampaania tulemusi on muidugi võimalik analüüsida alles siis, kui kampaania eesmärk selge. See võib olla müüginumbrite suurendamine ? sel juhul on kampaania eesmärgi ja tulemuse võrdlus lihtne.
    Kuid eesmärgiks võib olla ka margituntus, kodulehekülje külastused või uudiskirja tellimused. Sel juhul ei saa arvestada otsese rahalise sissetulekuga nagu müügi puhul, vaid peab võrdlema mittemonetaarseid näitajaid. Nt võib tuua klikkide määra, mis on kampaaniati alati erinev ja kõigub 2 ja 40 vahel. Mida suurem , seda parem, kuid samas ei tohi unustada, et klikk meilil ei tähenda veel kliendi võitu.
    CPO puhul (kulutus tellimuse kohta) on konkreetne rahaline alus, kuid CTR abil (klikkijate ) saab anda hinnangu vaid lähtuvalt kogemusest ja andmetest eelnevate kampaaniate kohta. Kulutus tellimuse kohta (CPO) võib olla kõrge ja kulutused klikkija kohta (CPC) madal, kui kampaania eesmärgiks polnud niivõrd ost kuivõrd tähelepanu äratamine ja margituntuse suurendamine.
    Enne kampaania alustamist tuleb arvutada välja tasuvuspunkt, mis arvutatakse enne, teadmaks, mitmendast tellimusest alates kampaania kulutused otseselt ära tasuvad. Pärast kampaaniat saab arvutada ROI (kasum investeeringutest), et teada, kui palju tõi kampaania lõppkokkuvõttes raha sisse.
    Kasutatavate suhtarvude valik sõltub kampaania eesmärgist. Kui eesmärk ei ole müük, vaid tarbija mõtteviisi muutmine, mida on rahas keerulisem mõõta, kuid millel on ehk pikemaajalisem efekt ja turundusstrateegiline tagamõte, tulevad ROI ja BEPi asemel appi CPOd, CPCd ja CTRid.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Olulisemad lood

Swedbank: tallinlasele on korteri taskukohasus kukkunud 2009. aasta tasemele
Inimeste kindlustunne on langenud veel tugevemalt kui ettevõtete oma: korteri ostmine on pealinnas sama taskukohane kui oli aastal 2009 ning oma rahalist olukorda peetakse sama heaks kui aastal 1993, märkis Swedbanki ökonomist Marianna Rõbinskaja.
Inimeste kindlustunne on langenud veel tugevemalt kui ettevõtete oma: korteri ostmine on pealinnas sama taskukohane kui oli aastal 2009 ning oma rahalist olukorda peetakse sama heaks kui aastal 1993, märkis Swedbanki ökonomist Marianna Rõbinskaja.
Kriisi ajal teevad isegi erinevad arvutused ärevaks
Ehkki rahvaelektri hinnas erinevatele tulemustele jõudmine oli ootuspärane, saadab praegune vaidlus selle üle ühiskonnale siiski vale signaali, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Ehkki rahvaelektri hinnas erinevatele tulemustele jõudmine oli ootuspärane, saadab praegune vaidlus selle üle ühiskonnale siiski vale signaali, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Carnivali tulemused jäid hinnangutest tunduvalt alla Carnivali aktsia kukkus 20%
Carnivali aktsia kukkus keskpäevasel kauplemisel 20% 7,33 dollarile, langedes peaaegu 30 aasta madalaimale tasemele.
Carnivali aktsia kukkus keskpäevasel kauplemisel 20% 7,33 dollarile, langedes peaaegu 30 aasta madalaimale tasemele.
Reaalajas börsiinfo
Lemeks teenis möödunud aastal rekordilise käibe ja kasumi
Möödunud aastal oli Lemeks ASi käive 193 miljonit eurot, mis oli 61% suurem tunamullusest käibest. Hea aasta põhjus oli ettevõtte juhatuse esimehe Jüri Külviku sõnul selles, et koroona ajal kulutamata jäänud raha investeeriti Eestis ja Euroopas kodude uuendamisse, mis tõi kaasa puidust toodete müügi hüppelise kasvu.
Möödunud aastal oli Lemeks ASi käive 193 miljonit eurot, mis oli 61% suurem tunamullusest käibest. Hea aasta põhjus oli ettevõtte juhatuse esimehe Jüri Külviku sõnul selles, et koroona ajal kulutamata jäänud raha investeeriti Eestis ja Euroopas kodude uuendamisse, mis tõi kaasa puidust toodete müügi hüppelise kasvu.
Tippjuhtide koolitaja Jüri Ratasest: siin ei aita enam tantsusaated ka Hinnangud Eesti tuntud juhtidele
Tänaseks on Jüri Ratas ennast lõplikult maha mänginud ja ei aita need tantsusaated tõenäoliselt ka, rääkis professor ja koolitaja Mare Pork uues raadiosaates „Äripäeva juhtimiskool“.
Tänaseks on Jüri Ratas ennast lõplikult maha mänginud ja ei aita need tantsusaated tõenäoliselt ka, rääkis professor ja koolitaja Mare Pork uues raadiosaates „Äripäeva juhtimiskool“.
Raadiohitid: nurka surutud Putin ja ostusoovitused börsidelt
Venemaa püha võitlus kollektiivse Lääne vastu, võlgniku teekond kinnisvaramiljonäriks ja parimad ostuvõimalused börsidelt olid sel nädalal teemad, mis pälvisid Äripäeva raadio kuulajatelt enim tähelepanu.
Venemaa püha võitlus kollektiivse Lääne vastu, võlgniku teekond kinnisvaramiljonäriks ja parimad ostuvõimalused börsidelt olid sel nädalal teemad, mis pälvisid Äripäeva raadio kuulajatelt enim tähelepanu.
IKEA Baltikumi juht: Tallinna pood jääb Eesti ainsaks
IKEA Baltikumi juht Hanspeter Zurcheri sõnul on Eesti elanike huvi Tallinna IKEA vastu oodatust suurem, rohkem suuri kauplusi aga Eestisse plaanis ehitada ei ole.
IKEA Baltikumi juht Hanspeter Zurcheri sõnul on Eesti elanike huvi Tallinna IKEA vastu oodatust suurem, rohkem suuri kauplusi aga Eestisse plaanis ehitada ei ole.

Olulisemad lood

Elering: mõne teise LNG-laeva toomiseks tuleb terminal ümber ehitada
Alexela sooviks oma Paldiski kai äärde saada mõne teise LNG taasgaasistamislaeva, seda juhul kui soomlaste oma Inkoosse kolib. Süsteemihaldur Eleringi arust tuleks kogu Paldiski LNG-terminal siis ümber ehitada.
Alexela sooviks oma Paldiski kai äärde saada mõne teise LNG taasgaasistamislaeva, seda juhul kui soomlaste oma Inkoosse kolib. Süsteemihaldur Eleringi arust tuleks kogu Paldiski LNG-terminal siis ümber ehitada.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.