Peeter Raidla • 26. oktoober 2003 kell 22:00

Automüük: ostujõud on kasvanud

Mazdade müügiga tegeleva Esma Auto müügidirektor Hindrek Männik leidis, et nende müügiedu taga on tehnilistesse vahenditesse ja personali tehtud investeeringud, mis hakkavad nüüd vilja kandma. Ta tõstis esile Mazdale lojaalsete kliendisuhete loomise. Lisaks viitas ta tänavu kevadel tehtud müügikampaaniale, kus esmakordselt Eesti automüügi ajaloos kutsuti mudelit Mazda 6 võrdlema konkureeriva firma mudeliga.

Männik toonitas , et silmanähtavalt on kasvanud ka meie inimeste ostujõud. ?Plaane tehes me ei osanud sellist müügi kasvu ette näha,? tõdes ta.

Eesti ametlik ühinemine euroliiduga ei too Männiku sõnul nende firmale erilisi muudatusi. Kui üldse, siis võib pakutavate Mazda mudelite valik üksnes laieneda. Rakendama tuleb küll hakata ühtlustatud tarbijakaitsereegleid ja nõudeid müügisalongidele, ent Männiku arvates ei tekita see ühelegi Tallinna automüüjale erilisi probleeme. Küll võib see mõju avaldada mujal Eestis, kus ei pruugi olla piisavalt vahendeid.

Silberauto suhtekorraldus- ja turundusosakonna juhataja Üllar Born tõdes, et käibe tõus nende firmas on olnud pidev. Siin tuleb mõistagi silmas pidada seda, et Silberauto tulemused on konsolideeritud ning arvesse lähevad kõigi tütarettevõtete kõrval ka näiteks MB Veoautokeskuse tulemused.

Sõiduautodest võib enim minevaks kaubaks Borni sõnul pidada C- ja E-klassi Mercedeseid. Kuid oma panuse käibe kasvu on andnud ka Chrysleri ja Jeepi mudelid.

Borni sõnul seisavad Eesti automüüjatel järgmisel aastal, mil 1. mail saab meist ametlik euroliidu liige, ees siiski suured muudatused. Sellest tingitud diilerite vahetust kavandab ilmselt nii mõnigi autotootja.

Üllar Born ütles, et ka Silberauto on läbi mõelnud mitu võimalikku tegevusvarianti, kuid praegu ei oska ilmselt ükski automüüja täpselt öelda, mis ikka täpselt muutub ja juhtuma hakkab.

Suzukisid ja Seate müüva Japauto müügidirektor Erkki Ots tõdes, et kahe järjestikuse aasta kolmanda kvartali võrdusest tulenev ligi 30protsendiline tõus on tingitud kahest asjaolust. Esiteks oli Japautol eelmisel aastal just sel ajal mõningane kaubanappus, ja teiseks, just käesoleva aasta kolmandas kvartalis viisid nad läbi kaks edukat müügikampaaniat.

Hetkel kuum