Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
FT: Nokia ohtlikumad konkurendid tulevad Aasiast
Nokia domineerimist mobiiltelefonide turul ei ohusta mitte suured Motorola-taolised rivaalid, vaid suur hulk Aasia tootjaid, kirjutab FT.
Mõjukas Briti majandusleht Financial Times kirjutab, et Nokia turuosa ülekaal mobiiltelefonide tootmisel on teisel kohal oleva Motorola ees 21,3 protsendipunkti. Liidri enda käes on tervelt 35,9 protsenti mobiiltelefonide turuosast.
Näiteks Lõuna-Korea Samsung on hüpanud turuosas kolmandale kohale eelkõige tänu tugevale müügile Euroopas. Aastal 2000 oli analüüsikeskuse Gartner andmetel Samsungi turuosa Euroopas vaid 2,3 protsenti. Möödunud aastal oli see aga kerkinud üle kolme korra, 7,7 protsendile.
Samsungi president Ki Lae Tee annab mõista, et neil on Euroopas suured ambitsioonid. ?Me loodame, et kahe aasta jooksul saavad meie telefonid armastatuimaks kõikidel turgudel,? lausus ta.
Turuosalt kuuendal kohal olev samuti Lõuna-Korea LG Electronicsil on konkreetsemad ambitsioonid. Sel aastal loodab kompanii müüa Euroopas 5,5-6 miljonit telefoni, kuid järgmise aasta eesmärk on see number kahekordistada.
Uue generatsiooni, 3G, tehnoloogia sisuline turuletulek järgmisel aastal annab analüütikute arvates Lõuna-Korea ja Jaapani tootjatele veel suuremad shansid Euroopa turgudel. Näiteks maailma suurim mobiilsideoperaator Vodafone valis oma andmesideteenuse peamiseks partneriks Euroopas praktiliselt tundmatu Sharpi. ?Kui keegi oleks mulle öelnud 18 kuud tagasi, et Sharp müüb sel aastal Euroopas 1 miljon mobiiltelefoni, poleks ma seda uskunud,? lausus ajalehele Gartnersi analüütik Ben Wood. ?See on selge märk, mida on võimalik saavutada operaatorfirmadega tugevat koostööd tehes,? lisas ta.