Eda-Liis Kann • 3. november 2003 kell 22:00

Firma töötajad on parimad sõnumiviijad

Võimsatest reklaamikampaaniatest, asjalikest intervjuudest, järjepidevatest tootekoolitustest pole suurt kasu, kui organisatsioon teiste tegevustega soovitud maine kujunemist ei toeta ? kui kõik töötajad pole teadvustanud, miks, kellele ja kuidas nende ettevõte töötab.

Teavitamine, nagu ka see, millest teavitatakse ja keda teavitatakse, on üks organisatsioonikultuuri elemente. Organisatsiooni turundustegevuste esimene sihtrühm on alati firma personal. Eesti ettevõtetes on tavapärane jagada numbrilist infot ja fakte: majandusnäitajad, käive, kasumi eesmärgid, tähtpäevad ning uued töötajad. Samas aga pahatihti jäetakse rääkimata toote/teenuse omadustest, eesmärkidest jne.

Heaks eeskujuks firmasisesel teavitamisel on Rakvere Lihakombinaadi uue kaubamärgi tutvustamise üritus. AS Rakvere Lihakombinaat turundusspetsialisti Merje Vari sõnul oli lihakombinaadi ette püstitatud 730 m2 telk, millest kõik töötajad pidid läbi minema.

Kõiki töölesaabujaid (kell 05:20 saabus tööle esimene vahetus) tervitasid telgis juhtkonnaliikmed. Töötajatele pakuti kuuma kohvi, teed ja saiakesi, mängis muusika ning suurelt ekraanilt näidati läbi aegade parimaid ning tuntumaid Rakvere reklaame.

Kuna ettevõttes töötab üle 600 inimese ja et info uue kaubamärgi kohta jõuaks selle ühe päeva jooksul võimalikult paljude töötajateni, korraldati terve päev osakondades presentatsioone.

Samuti jätkus terveks päevaks erinevaid üllatusi. Näiteks kõikidele töötajatele oli lõuna tasuta. Söökla oli dekoreeritud, lauad kaetud, kelnerid tervitasid tulijaid ning juhatasid inimesi laudadesse.

Tööpäev lõpetati kombinaadi ees olevas telgis suure peoga, mis lõppes peale südaööd. Ka see oli tavalisest eksootilisem - väljas oli -29 kraadi külma.

Alles pärast seda, kui uudis oli viidud oma töötajateni, algas suur teavituskampaania väljaspool maja.

Hetkel kuum