Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Pakterminal vabastas juhi ametist
Pakterminali reedeõhtune otsus vahetada Raivo Vare välja Endel Sifi käepikendusena tuntud Milstrandi juhi Sulev Loo vastu tähendab võimutasakaalu muutumist Pakterminalis Sifi kasuks. Luukase aktsiaid on Kremli silmis muu hulgas langetanud kokkupuuted kunagise raudteeministri Nikolai Aksjonenkoga, kel Eestis ärihuvid. Eksministri suhtes menetletakse sarnaselt mitme teise suurärimehega Venemaal kriminaalasja. Seega oli Pakterminali omanikele kasulikum jõuvahekorrad ümber mängida.
Lisaks andsid Luukase aktsiate langusest märku probleemid naftaronge vedava Linkoiliga, mis loodi 1997. aastal Kiri?i naftatehase toodangut eksportiva Kinexi ja Pakterminali ühisettevõttena. Luukas ise pole Linkoili ümber toimunud omanike vaidlusi kommenteerinud. Tänaseks on Linkoil muundunud Transoiliks.
E.O.S-i juhatuse liikme Sten Aameri andmetel mõjutab Eesti transiidi arengusuutlikkust Venemaa raudteetariifide poliitika, sest praegu on kauba transportimine Eestisse ligi kolm korda kallim kui sarnase vahemaa taha vedamine Venemaa sadamatesse.
Seda, et uus juht, Endel Sifi käealune Sulev Loo on asjaajamistel Venemaaga Varest tulemuslikum, tunnistas reedel ka Endel Siff. Mingit muud kohta firmas Raivo Varele ei pakuta.
Pakterminali nõukogu esimees Aadu Luukas lausus reedel, et lahkumine on Vare enda initsiatiiv. ?Ta on 4,5 aastat firmas töötanud ning on eesmärgid saavutanud. Eks ta otsi uusi väljakutseid, midagi imelikku ses pole,? lisas ta.
Luukas lausus, et Pakterminali majandustulemused pole kehvemad konkurentide omast ja kindlasti pole see põhjus, miks Vare lahkub.
Kuigi uudis Raivo Vare lahkumise kohta tuli reede õhtul ootamatult, oli tema võimalik lahkumine Pakterminali juhi kohalt rippunud õhus juba pool aastat. Uudisest kavatseti teada anda nädal hiljem, kui see infolekke tõttu ilmsiks sai. Seoses ootamatusega, et asi ilmsiks sai, ei soovinud ei Endel Siff ega Raivo Vare ise reedel ametlikke kommentaare anda.
Vare saatis reedel vaid pika avaliku pöördumise, kus ütles, et möödas on ajad, kus äritegevuse kasumlikkust sai üleöö mõõta sadades kasvuprotsentides:
?Minu eesmärgid olid: eelkõige suurendada veelgi ettevõtte töö efektiivsust, tagada maksimaalne teenuste kvaliteet, maksimeerida võimaluste piires kasumlikkust ning parandada ettevõtte infrastruktuuri olukorda. Need ülesanded on suures osas täidetud.
Nüüd on olukord Pakterminali ümber muutunud. Muutunud on turusituatsioon ning olemasolev terminal töötab oma maksimumvõimsuste juures. Seda võimalust asub uuest aastast teostama uus energiline juhtkond eesotsas ennast Milstrandi terminali ja mitmete teiste ettevõtmiste eduka arendajana näidanud hr Sulev Looga.
Olen pidanud viimase viie aasta jooksul korduvalt vastama eitavalt erinevatele vahel üsna ahvatlevatele tööpakkumistele. Kätte on jõudnud aeg seda olukorda muuta. Seda enam, et lõppude lõpuks on viimane tööperiood minu elus pikim ühes kohas töötamise aeg alates 1990. aastast. Planeerin alates järgmise aasta kevadest asuda uuesti üle vaatama oma valikuid ja uusi võimalusi.?
Eelmise talve jääoludest tulenevate navigatsiooniprobleemide tõttu läks Eestist kokku umbes miljon tonni transiiti Läti Ventspilsi sadamasse, mida tänaseks pole suudetud veel tagasi haarata. See kajastus nii Pakterminali kui E.O.S.-i majandustulemustes.