Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Microsoft kuulutab uuel aastal sõja Apple?ile
Wall Street Journal kirjutas eile, et spekulatsioon liikus turul juba mõnda aega, nüüd on lõplik otsus langetatud: Microsoft toob järgmisel aastal turule tasulise muusika allalaadimise teenuse, seni on selles valdkonnas turuliider arvutitootja Apple Computer, talle järgneb Roxio.
Apple pakub tasulist muusika allalaadimise teenust oma online-muusikapoe iTunes Music Store vahendusel. Tema kannul püsib Roxio Napster 2.0.
Turu-uuringufirma Jupiter Researchi analüütikud usuvad, et legaalse muusikamüügi turg internetis tõuseb viie aasta jooksul 3,3 miljardi USA dollarini ning vallutab seega 26 koguturust. Sel aastal on ekspertide sõnul maht 800 miljonit dollarit ehk 7 koguturust.
Kui kaua Apple seda positsiooni hoida suudab, on lahtine. Juba sel nädalal võib USA jaekaubandushiid Wal-Mart esitleda oma tasulist muusika allalaadimise programmi. Microsoft on seni siiski kõige tõsiseltvõetavam konkurent firmale Apple.
Wall Street Journali andmetel peab Microsoft juba kõnelusi suurte muusikakontsernidega. Üks Microsofti esindaja kinnitas ajalehele, et tuleva aasta jooksul hakatakse pakkuma Microsofti portaali MSN raames võimalust tasu eest alla laadida muusikat, täpset stardiaega esindaja ei ütelnud. Põhimõtteliselt on otsus siiski langetatud, lisas ta.
Ajalehe andmetel on Microsoft alustanud töötajate otsinguga uude tütarettevõttesse. Microsofti koduleheküljel on välja kuulutatud konkurss uue online-muusikapoe turundusjuhi leidmiseks. Samuti valmistatakse Microsofti peakontoris USAs Redmondis ette võtmelahendusi teenuse pakkumiseks.
Apple on ajalehe andmetel alates aprillist müünud 17 miljonit laulu 99 USA sendi eest oma online-muusikapoes iTunes Music Store. Oktoobris alustas tegevust tasuline muusikapalade pakkuja Napster 2.0, mis kuulub tarkvarafirmale Roxio.
Microsoftil on tänu MSN Messengerile ja tasuta e-postiteenusele Hotmail ligipääs miljonite potentsiaalsete muusikaostjate juurde. Kontsern on tänu oma suurusele võimeline pakkuma teenust madalama hinnaga, kui seda teevad Apple Computer ja Roxio. Lisaks on laialdaselt levinud ka Microsofti muusika kuulamise tarkvara Windows Media Player.