Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Pilk uudismudelitele
Eile esitles AS Mariine Auto uut Subaru Legacyt ja Outbacki, mis valiti tänavuseks Jaapani aasta autoks. Subaru jaoks oli see esimene nii kõrge tiitel oma kodumaal.
Nüüd on autod Eestis ja uue Legacy hinnad algavad alates 320 900 kroonist, Outbacky eest tuleb välja anda 419 900 krooni.
Ehkki auto on põhjalikult uuenenud nii disaini, tehnika kui turvaseadmete osas, on ta jäänud Subaruks, ehk boksermootori ja sümmeetrilise nelikveoga autoks. Legacy 2004 disaineriks on eelmisel aastal Alfa Romeost Subarusse läinud Kreeka päritolu Andreas Zapatinas, kelle triumfiks oli Alfa 147. Varemalt on mees kujundanud autosid Fiatile ja BMW-le. Zapatinas seadis endale ülesandeks viia Legacy disain täiesti uuele tasemele.
Peugeot avalikustas üleeile 406 järglase, Peugeot 407 fotod. Seda nii sedaan- kui ka universaalversioonide osas. Tegemist on tõeliselt atraktiivse sõidukiga, mille esiosa ei erine kuigivõrd sügisel Frankfurdis esitletud ideeauto omast. 407 on uus nii seest kui väljast, autole paigaldatakse ühtekokku neli mootorit, neist kolm bensiini ja üks diiselmootor. Bensiinimootorid on 2,0-, 2,2- ja 3,0-liitrised, diiselmootor 2-liitrine. Muudetud on ka auto vedrustust, näiteks tagarataste amortisaatorid on peidetud kompaktselt tagasilla korpusesse ehk pagasiruumist puuduvad väljaulatuvad amortisaatori kannud.
Homme külastajatele avatava Bologna autonäituse eilsel pressipäeval esmaesitles Volvo maailmale uuel S40-l baseeruvat universaalkerega keskautot V50.
Auto on sisult ja mõõtmetelt sama, mis sügisel Frankfurdis esitletud S40, vaid pikkust on tal ligi 5 sentimeetri jagu rohkem. Ka mootorivalik on identne, ehk siis kaks 2,4-liitrist bensiinimootorit (140 ja 170 hj), 2,5-liitrine T5 (220 hj) ja 2-liitrine diiselmootor (136 hj).
Autor: ÄP