Pakterminali juhatuse esimees Raivo Vare eile õhtul Äripäevale, et transiit, eriti õlitransiit, võib isegi kasvada.
Põhjuseks tõi Vare veel vähemalt kolmveerand aastat jätkuva toornafta raudteed pidi väljaveo. Ka muude kaupade osas jääb transiidi tase vähemalt samaks.
Samas teatas täna rahandusministeerium, et transiidisektori olukorras III kvartalis olulist paranemist ei toimunud, kaubavoogude vähenemise põhjustasid alanenud naftatoodete veod.
Vare hinnangul toimub aga Euroopa Liidu siseste vedude kasv põhja-lõuna suunal läbi Balti riikide ja Poola. Samas tonnides kasvunumber suur olema ei saa. Seda enam, et vähemalt esialgu (liitumisjärgselt-toim.) tekkivad tehnilised raskused piiridel järgmise aasta aprilli lõpus-mais pärsivad samuti mõnda aega transiidivoogusid, ütles Vare.
'Ainuüksi kütuse kallinemine pärsib kasvutrendi siseriiklikes vedudes,' lisas Vare. Ka satuvad mitmed (auto)vedajad Vare arvates majanduslikesse raskustesse ning osa tollimaaklereid võib tööta jääda,
Kokkuvõttes, transiidisektoris ei toimu Raivo Vare arvates tänu toornaftale halvenemist, kuigi kasvu ka ei pruugi tulla. Sisevedudes kasvu kindlasti ei tule, kuid halvenemine on ka küsitav.
Jeeni kurss kukkus dollarisse värske, 38 aasta madalaima tasemeni. Viimati kauples jeen nii nõrgal tasemel 1986. aastal. Riigis on alanud valuutakriis, mis on just praegu hoogu kogumas ning paneb valitsuse ja keskpanga väga raskete otsuste ette.