Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Impreza-meeste trikid tõstsid Subaru kindlustushinna lakke

    Üha sagedamini kurdavad mõned autoomanikud, et minnes pikendama kaskokindlustuse lepingut, on vahe eelmise lepingu maksumusega vaat et kahekordne. Eriti kurjad on Subarute, samuti vähelevinud Ameerika autode jt omanikud.
    Hinnatõusu põhjuseks on tõsiasi, et kui siiani diferentseeris sõidukikindlustuse hindu vastavalt konkreetse margi või mudeli kahjusummadele vaid üks kindlustusfirma kuuest, siis nüüdseks on samale põhimõttele üle läinud juba neli seltsi. Põhimõte on selles, et kui portfelli tekivad grupid, mis erinevad keskmisest kliendist, siis hakatakse neid vastavalt ka tarifitseerima.
    ?Näiteks meie statistika alusel juhtub keskmisel Subarul üle kolme korra sagedamini kaskokahjusid kui keskmisel Volkswagenil,? nendib ASi Salva Kindlustus kindlustusdirektor Urmas Kivirüüt. Tema sõnul räägib kahjustatistikat vaadates auto üsna palju oma peremehe kohta. ?Üks markantsemaid näiteid seletuskirjadest on ühe Subaru omaniku fraas: kurvi minnes tundub, et lõikasin pisut palju ja auto vasak alumine äär käis vastu asfaldi serva, lõhkudes küljekarbi ja ProDrive küljeliistu,? meenutab Kivirüüt üht seletuskirja.
    Kõrgemat riski kannavad Kivirüüdi sõnul ka näiteks Toyota Land Cruiser, S-seeria Audid ning autod, mille varuosad või remont on keskmisest kallim, näiteks erinevad USA turu jaoks toodetud autod ja luksusautod.
    Üks automarkidest, mille kahjusagedus on alla keskmise, on Volvo. ?Ilmselt on tõepõhi all naljatusel, et parim kasko- ja liikluskindlustuse klient on fourty plus Volvo driver ehk üle neljakümne aasta vana Volvo omanik,? tunnistab Kivirüüt.
    Ka If Eesti Kindlustuse sõidukikindlustuse tootejuhi Tarmo Lääne sõnul kasutavad nad sarnast põhimõtet ning lähtuvad siinjuures juba rohkem konkreetsest mudelist, mitte margist tervikuna. Eriti puudutab see n-ö sportmudeleid ehk Subaru Impreza WRXi, Mitsubishi Evot jt. Kõige madalama riskiastmega on Lääne sõnul nn suured pereautod, nt Saab. ?Otseselt kaks korda pole korraga ühegi automudeli kindlustusmakseid tõstetud, kuid mõne mudeli puhul võib kindlustusmakse paari aasta taguse kindlustusmaksega võrreldes olla kaks korda suurem küll,? nendib Lääne ja lisab, et hinnatõus puudutab ainult mõningaid väheseid, eriti suure kahjususega mudeleid, Eestis kindlustatud autode põhimassi moodustavate Peugeot?de, Volkswagenite, Hondade jt kindlustusmaksed on jäänud samaks.
    Pisut ebaõiglane on see süsteem vanemate autode puhul, mille turuväärtus langeb, tariifid aga mitte. Urmas Kivirüüt tunnistab, et avarii korral on ka 7aastase auto remondikulud ligilähedased selle 3 aasta vanusele analoogile. ?Nende aastamakse peab olema seega absoluutarvudes samasugune, kuid võrreldes sõiduki turuväärtusega võib see ulatuda siis juba üle 10% sõiduki turuväärtusest.?
    Igatahes on alati kasulik auto soetamisel ja sõidukikindlustuse lepingu pikendamisel võtta pakkumisi eri seltsidest, et leida konkreetsele autole soodsaim variant.
    - Vabatahtliku kindlustuse puhul pole kindlustusmaksel mingeid piirmäärasid, ehk kui Subarute remondikulud veelgi kasvavad, kasvavad vastavalt ka nende tariifid.
    ?Erinevalt kohustuslikust liikluskindlustusest on kaskokindlustuse hind siiani olnud ja on ka edaspidi turumajanduse tingimustes vabalt kujunev ja iga seltsi enda otsustada, kas ja kuivõrd diferentseeritakse hindu automarkide järgi,? tunnistab Eesti Kindlustusseltside Liidu tegevdirektor Katrin Hanko ja lisab, et kaskokindlustuse keskmine hind on olnud samal tasemel juba pikemat aega, konkreetsete markide osas on aga muutusi toimunud küll.
    - Selline süsteem on maailmas muutunud täiesti tavapäraseks ja Eesti Kindlusvõtjate Liidu eestvedaja Aare-Matti Inglist leiab, et seda on igati õiglane ka Eestis rakendada: ?Seltsi poolt on igatahes õiglasem küsida riskiohtlikuma või kallimalt taastatava sõiduki kindlustamisel omanikult adekvaatne kindlustusmakse, kui hakata hiljem kindlustusjuhtumi korral hüvitamisega puiklema või sõidukit kusagil n-ö nurga taga ebarahuldavalt taastama.?
    Samal teemal autofoorumites:
    - ?Möödunud kevadel, kui Impreza ostsin, tuli välja, et selle auto puhul (kõik STI meeste kiiruskatsed nuheldakse ka 125 hp pereauto ostnu kaela) on hinnavahe erinevatel seltsidel umbes kahekordne ? see sõltub tugevalt konkreetse margi kahjustatistikast antud seltsis. Tookord sai odavaim (If) valitud ja sel kevadel olin ise laisk, ei kuulanud maad ja ei hakanud hindu uurimagi, ütlesin Ifile, et pikendan ära ja saatku arve. Kahte korda päris kallimaks ei läinud, u 50% ainult (3400 pealt kvartalis 5000 peale).?
    - ?...tundub, et peab kogu aeg kaskol silma peal hoidma, teab, millal auto välja vahetada, et odavamalt hakkama saada?.?
    - ??töökaaslane müüs just sel põhjusel eelmise aasta Foresteri maha. Ei jõudnud ära kiruda, kui loll oli, kui autot ostes kindlustussummale tähelepanu ei pööranud. Põhjuseks üle nipli sõitnud Imprezad?.?
  • Hetkel kuum
Olev Remsu: Eesti piir ja Hiina müür. Teeks äkki ise ühe leppe?
Otsesuhted ja kokkulepped Hiinaga tundub midagi ilmvõimatut, kuid pragmaatiline diil oleks äkki meilegi lahendus, just julgeolekut silmas pidades, kirjutab kirjanik Olev Remsu.
Otsesuhted ja kokkulepped Hiinaga tundub midagi ilmvõimatut, kuid pragmaatiline diil oleks äkki meilegi lahendus, just julgeolekut silmas pidades, kirjutab kirjanik Olev Remsu.
Coop Pank napsas LHV-lt tippjuhi
Coop Panga erakliendi igapäevapanganduse äriliini juhina asus tööle Moonika Maaring, kes töötas varem LHVs.
Coop Panga erakliendi igapäevapanganduse äriliini juhina asus tööle Moonika Maaring, kes töötas varem LHVs.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Graafikud: võrdle, kuidas sinu maakonnas ärid hakkama saavad
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Coop Pank napsas LHV-lt tippjuhi
Coop Panga erakliendi igapäevapanganduse äriliini juhina asus tööle Moonika Maaring, kes töötas varem LHVs.
Coop Panga erakliendi igapäevapanganduse äriliini juhina asus tööle Moonika Maaring, kes töötas varem LHVs.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Palgastatistika: pakkumised kasvasid 13%
Töökuulutustes pakutav keskmine brutopalga vahemik oli esimeses kvartalis 1660–2244 eurot. See on 13% rohkem kui 2023. aastal samal ajal, näitab tööportaali CVKeskus.ee statistika.
Töökuulutustes pakutav keskmine brutopalga vahemik oli esimeses kvartalis 1660–2244 eurot. See on 13% rohkem kui 2023. aastal samal ajal, näitab tööportaali CVKeskus.ee statistika.
Riisalo tahab töötutoetust kärpida Maksutõus soolas
Majandusminister Tiit Riisalo plaanide järgi saaks riigieelarvest kokku hoida 60 miljonit eurot, kui töötutoetuste maksmine uue reformiga katta töötukassa kogutavate kindlustusmaksetega.
Majandusminister Tiit Riisalo plaanide järgi saaks riigieelarvest kokku hoida 60 miljonit eurot, kui töötutoetuste maksmine uue reformiga katta töötukassa kogutavate kindlustusmaksetega.