Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Tele2 suutis aastatagust edu TOP 100s korrata
- ?Eestis on vähe firmasid, kes teenivad üle 100 miljoni krooni kasumit, meil õnnestus teha seda kaks aastat järjest,? räägib Üllar Jaaksoo. ?2001 oli meie jaoks läbimurde aasta, 2002. aastal õnnestus seda praktiliselt korrata.?
- Jaaksoo ütleb, et ühtegi kindlat eduretsepti pole, aga järgida tasuks järgmisi põhimõtteid: ole paindlik; kuula klienti; loe raha. Olulisem tegur, mis aitas hea tulemuse saavutamisele kaasa, on Jaaksoo sõnul kliendibaasi suurendamine. ?Raske on kasumit kasvatada ilma käibe kasvuta, teistmoodi raha majja ei tule, kui klient annab.?
- Ettevõte ei avalikusta oma klientide arvu, viidates emafirma, Rootsi Tele2 kehtestatud reeglitele. Seega saab opereerida vaid EMT ja Radiolinja klientide arvu põhjal tuletatud numbritega. 2002. aasta lõpus võis Tele2-l olla umbes 260 000 klienti, praeguseks on see number kasvanud hinnanguliselt veel 100 000 võrra.
- EMT ja Radiolinja järel toona Q-GSMi kaubamärgi all saabunud Tele2-l on õnnestunud ära hammustada juba üle kolmandiku Eesti mobiilsideturu pirukast, mida oli aastaid harjutud kahekesi sööma. 2002. aastal suurenes ettevõtte turuosa paari protsendi võrra eeskätt konkurent Radiolinja arvel. Alates 2002. aastast on ka EMT olnud sunnitud loovutama Tele2-le praeguseks juba seitse protsenti turust, olgugi et Tele2 aastakäive on üle 30 miljoni krooni vähem kui turuliidri 2002. aasta kasum.
- Novembri alguses ASi EMT juhatuse esimehe kohalt lahkunud Peep Aaviksoo sõnul oli Tele2 läinud aastal EMT-le tugev konkurent uute klientide osas. ?Tele2 sõnum on kogu aeg selge olnud ? ta üritab müüa parima hinnaga. Ohtlikud on need konkurendid, kes pole kasumis, siis võib oodata arusaamatuid käike. Tele2 on kasumis ettevõte ja tema käigud on ettearvatavad.?
Autor: ÄP